|
|
POLETNE GLEDALIŠKE IN FILMSKE DELAVNICE |
|
|
|
|
|
Koper |
|
|
4. – 9. julij 2022 |
|
|
Mateja Kokol, Andreja Goetz, Ana Lasić in Chris Cooper |
|
|
150,00 EUR (DDV vključen) |
Rok prijave: |
|
25. junij 2022 |
Poletne gledališke in filmske delavnice predstavljajo edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno znanje gledaliških in filmskih prvin. Uveljavljeni domači mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče in film izoblikovati svojo suvereno umetniško podobo. Delavnice so namenjene samostojnim ustvarjalcem, mentorjem in režiserjem otroških, mladinskih in odraslih gledaliških/filmskih skupin ter igralcem odraslih gledaliških skupin. Delavnice so namenjene tako popolnim začetnikom, kot tudi tistim, ki že imajo določeno gledališko/filmsko znanje in bi ga želeli še dopolniti.
PROGRAM DELAVNIC:
I. POZOR–PRIZOR: uprizoritvena interpretacija in njena uporaba
mentorica: Mateja Kokol
II. ANIMIRANI FILM – stop animacija
mentorica: Andreja Goetz
III. Kako pisati za film: Pet lekcij iz scenaristike
mentorica: Ana Lasić
IV. DRAMA VSAKDANJEGA ŽIVLJENJA: drama, javni prostor in ustvarjanja pomena
mentor: Chris Cooper, Velika Britanija
Obseg posamezne delavnice je 40 ur. V skladu s 16. oz. 19. členom Pravilnika o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive se program izobraževanja ovrednoti z 2 točkama.
Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.
Vse delavnice bodo potekale v skladu z varnostnimi priporočili NIJZ. V primeru ponovne zaostritve situacije zaradi virusa COVID-19, lahko JSKD temu primerno delavnice prilagodi ali jih odpove.
I. POZOR–PRIZOR:
uprizoritvena interpretacija in njena uporaba
mentorica: Mateja Kokol
Udeleženci gledališkega seminarja se bodo na podlagi izbranih dramskih prizorov/zgodb ukvarjali z dvema ustvarjalno pomembnima komponentama: interpretacijo in njeno uprizoritvijo. Cilj seminarja je izvedba praktičnega primera ustvarjalnega procesa, ki bo potekal v treh delih. V prvem delu bomo analizirali uprizoritveno predlogo. Skozi metodo analize bomo analizirali teme, idejno sporočilo, okoliščine, dramske like, njihova dejanja in njihove motivacije … Podrobna analiza nas bo tako pripeljala do (različnih) interpretacij, katere bomo v zadnjem delu poskusili uprizoriti skozi različne uprizoritveno-interpretacijske strategije. Ob tem se bomo dotaknili še uprizoritvenih elementov, ki pomembno dopolnjujejo izgovorjeno besedo. Seminar bo potekal v praktičnem duhu v kombinaciji z analizo videoposnetkov.
Praktični gledališki seminar je namenjena igralcem, režiserjem in pedagoškim delavcem.
PROGRAMSKI SKLOPI:
ANALIZA DRAMSKEGA PRIZORA (postopki analize dramskega prizora / predloge / vsebine; analiza in nadgradnja vsebine; analiza teme, ideje, okoliščin, dramskih likov, situacije, …)
INTERPRETACIJA DRAMSKEGA PRIZORA (kontekst prizora; idejno sporočilo; uprizoritvene strategije; ko
UPRIZORITVENI ELEMENTI (vrste uprizoritvenih elementov; načini uporabe uprizoritvenih elementov; strukturiranje uprizoritvenih elementov; montaža; igralska orodja; režiserjeva orodja; ogled primerov uporabe; praktični preizkus)
MONTAŽA (montažne strukture; montažne strategije; ritem)
Delavnica se bo zaključila s krajšo produkcijo.
MATEJA KOKOL sodi v najmlajšo generacijo gledaliških režiserk. Dodiplomski študij je zaključila leta 2014 z režijo Ionescovih Stolov, odlično predstavo, ki je gostovala na mednarodnih festivalih v Rusiji, Mehiki in na Slovaškem. Na sanktpeterburškem gledališkem festivalu ArtOkraina je prejela nagrado Art Centra Most za najbolj perspektivno mlado režiserko, za režijo Stolov je prejela tudi akademijsko Prešernovo nagrado. Sodeluje z domačimi in tujimi gledališči ter vodi gledališke delavnice. Režirala je več odmevnih uprizoritev, med drugimi magistrski avtorski projekt po motivih Senekove in Evripidove Medeje z naslovom Medeja, Medeja, Medeja (koprodukcija MGL in AGRFT, 2015), 24 UR (LGM, 2015), avtorski projekt 3.600 sekund hrepenenj (Los Cosmicomicos, Zacatecas Mexica, 2015), Apokaliptična mesečina (koprodukcija gledališča Glej, LGM in Pekinpah, 2014). V SNG Maribor so Razlogom za srečo (2016) sledili predstave Fant, dekle in gospod (februar 2018), Skrivnostni primer ali kdo je umoril psa (oktober 2018) ter Elvis Škorc – genialni štor (2021), vmes pa je na oder postavila še priljubljeno slikanico Julie Donaldson Polž na potepu na kitovem repu (maj 2018, LGM) in z Grumovo nagrado nagrajeno besedilo Tjaše Mislej Naše skladišče (oktober 2020, PGK).
Veliko in uspešno deluje kot gledališka pedagoginja in je stalna sodelavka projekta Prvi prizor: gledališče kot prostor učenja simbolnih jezikov.
II. ANIMIRANI FILM – stop animacija
mentorica: Andreja Goetz
Delavnica je namenjena ustvarjanju kratkega animiranega filma. Predznanje ni pomembno. Delavnica je namenjena vsem, ki bi se želeli preizkusiti v animiranem filmu. Pri ustvarjanju bomo spoznali celoten proces izdelave animiranega filma od ideje, likovne zasnove in animacije. Spoznali bomo principe montaže in njen vpliv na dojemanje zgodbe, ritem ter celotno dramaturgijo filma. Za konec bomo film še zvočno opremili z živo glasbo (z glasbili in zvočili) ter opazovali, kako glasba in zvok prispevata k polnokrvnosti likov in celotnega animiranega filma.
Animirali bomo v manj znani tehniki stop animacije (slikanje sličico po sličico) slikanja na steklo. Pripomočki za slikanje na steklo so običajno oljne barve, lahko pa se uporablja tudi katerekoli druge materiale. Pri delu bomo skušali biti kar se da ustvarjalni in raziskovalni.
ANDREJA GOETZ, samozaposlena v kulturi kot pedagoginja in filmska animatorka, je diplomirala na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani z avtorskim animiranim filmom Knjiga te čaka, poišči jo! Od leta 2006 deluje kot mentorica različnih delavnic in seminarjev animiranega filma.
Leta 2014 je bila zaposlena v Nacionalnem filmsko-vzgojnem programu Art kino mreže Slovenije kot koordinatorka in mentorica delavnic animiranega filma. V projektu je skupaj s sodelavkami izvedla 252 delavnic, ki so potekale po vrtcih in osnovnih šolah po vsej Sloveniji. Kot avtorica besedil je sodelovala pri nastajanju prvega priročnika za animirani film v Sloveniji z naslovom Animirajmo!, ki je izšel pri Zavodu RS za šolstvo leta 2016.
Leta 2017 je kot predavateljica sodelovala v projektu Razumevanje filma namenjen srednjim šolam po Sloveniji, ki ga je izvajala Slovenska Kinoteka. Je koordinatorka programa in mentorica delavnic pri Društvu za izvajanje filmske vzgoje Slon, ki izvaja predvsem dejavnosti za otroke in mlade na področju animiranega filma. Kot članica žirije za izbor animiranih filmov sodeluje pri natečaju Živel strip! Živela animacija! za osnovnošolce in srednješolce Furlanije- Julijske krajine in Slovenije. Je koordinatorka otroškega programa na Mednarodnem festivalu animiranega filma Animateka, kjer je tudi članica žirije za otroški program ob katerem izvaja tudi pedagoško vodene pogovore.
III. KAKO PISATI ZA FILM: Pet lekcij iz scenaristike
mentorica: Ana Lasić
1. Idejna zasnova filmske zgodbe
2. Polarizacija in konflikt
3. Zaplet in sinopsis
4. Protagonist in njegova funkcija
5. Arhetipska struktura in scenosled
Koncept in namen delavnice Pet lekcij iz scenaristike je skozi scenaristične vaje začutiti, spoznati in definirati osnove scenaristike in scenaristovega dela: skozi analizo definirati filmsko teorijo in jo preizkusiti v praksi.
Kaj je ideja filma in zakaj jo definiramo skozi polarizacijo, izražamo pa skozi konflikt; kdo so liki, kako njihove emocije in odnose definirajo želje in strahovi; kaj so arhetipi, kaj pa struktura, zakaj ji lahko pristopamo arhetipsko in kako skozi izbor določenih prizorov izrazimo ritem, idejo, emocijo in nek specifičen pogled na svet.
Po končani delavnici bodo imeli predstavili svoje ideje, ki jih kasneje lahko uporabili pri delu na konkretnem scenariju.
ANA LASIĆ je študij dramaturgije zaključila na Fakulteti dramskih umetnosti v Beogradu s tekstom Gdje ti živiš?, za katerega je prejela nagrado Slobodana Selenića. Velik ustvarjalni pečat je pustila tudi v Sloveniji. Kot scenaristka je soustvarjala je filme Ruševine, Angela Vode, Skriti spomin, Na terapiji, Balkan Is Not Dead, Avtošola idr. Sodelovala je tudi z več slovenskimi gledališči. Leta 2006 je na Borštnikovem srečanju za svojo dramo Za zdaj nikjer prejela Nagrado Dominika Smoleta. Šest let je predavala scenaristiko na AGRFT.
Razmišljanja na temo scenaristike objavlja v angleščini na blogu (https://www.analasic.com/blog). Svoje znanje je strnila v knjigi Intuitivna scenaristika, ki bo v založništvu JSKD izšla poleti 2022.
IV. DRAMA VSAKDANJEGA ŽIVLJENJA:
drama, javni prostor in ustvarjanja pomena
mentor: Chris Cooper, Velika Britanija
Ne glede na to, ali gre za vplive Covida, vojne v Ukrajini ali trenutne gospodarske krize, ki vpliva na vse vidike našega življenja, še nikoli ni bilo večje potrebe po uporabi starih in novih zgodb, da bi osmislili današnji svet. Ljudje, vključno z otroki in mladimi, morajo vedeti, kdo so in na čem stojijo. Drama je predvsem družbeno pomensko dejanje, je analiza zgodbe. Je tudi javni prostor, v katerem upočasnjujemo čas in razmišljamo o sebi in svoji družbi, skozi izkustveni proces se lahko kreativno in varno vključimo z intenzivnostjo življenja.
Na delavnici, ki temelji na praksi, bomo dramatizirali zgodbe, ki so del javnega prostora in raziskovali kako ustvariti snovalno predstavo za otroke in mlade. Delavnica se bo začela z metodo drame v izobraževanju. Nato bomo dekonstruirali našo izkušnjo spoznavanja, da bi pogledali razmerje med obliko in vsebino, uporabo zgodbe, podob in dramskega dejanja, uporabo predmetov, angažiranost in interakcijo, s katerimi bomo v prihodnosti lahko otroke in mladostnike vključili v ustvarjalni snovalni proces.
Na podlagi tega bomo začeli s praktičnim raziskovanjem, kako oblikovati dramo za uporabo pri učni uri v razredu ali kot izhodišče za gledališko predstavo.
Delavnica se bo zaključila s krajšo produkcijo.
Delavnica bo potekala v angleškem jeziku.
.
CHRIS COOPER (VB) je na področju gledališke pedagogike kot mentor, igralec in režiser dejaven že od leta 1988. Kot umetniški vodja mednarodno poznane družbe za gledališko pedagogiko Big Brum v Birminghamu (Big Brum Theatre in Education Company), je od prevzema funkcije leta 1999 razvil preko 40 novih DIE (Drama in Education/Drama v izobraževanju) programov. Poleg tega deluje kot neodvisni učitelj, predavatelj, inštruktor, vodja delavnic in režiser. Postavi se lahko tudi kot avtor 51 dramskih iger za otroke in mladino. Svoje znanje ekstenzivno širi v mednarodnih vodah, kot mentor in vodja delavnic deluje v preko dvajsetih različnih državah.
POTEK IN TRAJANJE DELAVNIC
Koper, več lokacij 4.-9. julij 2022
Obseg posamezne delavnice je 40 ur.
Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.
Vse delavnice bodo potekale v skladu z varnostnimi priporočili NIJZ (razkuževanje rok, varnostna razdalja …). V primeru ponovne zaostritve situacije zaradi virusa COVID-19, lahko JSKD temu primerno prilagodi delavnice ali jih odpove.
Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa in razporeda udeležencev po skupinah, če bi bila mesta pri izbranem mentorju že zapolnjena ali če bi bila delavnica iz kakršnihkoli razlogov odpovedana
ROK PRIJAVE, CENA IN PLAČILO
E-prijava: prijavite se lahko na e-prijavnici na spodnji povezavi: