Izobraževanje
2. Konferenca plesne medicine v Sloveniji
31. avgust 2012
v okviru 7. mednarodnega festivala Front@ sodobnega plesa Murska Sobota, Slovenija
O PREDAVATELJIH IN PREDMETIH
Stef Harley
Stef Harley, magister rehabilitacije in fizioterapije
Stef Harley je magistriral iz rehabilitacije in fizioterapije na belgijski Svobodni univerzi v Bruslju (Free University of Brussels), kjer je kasneje sodeloval v raziskavah krioterapije in predhodnih raziskavah športne fiziologije na področjih prehrane in pretiranega treninga. Po prihodu v Slovenijo je sodeloval pri razvoju izdelka Kosmodisk za lajšanje bolečin v križu ter bil zaposlen kot vodja trženja pri enem od vodilnih svetovnih proizvajalcev medicinskih laserjev iz Slovenije. Po povratku v praktično fizioterapijo je Stef odprl zasebno fizioterapevtsko ordinacijo, v kateri večinoma zdravi bolezni mišičnega in skeletnega sistema ter športne poškodbe. Pri svojem delu uporablja različne vrhunske koncepte in metode. Na področju kliničnih raziskav se je osredotočil na območja hrbtenice, obolenja čeljustnih sklepov in držo. Velik del njegovih bolnikov prihaja iz različnih področij slovenskega plesa – hip hopa, jazz in klasičnega baleta, sodobnega in folklornega plesa. Na podlagi svojih praktičnih izkušenj Stef verjame, da večina zdravniškega in ostalega zdravstvenega osebja ter trenerji močno podcenjujejo fizični stres, ki ga je pri plesu deležen mišični in skeletni sistem, ter napore, ki jih od svojih teles zahtevajo plesalci. Z uporabo naprednih diagnostičnih načel in specifičnih rehabilitacijskih vaj želi Stef izboljšati simetrijo teles svojih bolnikov ter preprečiti nove in ponovne poškodbe.
Oris metode/delavnice
Rehabilitacija plesnih poškodb; naše praktične izkušnje pri zdravljenju umetnikov kot vrhunskih športnikov
Večina zdravniškega in ostalega zdravstvenega osebja ter trenerji močno podcenjujejo fizični stres, ki ga je pri plesu deležen mišični in skeletni sistem, ter napore, ki jih od svojih teles zahtevajo plesalci. V naši ordinaciji zdravimo številne akutne in kronične poškodbe, ki so nastale pri plesu. Pri krepitvi simetrije teles plesalcev in preprečevanju novih ali ponovnih poškodb uporabljamo napredna diagnostična načela in specifične rehabilitacijske metode.
S to predstavitvijo želimo podati pregled pogostosti nedavnih poškodb, ki so nastale pri plesu, in določiti potencialne dejavnike tveganja, ki so udeleženi pri nastanku akutnih ali kroničnih novih in ponovnih poškodb. Predstavili bomo naše praktične izkušnje pri določanju specifičnih potreb plesalcev pri rehabilitaciji in preventivi. Preko študij primerov bomo poskušali podati našo filozofijo pri obravnavi plesalk in plesalcev. Poglavitno sporočilo našega terapevtskega pristopa je, da moramo plesalce in osebe v njihovi neposredni bližini prepričati, da morajo s svojim telesom ravnati kot da bi bili vrhunski športniki.
Ingrid Kerec
Ingrid Kerec je svoje plesno šolanje končala na Vlaamse Dansakademie v Belgiji in več kot deset let zbirala izkušnje na področju sodobnega plesa kot plesalka, koreografinja in pedagoginja v Sloveniji, Avstriji in Nemčiji.
Od leta 1998 živi in dela kot Certified Rolfer® in Rolfing®-Movement Practitioner na Dunaju pri Rolfing® Studio Wien, kjer se poleg dnevne klinične ordinacije posebej posveča plesalcem, plesnim pedagogom in učiteljem drugih gibalnih tehnik, za katere tudi vodi seminarje in šolanja uporabne anatomije in teorije giba.
V zadnjih letih je razvila poseben način individualnega manualnega dela izključno za plesalce. To delo temelji na konceptu Rolfinga in teoriji Plesne medicine.
Oris metode/delavnice:
Različni gibi in položaji rok pri plesalkah in plesalcih pogosto vodijo do nepotrebnih stanj napetosti in nefleksibilnosti in to ne le lokalno v predelu ram in rok , temveč vse do tilnika in hrbtenice.
V tej delavnici bomo z različnimi pozicijami in gibi pripravili telo – posebej rame in roke, na trening plesnih tehnik. Pri tem bomo tkivo znotraj tri-dimenzionalnega miofascialnega sistema raztezali in istočasno krepili, tako, da bomo dosegli nevtralno pozicijo sklepov in odprto držo telesa, iz katerega lahko izvira vsak port-de-bras, naj bo to klasičen ali sodoben.
Gibalne sekvence so zasnovane na konceptu Rolfinga® in Rolfing®Gibalne Integracije ter po načelu modela Tensegrity®.
Nataša Kos Križmančič
Nataša Kos Križmančič je zaključila študij sodobnega plesa na University of Arts v Amsteradamu in delovala kot plesalka in koreografinja v slovenskem in mednarodnem prostoru. Od leta 2006 je certificirana refleksoterapevtka stopal in obraza po Sorensensistemu TM.. V Ljubljani, Murski Soboti in Novi Gorici izvaja individualne terapije. Njeno področje dela zajema tako preventivno kot kurativno terapevtsko delo.
Oris metode/delavnice
Refleksoterapija je naravna in učinkovita terapevtska metoda. Pripomore k izboljšanju širokega spektra težav, saj vzpostavlja homeostazo, naravno ravnovesje v telesu. Terapija se izvaja na delu telesa, npr. na stopalih, obrazu, dlaneh, ušesih, da bi dosegli terapevtski učinek na celotno telo.
Na predavanju bom govorila o tem, kako lahko refleksoterapija pripomore k izboljšanju zdravja in fizične pripravljenosti plesalcev, kako z refleksoterapijo delujemo preventivno in kurativno v primeru specifičnih poškodb plesalcev in predstavila program refleksoterapije kot samomasaže stopal za plesalce.
Nuša Romih Masnoglav
Nuša Romih Masnoglav (prof. športne vzgoje) je prva certificirana učiteljica metode Feldenkrais v Sloveniji.
Že kot mlado dekle je vzljubilo šport, še posebno intenzivno se je v letih od 1984 do 1989 ukvarjala z alpinizmom in športnim plezanjem.
Leta 1998 je uspešno diplomirala na Fakulteti za šport. Med študijem se je zaposlila v Mladinskem klimatskem zdravilišču na Rakitni, kjer je vodila športne dejavnosti, dihalne vaje in ustvarjalne delavnice za otroke z astmo in drugimi boleznimi dihal; organizirala je športne in pravljične dni, ter šole v naravi.
V letu 2004 se je osamosvojila in decembra, istega leta, v samozaložbi izdala pravljico "Slonček Smrkolinček", namenjeno otrokom z astmo, trdovratnimi bronhitisi in prehladi.
Leta 2005 je ustanovila podjetje Celestin in se na Dunaju vpisala v izobraževalni program metode Feldenkrais. Uspešno ga je zaključila 2009, pridobila certifikat in postala prva slovenska učiteljica metode Feldenkrais. Danes je metoda Feldenkrais njen način življenja in polna zaposlitev.
Oris metode/delavnice Feldenkrais
Na delavnici se bodo plesalci na praktičen način spoznali z metodo Feldenkrais. Z lekcijo ozaveščanja skozi gibanje bodo spoznali edinstven način učenja, ki telo na preprost način integrira v funkcionalno celoto.
Tanja Zgonc
Tanja Zgonc je kot koreografinja in plesalka že več kot trideset let dejavna in priznana na svetovni in slovenski plesni sceni. Pripravila je 19 avtorskih predstav in prejela številne nagrade: jugoslovanska alternativana igralka (1989), Zlata ptica (1992), Zlata paličica (1994), nagrado Prešernovega sklada (2002) za predstavo Kagami odsev in nagrado Povodni mož, za najboljšo predstavo po izboru kritikov (2002), za predstavo Koora. Plesala je v uspešnih predstavah Plesnega Teatra Ljubljana, sodelovala s Studiem za svobodni ples Ljubljana in deset let v studiu za pantomimo. Sodelovala je s številnimi priznanimi režiserji v Sloveniji in tujini ter postavila koreografije/odrski gib v preko sto gledaliških predstavah. Leta 2002 je bila na AGRFT v Ljubljani izvoljena v naziv Docentke in leta 2007 v naziv Izredne profesorice za področje plesne in gibne izraznosti.
Z butom se je seznanila pred 21 leti, ko je postala članica v Koelnu ustanovljene Ko Murobuschijeve skupine International Butoh Dance Company. Kasneje sodelovala tudi s skupinama In-Out (Nemčija) in Su-En Butoh (Švedska). V japonskem butu se je izpopolnjevala pri vodilnih mojstrih kot so: Kazuo Ohno, Yoshito Ohno, Ko Murobuschi, Tadashi Endo, Carlotta Ikeda in Min Tanaka.
Tanja Zgonc je koreografinja butoistka, ki je s preobrazbo različnih plesnih tehnik in gibalnih metod z metodologijo buta razvila lastno sistematiko in avtorski princip giba, predvsem hrbta. Zadnja leta kot vodilna predavateljica vodi delavnice po metodi buto v svojem specifičnem jeziku v Evropi in tudi na Japonskem. Samo v lanskem septembru in oktobru je uspešno predavala v Münchnu, Tokiju, Kyotu , Londonu in Grazu.
Oris metode/delavnice
Sinteza metodologije butoh-a in vaj za stabilizacijo jedra
Bistvo vaj je, da uravnovesijo dihanje, pospešijo pretok krvi, inicirajo zagrevanje telesa in vzpodbujajo koncentracijo telesa in duha. Ura se tako začne s sklopom t.i. bioenergetskih ogrevalnih vaj, te vzpodbujajo limfno drenažo, povečujejo gibčnost in izločanje toksinov na globlji ravni, z globokim usmerjenim dihanjem zvišujemo raven kisika v krvi.
V nadaljevanju ogrevanja, vzpostavimo ravnotežje v sklepih z začetnimi vajami za prožnejše gibanje, izboljšanje ravnotežja, predvsem pa drže telesa, poudarek na skeletu in stabilizaciji globinskih mišic ter pretoku dihanja.
Pri vajah izhajam predvsem iz metodologije butoh, ki izpostavljajo delo na osebnem, konkretnem, tukaj in zdaj ter na zavedanju sedanjosti, popolne prisotnosti pri vsakem dejanju in so pomembna težnja k iskanju notranjega miru, ravnovesja med dušo in telesom. Tukaj nas ne zanima »zakaj«?, temveč se vedno pomikamo h »kako«?. Od pomanjkanja virov moči k mestu, kjer je moč. Človeku poskušamo skozi vaje pomagati, da se bo oblikoval v skladu z lastno vizijo samega sebe za prihodnost.
|