|
|
|
32. ZIMSKA PLESNA ŠOLA |
|
|
Maribor, Karantena |
|
|
24.–27. 2. 2017
|
|
|
Simon Wehrli, Jernej Bizjak, Marija Slavec, Žigan Krajnčan & Gašper Kunšek, Saša Lončar, Maša Kagao Knez in Snježana Premuš |
|
|
Glej točko šolnine. |
Rok prijave: |
|
do 13. februarja 2017 (cenejše prijave!!!) |
|
|
32. Zimska Plesna Šola 2017 v Mariboru
Organizacija: JSKD OI Maribor in ZKD Maribor
VRHUNSKE PLESNE DELAVNICE IN PREDSTAVE!
ZPŠ je med slovenskimi plesalci priljubljena in pomembna intenzivna oblika izobraževanja v različnih plesnih zvrsteh in raziskovalnih delavnicah, ki jih vodijo izkušeni domači in tuji plesni ustvarjalci.
32. ZPŠ bo potekala od 24. do 27. februarja 2017 v Mariboru. Tokrat vam bodo svoje znanje in izkušnje zaupali pedagogi: Simon Wehrli: sodobni ples Flying Low I in II, Jernej Bizjak: modern in modern kreativna delavnica, Marija Slavec: GAGA people in repertoarna delavnica Vertigo, Žigan Krajnčan & Gašper Kunšek: Alien Express gibanje, Saša Lončar: otroška plesna delavnica in delavnica za mentorje, Maša Kagao Knez: afro fusion in afro-sodobni ples ter Snježana Premuš: utelešena anatomija in joga.
ZPŠ je namenjena plesalcem, pedagogom, koreografom in vsem, ki se aktivno ukvarjajo s plesom in z gibom. Program je primeren tako za začetnike, za nadaljevalce in izkušene plesalce.
V soboto in nedeljo se boste lahko sproščali na Kitajski tradicionalni masaži maserke Darinke Brešar. Predhodno naročilo na +386 41 911 115. Več na: www.darinka-tuina.si, fb:darinka tuina.
V spremljevalnem programu bodo v petek in soboto plesne predstave, v organizaciji Društva Nagib in Plesne izbe Maribor. Zadnji večer bodo udeleženci ZPŠ drug drugemu predstavili kratke koreografske etude iz delavnic in se družili. Organizator ZPŠ bo vsem, ki so obiskovali vsaj eno 4 dnevno delavnico v celoti, podelil ZPŠ CERTIFIKAT.
Vedno smo lahko še boljši, zato pridite na ZPŠ in se prepustite novim izzivom! |
32. ZIMSKA PLESNA ŠOLA bo potekala od 24. do 27. februarja 2017 v Mariboru, v Karanteni, Pobreška cesta 20, v organizaciji Javnega Sklada RS za kulturne dejavnosti, Območna izpostava Maribor in Zveze kulturnih društev Maribor. Namenjena je plesalcem, pedagogom, koreografom in vsem, ki se aktivno ukvarjajo s plesnim ustvarjanjem in gibom. Program je primeren za začetnike, nadaljevalce in poklicne plesalce. Otrokom od 5 do 7 let je namenjena plesna delavnica za otroke. Mentorjem omogočamo hospitiranje na otroških delavnicah in ponujamo mentorsko delavnico. Zaključna predstavitev udeležencev ZPŠ bo zadnji večer. Vabljeni še na ogled plesnih predstav v času ZPŠ.
DELAVNICE in PEDAGOGI
SODOBNI PLES – FLYING LOW – Simon Wehrli
SODOBNI PLES – FLYING LOW I
Na klasu se bomo preko uporabe spiral in krivulj osredotočili predvsem na raziskavo odnosa med gibalcem in tlemi. Z usvajanjem specifičnega gibalnega materiala bodo udeleženci uporabljali principe ekspanzije, kohezije in gravitacije. Cilj je ostati miren tudi v trenutkih visoke intenzivnosti in poiskati red v kaotičnih stanjih/predlogih. Ohranjati ravnotežje med aktivnim in pasivnim. Med notranjim in zunanjim. Predlagana oblika bo tako na koncu postala sredstvo za doseganje več svobode v gibanju. Klas temelji na tehniki Flying Low Davida Zambrana.
SODOBNI PLES – FLYING LOW AND FURTHER
Klas nadgrajuje principe iz tehnike flying low, ki jo je razvil David Zambrano, in se osredotoča na iskanje lahkotnosti in berljivosti telesa, ki se giblje in potuje v/po prostoru. Posebno pozornost bomo posvetili stabilnosti, ki izhaja iz položaja stopal, prehajanju med gibanjem v ravnotežju in iz ravnotežja, vključevanju gravitacije pri ustvarjanju plesnega materiala ter učinkoviti uporabi časa. Na klasu se bomo na podlagi predpripravljenih kot tudi improviziranih materialov poglobili v načine, ki omogočijo lahkotnost telesa v gibanju, ta pa v vsakem trenutku vključuje zavedanje tako celotnega telesa kot tudi njegovih posameznih delov.
(foto: Saša Huzjak)
SIMON WEHRLI (1983) je diplomiral na Scuola Teatro Dimitri v Švici in magistriral iz sodobnega plesa na Trinity Laban v Veliki Britaniji. Kot plesalec, igralec in glasbenik sodeluje v različnih projektih v Evropi in Ameriki. Med drugim je sodeloval z Judith Sanchez Ruíz v New Yorku, Lizzi Kew-Ross v Londonu in Davidom Zabranom v Bruslju. Že več let je del švicarskega gibalnega gledališča Collettivo Spettatori in od leta 2010 član kolektiva 50collective. Istega leta je bil povabljen v projekt priznanega koreografa, pedagoga in plesalca Davida Zambrana 50 Days of Flying Low and Passing Through Costa Rica. Od 2009 na mednarodni ravni poučuje plesno tehniko in improvizacijo ter razvija lastna umetniška dela.
GAGA PEOPLE in REPERTOARNA DELAVNICA VERTIGO – Marija Slavec
GAGA PEOPLE je klas, ki je odprt za vse ljudi, tako plesalce kot tudi neplesalce, ne glede na njihovo predznanje. Večino klasa bo vodenega v angleškem jeziku zaradi terminologije, ki je bila za Gaga jezik razvita v angleščini.
GAGA ni plesna tehnika, ampak jezik, ki ga je Ohad Naharin razvil tekom več let in se uporablja v vsakodnevni praksi plesalcev Batsheva Dance Company. Jezik Gaga izvira iz prepričanja v zdravljenje, dinamično, konstantno spreminjajočo se moč gibanja, in se še zdaj razvija. Gaga je nov način pridobivanja znanja in samozavedanja skozi telo.
Gaga zagotavlja okvir za odkrivanje in krepitev telesa, dodaja prožnost, vzdržljivost in okretnost, skozi čute in domišljijo. Gaga ozavešča o fizičnih pomanjkljivostih, prebudi otrpla območja in ponuja načine za njihovo odpravo. Delo izboljšuje nagonsko gibanje in povezuje zavestno in podzavestno gibanje ter omogoča doživetje svobode in užitka na preprost način.
http://www.gagapeople.com/English
REPERTOARNA DELAVNICA VERTIGO bo omogočila vpogled v repertoar plesne skupine Vertigo. Udeleženci bodo imeli možnost poglobljenega študija raznih delov iz predstav Yama, Vertigo 20, Reshimo in Phoenix.
Vertigo je skupina, ki gledalcu vsakič na novo ponudi nepričakovano, razburljivo potovanje v neznano. Vertigo predstavlja mednarodne standarde umetniške odličnosti, s socialnim dotikom.
http://www.vertigo.org.il/index_eng.asp#
(foto: Vertigo Global)
MARIJA SLAVEC je začela plesati v Plesnem Klubu Elite Koper pod mentorstvom Siniše Bukinca in Kristine De Ventus, nato pa nadaljevala v Ljubljani z modernim plesom pod mentorstvom Kjare Starič Wurst.
Po uspešno opravljeni avdiciji je bila dve leti del programa D.A.N.C.E. (European Interdisciplinary Professional Program) pod umetniškim vodstvom Frédérica Flamanda, Williama Forsythea, Wayna McGregorja in Angelina Preljocaja, kjer je plesala v predstavah teh koreografov in bila del kreativnega procesa novih predstav. Leta 2009 je bila del Švedskega Riksterna v sodelovanju z Batsheva Dance Company, kjer je nastopala v predstavi Kamuyot, koreografa Ohada Naharina. Istega leta se je pridružila ansamblu Batsheva, kjer je poleg Ohada delala tudi s Sharon Eyal in bila soustvarjalka številnih plesnih miniatur v sodelovanju s plesalci Batsheva Dance Company. Leta 2012 se je pridružila Vertigo Dance Company, kjer je poleg ustvarjanja z umetniško vodjo te skupine, Noa Wertheim, delala tudi s Sharonom Fridmanom in pionirko postmodernega plesa, Anno Halprin.
V zadnjih sedmih letih je nastopala na Švedskem, v Izraelu, Ameriki, Italiji, Franciji, Nemčiji, Kolumbiji, Panami, Avstraliji, na Kitajskem, v Rusiji, Gruziji, Monaku, na Hrvaškem in v Angliji.
Marija od leta 2010 poučuje Gaga (gibalni jezik) tako plesalce kot neplesalce.
MODERN in MODERN KREATIVNA DELAVNICA – Jernej Bizjak
Klas MODERN bomo pričeli z ogrevanjem, ki obsega sklop vaj, ki temeljijo na različnih modernih plesnih tehnikah. Po tem, ko bo usvojen osnovni tehnični nivo in variacije, bomo vsakodnevno nadgrajevali znanje. Vaje se bodo nadgrajevale v smislu ritma, dinamičnosti, pretoka, tehničnosti in gibanja skozi prostor. V drugem delu klasa bomo izvajali plesne fraze, ki sem jih ustvaril sam ali koreografi, s katerimi sem sodeloval. Poleg tehničnega dela se bom osredotočil na ples v smislu boljšega razumevanja in preciznega izvajanja plesnega materiala v povezavi z interpretacijo. Delal sem z mnogimi koreografi in učitelji različnih stilov in tehnik, ki so vplivali na moje ustvarjanje. Ob poučevanju repertoarja drugih koreografov se bom naslanjal predvsem na Martina Forsberga iz Švedske in Fabia Libertija iz Italije. Martin stavi na vsakodnevno in surovo vzdušje pri svojem gibalnem materialu, ki sovpada z raznovrstnimi intelektualnimi koncepti in je znan po svojih kakovostnih produkcijah, medtem ko se poetični Libreti v svojih predstavah osredotoča bolj na izvajanje gibov, ki temeljijo na resničnih/naravnih nalogah, ki jih obarva z močnimi in minimalističnimi detajli zelo osebnega stila, ter je obenem tudi znan po uporabi humorja in besedila v svojih delih.
MODERN KREATIVNA DELAVNICA se bo pričela z ogrevanjem, ki temelji na improvizaciji v kombinaciji s kratkimi in osnovnimi plesnimi vajami. Tem bodo sledile različne vaje za sproščanje telesne napetosti, vaje povezane z mišičnim tonusom in vaje, ki povezujejo telo s prostorom in časom. Na ta način bodo udeleženci delavnice našli skupen jezik za vzpostavitev prijetnega vzdušja, ki je potrebno za nadaljnje kreativne procese. V drugem delu si bomo vzeli čas za odkrivanje, ustvarjanje in eksperimentiranje. S pomočjo različnih improvizacijskih orodij bomo odkrivali nove načine gibanja, tako solo kot v paru in v skupini, ter izzivali našo zavedanje ter budnost. Ustvarili bomo svoj lasten plesni material z uporabo različnih metod in načel, ki bodo hkrati omejevale in povečevale našo kreativnost, ter se kasneje osredotočili na izvajanje gibov in se igrali z možnimi variacijami na temo. Delavnica se bo zaključila s hitrim vpogledom v "zdravljenje telesa", kjer bomo preko različnih vaj in preproste masaže nežno manipulirali različne dele telesa z namenom povečati prostor med sklepi, sprostiti telo in preprečiti morebitne poškodbe. Program delavnice se lahko spremeni z namenom prilagoditve stopnji in potrebam udeležencev.
(foto: Drago Videmšek)
JERNEJ BIZJAK (1987) se je po letih intenzivnega plesanja in tekmovanja v modernih plesih v plesni šoli Kazina, odpravil v tujino na profesionalno šolanje na CODARTS - Rotterdamska plesna akademija. Kot član projekta Kylian/van Manen for young dancers je nastopal in interpretiral slavna dela velikih mojstrov (Jiri Kylian, Hans Van Manen) po celotni Nizozemski v sklopu nizozemskega plesnega festivala 2009.
Kasneje, leta 2010 se je pridružil Cross Connection Ballet Company. V projektu "Outside In" je s plesalci danskega kraljevega baleta plesal v treh kratkih plesnih delih različnih koreografov (Tim Matiakis, Martin Forsberg, Louise Midjord). Septembra istega leta se je v Barceloni pridružil mlademu plesnemu ansamblu IT Dansa, ki je hkrati tudi podiplomski program Institut del Teatre. Pri tem ansamblu je svoje znanje nadgrajeval s plesnimi predstavami najbolj znanih in pomembnih koreografov tega časa (Jiri Kylian, Ohad Naharin, Sidi Larbi Cherkaoui, Alexander Ekman, Rafael Bonachela, Stijn Celis, Catherine Allard).
Novembra 2012 se je vrnil na Dansko in pričel z delom v Danish Dance Theatre (direktor: Tim Rushton), ki slovi po odličnih mednarodnih plesalcih. V obdobju delovanja s tem plesnim teatrom je prepotoval velik del sveta v obliki plesnih turnej po državah kot so Kitajska, Severna Koreja, Tajska, Nemčija, Norveška, Poljska, Litva, Latvija, Švedska, Finska in Anglija.
Trenutno ima status samozaposlenega v kulturi. Kot freelancer je sodeloval v produkcijah Cross Connection Ballet Company, SNG Opera in Balet Ljubljana, Korzo&NDT, Fors Works, Dark Circles Dance, Zavod 0.1, in LW Dance.Poleg plesanja in soustvarjanja redno poučuje v tujini in v Sloveniji. (Več: kolaž plesnih odlomkov iz predstav med 2010 in 2012: https://www.youtube.com/watch?v=6MC40w2waIQ; kolaž plesnih odlomkov iz predstav med 2013 in 2015: https://www.youtube.com/watch?v=ywd5bed0QoA. 2016 je uspešno predstavil avtorski projekt V objemu sprožilca ali pot do točke nič in z njim sodeloval na festivalu ŽIVA.
ALIEN EXPRESS GIBANJE – Žigan Krajnčan in Gašper Kunšek
Na delavnici ALIENS EXPRESS GIBANJE bomo skozi gibalne tehnike hip-hopa, sodobnega plesa, poppinga, house-a, joge in kontaktne improvizacije izkušali komunikacijo med prostorom, telesom, umom, momentom, emocijami in biti. Od izkušnje do znanja, prosti izkušnji spoznanja.
(foto: Borut Bučinel)
ŽIGAN KRAJNČAN & GAŠPER KUNŠEK sta plesni tandem, obetajoči imeni mlade generacije slovenskih plesalcev. Njuna plesna tehnika, ki jo nenehno razvijata in nadgrajujeta, je fuzija poppinga, hip hopa, baleta, release in cunnigham tehnik, krumpa, housa, kontaktne improvizacije. Kljub mladosti sta osvojila že nekaj pomembnih plesnih nagrad na različnih področjih. Odkar sodelujeta (2011) razvijata svojevrstne principe mentalnega/gibalnega komuniciranja in povezovanja. V svojem delu raziskujeta občutek, ki se poraja v prostoru med njima, vedno znova, a tudi vedno drugače. Sodelovala sta pri interdisciplinarnem projektu Hidden Myth, njun uspešen duet Neimenovano pa je nastal na osnovi OPUS Produkcijske nagrade pri JSKD. S tem projektom sta sodelovala na festivalu Platforma Perfoma v Mariboru, na ljubljanskem Ukrepu, festivalu Fronta v Murski Soboti, festivalu Lent in na festivalu plesne ustvarjalnosti mladih ŽIVA. S predstavo Neimenovano sta uvrščena na 8. bienale slovenske sodobne plesne umetnosti - GIBANICA 2017. Kot obetavna koreografa sta izbrana med najboljše predstave evropske plesne mreže Aerowaves 2017.
AFRO FUSION in AFRO-SODOBNI PLES – Maša Kagao Knez
AFRO FUSION
Delavnica je zgrajena iz ogrevanja s poudarkom na gibalnih motivih afriške plesne tradicije ter plesne kombinacije, v kateri se povežejo elementi, ki smo se jih naučili tekom klasa. Tako se boste ob energičnih bobnih razplesali in izplesali vse napetosti.
Delavnica je primerna za vse (ženske in moške, tudi brez plesnih izkušenj), ki bi radi nadgradili svoj plesni izraz ali pa se samo sprostili ob živi glasbi ter spoznali delček afriške kulture preko plesa in glasbe.
AFRO-SODOBNI PLES
Po dolgoletnih pedagoških, koreografskih in plesnih izkušnjah, je Maša oblikovala sodobni plesni klas, v katerem povezuje plesne tehnike in principe zahodnoafriških plesov (fluidnost, muzikaličnost, ritmičnost..). Preko vaj in plesne kombinacije želi plesalce spodbujati k nadgrajevanju njihovega plesnega izraza in poglabljanju senzibilnosti v plesni interpretaciji.
Klas je namenjen plesalcem, ne glede na njihovo plesno usmerjenost, saj se posveča različnim kvalitetam (zavedanje in odzivnost telesa, jasen vzgib za gib, preciznost in usmerjenost giba, osredotočenost v danem trenutku..), ki omogočajo pretočnost in večjo amplitudo giba ter svobodnejšo, polnejšo in iskreno plesno izvedbo. Klase spremljajo na bobnih Blaž Korez, Brin, Matic in Nejc Kološa.
(foto: Saša Huzjak)
MAŠA KAGAO KNEZ (1978) je plesalka, koreografinja, plesna pedagoginja in gledališka ustvarjalka. Z uprizoritvenimi umetnostmi se je srečala že kot otrok skozi delo svoje mame, plesalke in koreografinje Jasne Knez. Maša se je izobraževala pri številnih mentorjih doma in v tujini ter leta 2006 diplomirala na šoli Georgesa Momboyeja za tradicionalne in sodobne afriške plese v Parizu. Septembra 2013 je diplomirala na Akademiji za ples v Ljubljani. Kot plesalka, igralka in koreografinja sodeluje tako z institucionalnimi gledališči kakor tudi z neodvisnimi producenti. Leta 2009 je s plesalko Dalando Diallo in glasbenikom Damirjem Mazrekom soustanovila kulturno umetniško društvo Baobab, ki deluje na področju plesa, glasbe in gledališča.
Od leta 2015 je umetniška direktorica zavoda Studio25 in vodja Plesnega studia XXV, obenem pa (so)ustvarja plesne predstave. Zadnja v nizu številnih predstav je nastala v letu 2015 MOMENTUM, Avenija ujetih trenutkov. Leta 2016 sta z glasbenikom Muratom ustvarila duet in osvojila 3. nagrado na XX. Festivalu koreografskih miniatur v Beogradu.
Mašino pedagoško in koreografsko delo temelji na raziskovanju gibalnega materiala, v katerem se različne plesne tehnike ter gibalni motivi afriške plesne tradicije prepletajo, dopolnjujejo in preoblikujejo v avtorski plesni izraz. Leta 2013 je kot plesalka prejela nagrado Ksenije Hribar.
PLESNA DELAVNICA ZA OTROKE (od 5 do 7 let) in DELAVNICA ZA MENTORJE – Saša Lončar
PLESNA DELAVNICA ZA OTROKE OD 5 DO 7 LET »DVA LETEČA IN EN BOS - ZAZNAVE
Na plesni delavnici za otroke se bomo dotaknili tako fizičnih kot intuitivno kreativnih zaznav, ki jih srečujemo v danem trenutku. Preko domišljijskih svetov bomo osvobajali omejeno in odpirali kreativnost posameznika, glede na gibalno izkušnjo. Plesno delavnico bomo zaključili s kratko predstavitvijo. Na delavnici bodo potekale tudi hospitacije za mentorje.
DELAVNICA ZA MENTORJE, ki sledi plesalnici, temelji na pogovoru in praktičnem delu. Je priložnost za nadgradnjo videnega in razvoj procesa ustvarjanja. Vprašanja in udobna oprema za valjanje po tleh so nujna.
(foto: Uroš Hočevar/Delo)
SAŠA LONČAR je priznana plesna pedagoginja in koreografinja, ustanoviteljica in umetniška vodja KD Qulenium v Kranju in Ljubljani. Vsako leto organizira festival odrske umetnosti Kalejdoskop in raziskovalno-ustvarjalni poletni tabor mladih na Mašunu. Skozi ustvarjalne procese z bujno domišljijo, odprtostjo, drznostjo, odličnim občutkom vodenja, spodbuja otroško plesno ustvarjalnost in bogati njihovo osebno gibalno izraznost. S svojimi plesalci sodeluje na pomembnih prireditvah in festivalih doma in v tujini (Francija, Indija, Hrvaška, Danska, Srbija). Za umetniške ustvarjalne in pedagoške dosežke je prejela plaketo Mete Vidmar.
UTELEŠENA ANATOMIJA IN JOGA – Snježana Premuš
UTELEŠENA ANATOMIJA IN JOGA je vadba, kjer bomo združili znanje utelešene anatomije z delom v asanah. Bazirana bo na osnovnem principu: podpora omogoča gibanje. Plesalcem ta način dela omogoči več stabilnosti v dinamičnem gibanju, hkrati pa razvija tudi dinamično razumevanje stabilnosti. Tako se globoko ogrejemo, spodbujamo fleksibilnost in gradimo moč, kar so prvine, ki so pomembne za gibanje brez napora.
(foto: Marcandrea)
SNJEŽANA PREMUŠ (1973) je po začetkih v Plesni Izbi Maribor leta 1998 magistirala na London Contemporary Dance School iz sodobnega plesa in koreografije. Leta 2012 je v Berlinu zaključila študij utelešene anatomije in joge, s principi body mind centering. Sodelovala je z mnogimi znanimi umetniki v koreografskih raziskavah, improvizacijskih festivalih in projektih: M.Tompkins, D.Zambrano, J.Hamilton, L.Nelson, I.Kovač, E.Claid, V.Globokar, Sebastijan Horvat. Med najodmevnejše avtorske predstave sodi Ozvočeno telo z berlinskim glasbenikom Ignazom Schickom ter serija predstav Zgodbe o telesu. Od 2009 sodeluje v kolektivu Federacija in je z A.Podrzavnik in G.Kamnikarjem soustanoviteljica zavoda Federacija ter od leta 2012 njegova direktorica. V letih 2009 - 2014 se je posvečala kolektivnim projektom ter avtorskemu projektu Fizične manifestacije.
DODATNA PONUDBA
TRADICIONALNA KITAJSKA MASAŽA: v soboto in nedeljo, po predhodnem naročilu (Darinka Brešar, 041 911 115), Karantena, 2. nadstropje. www.darinka-tuina.si
URNIK
ura
|
nivo |
delavnica |
pedagog |
studio |
09.00 – 10.30
|
I |
Modern |
Jernej Bizjak |
studio B |
09.00 – 10.30
|
II |
Utelešena anatomija in joga |
Snježana Premuš |
studio 7/1 |
10.45 – 12.15
|
II |
Modern kreativna delavnica |
Jernej Bizjak |
studio B |
10.45 – 12.15
|
I |
Sodobni ples Flying Low I |
Simon Wehrli |
studio 7/1 |
12.30 – 14.00
|
II |
Sodobni ples Flying Low II |
Simon Wehrli |
studio 7/1 |
12.30 – 13.45
|
I |
GAGA people |
Marija Slavec |
studio B |
14.15 – 15.45
|
I |
Alien Express gibanje |
Žigan & Gašper |
studio 7/1 |
14.15 – 15.30
|
II |
Repertoarna delavnica Vertigo |
Marija Slavec |
studio B |
16.00 – 17.00
|
I ☺ |
Plesna delavnica za otroke in H mentorjev |
Saša Lončar |
studio 7/1 |
16.00 – 17.30
|
II |
Afro-sodobni ples |
Maša Kagao Knez |
studio B |
17.15 – 18.45
|
II |
Delavnica za mentorje |
Saša Lončar |
studio 7/1 |
17.45 – 18.45
|
I |
Afro fusion |
Maša Kagao Knez |
studio B |
I – odprto za vse nivoje – 60/75/90 min
II – bolj izkušeni – 75/90 min
☺– plesna delavnica za otroke od 5 do 7 let, (H) hospitacije mentorjev – 60 min
SPREMLJEVALNI PROGRAM
Petek, 24. februar, ob 18:30 in 20:30 – Velika dvorana, Narodni dom Maribor
3. sezona sodobnih uprizoritvenih umetnosti "Nagib na oder"
POIESIS SEBSTVA: Snježana Premuš in Rok Vevar
Koncept in režija: Snježana Premuš
So-ustvarjalca in izvajalca: Snježana Premuš in Rok Vevar
Besedila: Rok Vevar in Snježana Premuš
Scensko in svetlobno oblikovanje: Sonda4
Tehnično vodenje: Špela Škulj
Glasba: John Cage
Zvok za zvočno instalacijo: Boštjan Perovšek
Fotografija: Marcandrea
Odnosi z javnostjo in produkcija: Ksenija Kaučič
Produkcija: Zavod Federacija Ljubljana
Koprodukcija: Bunker, Ljubljana
Projekt je podprla Mestna občina Ljubljana.
Rezidenca 2016: Tanzfabrik Berlin
Organizacija v Mariboru: Društvo Nagib v sodelovanju z Narodnim domom Maribor in v času 32. Zimske plesne šole.
(foto: Marcandrea)
Grška beseda poíesis, ki se je od prvih stoletij našega štetja naprej zložno selila v literarno polje, kjer je na koncu pristala kot oznaka za pesniško umetnost, je v klasični dobi grške antike pomenila rokodelsko dejavnost: izdelovanje, za katerega se je predpostavljala določena veščina, spretnost ali technē. V obdobju, ko se borimo za razširitev pojma koreografsko ali plesno delo, se zdi igra z njegovo izvorno delovno konotacijo smiselna. Sebstvo je vsota odnosov-podob, ki niso nič drugega kot naše telo, “telo kot podoba, ki se ponuja drugemu telesu” (Jean-Luc Nancy: Corpus).
Srećko Horvat v svoji knjigi Radikalnost ljubezni trdi, da je treba ljubezen na novo izumiti zunaj polja komodifikacije, kar razume kot pogoj revolucije. Dalo bi se trditi, da je naš sodobni vsakdan pogojen z neko suspeznijo telesa, polno imunitarnih strategij, samozaščit in antivirusnih programov: našo protezo kapitalizma, ki jo sprehajajo po svetu naše biografije je treba de-suspendirati, spremeniti – v telo. Reaktivirati je potrebno naše percepte. Poíesis sebstva seveda nima namena rešiti sveta, vendar se ne želi izogniti njegovim stvarnim problemom.
http://www.bunker.si/slo/archives/15518
Za predstavo so nujne predhodne rezervacije na mail info@nagib.si, saj je število vstopnic omejeno.
Vstopnina: 6,00 €; 5,00 € (dijaki, študenti, upokojenci, samozaposleni v kulturi), z identifikacijsko kartico Zimske plesne šole 2,00 € , za brezposelne vstop prost! (s potrdilom)
Sobota, 25. februar, ob 20 – Mali oder, SNG Maribor
(MED)PROSTOR: Maja Lamovšek & Dominika Strozewska
Produkcija: Plesna izba Maribor
Zasnova in koreografija: Maja Lamovšek, Dominika Stróžewska
Glasba: Maja Lamovšek
Posebna zahvala: Rose Breuss (IDA Institute of Dance Arts)
Tukaj sem. Je tudi ona tukaj? Kakšen je prostor med nama? Kakšen je prostor znotraj naju? Prostor povezujeta telo in zvok. Kako se počutiva, če sva eno? Eno. Zavedajoč se dihanja. Čutenja. Gibanja skupaj. Kljub temu sva dve telesi v prostoru. Kako lahko vplivava druga na drugo? S telesom, z mislijo, z energijo, z zavestnim gibom v prostoru. Kakšna je relacija? Relacija med telesi, zvokom in telesom in tišino ter med prostorom, kjer smo. Prezenca telesa dovoljuje svobodo telesa, v njegovem popolnem obstoju.
"Prisotnost je tiha in subtilna, in včasih je le malce več kot napol razbran namig ali kot dar, ki ga ne razumemo v celoti." (T.S. Eliot.)
Tukaj sva, v prostoru. V gibanju.
(foto: Saša Huzjak)
Maja Lamovšek (1994) je svojo pot sodobnega plesa pričela v Plesni Izbi Maribor leta 1997, kjer je sodelovala v projektih F.A.R.M.A. (2010) ter ustvarila duete Najdeno (2011) in Ali ali (2011). Kasneje se je pričela vzporedno izobraževati na Kulturnem društvu Center plesa Maribor, kjer je sodelovala v predstavah Šraufajte, tovariši (2012), Kletka (2013), Paradoks giba (2012) s plesno kompanijo Tovarishia. Izobraževala se je v tujini (delavnice na SEAD Dance Academy in sodelovala s priznanimi koreografi (Eduardo Torroja, Anton Lachky, Eulalia Ayguade Fahro). Dve leti je bila ena od rezidenčnih umetnikov na festivalih Nagib in Nagib Parkour. Od leta 2014 študira na plesni akademiji IDA – Inštitut za plesne umetnosti ter deluje v gledališču v Linzu, kjer tudi nadaljuje svojo koreografsko pot s projekti Muzikalni duet (2015) ter Medprostor (2016). Slednji je bil predstavljen na festivalu Telo/Zvok/Prostor 2016 v Linzu v Avstriji. Maja se še vedno izobražuje po festivalih kontaktne improvizacije, body mind centeringa, joge, ustvarja glasbo ter poučuje delavnice.
Dominika Stróžewska (Poljska) je pričela svojo plesno pot pri šestih letih, ko se je pridružila plesni skupini Remix v njenem rojstnem kraju. Med letoma 2010 in 2014 je sodelovala s plesno skupino Caro, v kateri je poučevala jazz in sodobne tehnike ter nastopala v predstavah Mi smo, Carmen in drugih. Leta 2014 se je vpisala na študij sodobnega plesa in plesne pedagogike na privatni univerzi Anton Bruckner v Linzu.
FLASH: April Veselko
Fleš je preblisk o prenasičenosti in praznini, o slepoti in nevidnosti, brezbrižnosti in previdnosti, o evforiji in apatiji, o pozabi in nespečnosti. Je vrzel med telesom in mislimi. Ekstremi, zmeda in vprašanje, ali je resničnost le to, v kar verjamemo.
(foto: Saša Huzjak)
April Veselko je mlada plesalka in ustvarjalka, ki je plesno pot je začela pri Plesni izbi, letos pa zaključila tudi plesno izobraževanje v Bologni v Italiji. Redno se udeležuje domačih in tujih plesnih festivalov (Poletna in zimska plesa šola, ImpulsTanz, IDW Budapest, El Danseu Festival...). April je sodelovala v projektih različnih koreografov (Gregor Luštek, Eduardo Torroja, Mattia Gandini, Barbara Kanc, Katarina B. Kavčič, Jure Masten...), projekt "Fleš" pa bo njen tretji daljši avtorski solo pod produkcijo Zavoda Federacija.
Vstopnina: z identifikacijsko kartico ZPŠ 3,00 eur, ostali 5,00 eur.
Ponedeljek, 27. februar, ob 19 – studio B
ZAKLJUČNA PREDSTAVITEV ZPŠ 2017 in DRUŽENJE
Vsi udeleženci bodo imeli priložnost, da drug drugemu predstavijo kratke stvaritve iz delavnic ZPŠ in se veselo družijo.
Organizator ZPŠ bo vsem, ki so obiskovali vsaj eno 4-dnevno delavnico v celoti, podelil ZPŠ CERTIFIKAT.
ŠOLNINE, POPUSTI in PLAČILA:
vplačila:
|
do 13. februarja
|
po 13. februarju
(če bo še prostor) |
1 delavnica/predmet (4x60 min)
|
40,00 EUR |
60,00 EUR |
1 delavnica /predmet (4x75 min)
|
45,00 EUR |
65,00 EUR |
1 delavnica/predmet (4x90 min)
|
50,00 EUR |
70,00 EUR |
Druga delavnica/predmet je 10 EUR manj, vsaka naslednja pa 15 EUR manj.
Cenik velja za 4 dni ZPŠ. V ceno šolnine je že vključen 22 % DDV.
Posamezni klas: 15,00 EUR.
POPUSTI!
20 % popust na celotni znesek imajo vsi nastopajoči na festivalu ŽIVA 2016!
POZOR, 10 % popust na celotni znesek imajo:
-
- društvo ali šola, ki prijavi 5 ali več oseb (en plačnik za vse osebe)
-
- vsaj dva družinska člana (en plačnik za vse osebe)
-
- osebe s statusom samozaposleni v kulturi (kopija dokazila)
Popusti se med seboj izključujejo! Popusti veljajo samo pri prijavi za celoten termin ZPŠ!
PRIJAVE
Natančno izpolnjeno prijavnico pošljite najkasneje do 13.2.2017 na: minka.veselic@jskd.si ali na poštni naslov: JSKD Območna izpostava Maribor, Pobreška 20, (Karantena) 2000 Maribor, Slovenija.
Kasnejše prijave in spremembe bodo možne samo v primeru prostih mest in po višji ceni, zato preverite pri organizatorju.
Pohitite s prijavami, ker je število mest omejeno!
PLAČILA
Na podlagi prispele prijavnice vam bomo poslali predračun za plačilo šolnine, ki ga morate poravnati do 13. februarja 2017. Po 13. februarju 2017 se šolnine za vse dvignejo za 20 EUR!
Šele s plačano prijavnino je prijava popolna in potrjena.
V primeru odpovedi udeležbe organizator ne vrača šolnine, razen v primeru bolezni ipd. (ustrezno dokazilo!). Udeleženec dobi vrnjenih 80% šolnine, če je bila odpoved z ustreznim dokazilom izvedena najkasneje prvega dne Zimske plesne šole.
BIVANJE
Uredite sami. POZOR! OBVEZNA REZERVACIJA v hostlu PEKARNA čim prej, sicer ne garantirajo bivanja.
Kontakt: Hostel Pekarna, telefon: +386 (0)59 180 880, faks: +386 (0)59 180 882, hostelpekarna@mkc.si. Več info na: www.mkc-hostelpekarna.si.
GARANCIJA
- Vsak udeleženec bo prejel identifikacijsko kartico za vstop v studio.
- Pridržujemo si pravico do spremembe vsebine programa zaradi višje sile.
- Za telesne poškodbe in izgubo lastnine ne prevzemamo odgovornosti. Vsak plesalec naj bi imel že urejeno
nezgodno zavarovanje.
- Fotografiranje in snemanje med urami ter hospitiranje ni dovoljeno, razen po dogovoru z organizatorjem in
pedagogom.
DODATNE INFORMACIJE IN KONTAKT
|
|