RAZSTAVE in PRIREDITVE

 

Razstavišče MALA STENA

 

DUŠAN FIŠER
DEEP BLACK / akril na platnu / 2021

Razstavišče Mala stena
27. 10.–27. 12. 2023

 

Deep Black

 

Dušan Fišer, rojen leta 1962, je leta 1989 diplomiral na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani pri profesorici Metki Krašovec, nato pa je leta 1991 opravil še specialko za slikarstvo pri profesorju Emeriku Bernardu. Kasneje se je študijsko izpopolnjeval na Akademiji Minerva v Groningenu na Nizozemskem. Veliko razstavlja v Sloveniji in tujini. Deluje kot vizualni umetnik, galerist, kustos, učitelj, scenograf, mentor in selektor. V zadnjih letih je predan vodja Galerije mesta Ptuj in profesor na Likovni gimnaziji Ptuj. Že več kot 30 let sodeluje z JSKD pri zasnovi in vodenju tematskih likovnih delavnic, kjer s strokovnim znanjem, senzibilnim didaktičnimi pristopi, izvirnimi metodami in tudi z osebno zavzetostjo mnogim ljubiteljskim likovnikom pomaga pri pomembnih korakih, ki jih vodijo k likovnemu in ustvarjalnemu napredku.

Umetnost Dušana Fišerja je raznolika, poglobljena in večplastna. Avtor posega po različnih tehnikah, sredstvih in likovnih govoricah. Eno od osrednjih težišč njegovega ustvarjanja je raziskovanje prostora. Delo z naslovom Deep Black, ki ga predstavljamo, se navezuje na bogato tradicijo geometrijske abstrakcije in se obenem sklicuje na samo bistvo slikarstva – to je ustvarjati iluzijo prostora na dvodimenzionalni površini.

Poslikano platno, nameščeno na steno, predstavlja okno s pogledom v globino, vrata v imaginarni svet. Obenem pa iz realne ravnine navidezno izstopa, se približa očesu gledalca in ga z močjo likovne iluzije posrka vase, kakor črna luknja posrka svetlobo. To vsebinsko asociacijo, ki jo sproža vizualni učinek, dopolnjuje sugestiven naslov. Pomene besed »globok« in »črna« lahko interpretiramo v likovnem ali metaforičnem smislu.

Kompozicija slike je zgrajena iz premišljeno urejenih, vendar asimetrično razporejenih trikotnih oblik, ki dinamično izmenjujejo smeri, kote, velikosti ter odtenke sivih in črnih ploskev. Koničasto zarisane rumene diagonale v obliki rumenih žarkov oziroma puščic poudarjajo osnovni ritem ter vodijo oko po površini z ostro lomljenimi premiki in nenadnimi zasuki. Z rumenimi zarezi v črno-sivo površino je Fišer dinamično igro trikotnih ploskev nadgradil z močnim kontrastom. Ta deluje »strupeno«, »boleče«, spominja nas na znake za nevarnost, za alarm.

Kljub očitno premišljeni usklajenosti likovne kompozicije, zašiljenost trikotnih likov v gledalcih, ki stojimo pred to »črno luknjo«, vzbuja občutek nelagodja. Seveda želi naš racionalno vzgojeni um zapopasti »pravilo«, po katerem je slika nastala, najti geometrično urejenost, matematičen red. Vendar se nam to izmika. Znotraj pretehtane in urejene kompozicije namreč avtor odpira slikarske dileme, poudari neoprijemljivost slikarske iluzije in občutek razkrojenosti prostora. S tem izpostavi našo človeško negotovost in krhkost. Umetnost ne daje odgovorov, temveč odpira vprašanja. Njena resnica je skrivnost.

Monika Ivančič Fajfar
producentka za likovno dejavnost