GLEDALIŠČE IN LUTKE / FESTIVALI IN PRIREDITVE / LINHARTOVO SREČANJE
61. LINHARTOVO SREČANJE – FESTIVAL GLEDALIŠKIH SKUPIN SLOVENIJE 2023Postojna, 21. - 23. september 2023
MATIČKI
Matiček za najboljšo predstavo v celoti Loški oder Škofja Loka Dramsko besedilo hrvaškega dramatika Iva Brešana je nastalo v nekih drugih časih in v neki drugi državi. Tistih časov in tiste države ni več, a tematika, ki jo obravnava, žal vedno znova vznika in se ne meni za čas in prostor. Igralke in igralci pod suverenim režijskim vodstvom gledalca že v prvih trenutkih posrkajo v dogajanje in ga ne izpustijo niti potem, ko zastor že pade. Izjemna kolektivna igra, čvrsta dramaturgija, lahkotno prehajanje med raznovrstnimi žanri ter zavidljive in še dolgo zapomnljive igralske kreacije so se zlili v kompletni in magični odrski dogodek, pod katerega bi se z veseljem podpisala tudi prenekatera profesionalna gledališka hiša. Matiček za moško vlogo Matej Čujovič Matej Čujovič je lik Bukovca v predstavi Predstava Hamleta v vasi Spodnja Mrduša oblikoval z zavidljivo mero nespornega igralskega talenta in odrske discipliniranosti. Ne glede na to, ali je zgolj molče opazoval dogajanje ali nevarno koračil po odru, politikantsko spletkaril ali vulgarno osvajal, umetelno prepričeval ali poživinjeno žrl in pil - v vsakem trenutku predstave je izžareval polnokrvni lik strupeno nevarnega človeka, kakršnega bi si želeli gledati zgolj v varnem zavetju gledaliških dvoran, a ga vse prevečkrat srečamo tudi na odrih naših vsakdanjih življenj. Matiček za moško vlogo Domen Koren Domen Koren s svojo odrsko prezenco drži gledalčevo pozornost od samega začetka predstave. Z lahkoto se sprehaja skozi natančno razčlenjene prizore in pri tem naniza različna emotivna stanja, ki jih venomer precizno odmeri. Pri tem dinamične prizore začini z obilico pristnih, humornih in iskrenih igralskih invencij, ter nam tako sčasoma zleze pod kožo. Njegova srčnost in predanost se izraža v polnokrvni odrski stvaritvi, ki močno zaznamuje celotno uprizoritev. Matiček za žensko vlogo Tina Tavčar Tina Tavčar je z natančnim razumevanjem besedilne predloge uspela na odrskih deskah upodobiti kompleksen notranji svet zapostavljene ženske, ki izgublja svojo najboljšo prijateljico. S šarmantno sproščenostjo, dobrim posluhom za ritem, nevsiljivo odločnostjo in veliko mero igralske radosti je pred nami vzpostavila močno igralsko kreacijo, ki jo ohranimo v spominu še dolgo potem, ko zapustimo gledališko dvorano. Posebno priznanje za igralski tandem Maša Kavčič in Monika Jekler Sakešvilija v predstavi Ljudski demokratični cirkus Sakešvili sta zverinsko butnili v nas že v prvem trenutku. Sakešvili Maša Kavčič in SakešviliMonika Jekler sta nas s svojo neposredno nin drzno igro nemudoma potegnili v svet države Sakešvili. Njuna jasna in glasna sporočilnost, tako v presenetljivem govoru kot v njuni celostni odrski prezenci, njuna lahkotnost in hkrati trdno suverena osredotočenost na igro, njuna igrivost in odrska iznajdljivost sta nas vznemirili in skoraj prepričali, da je biti Sakešvili prava stvar. Posebno priznanje za skupinsko dinamikoIgralska ekipa predstave Salto mortale (Hlodi, KUD Franc Kotar Trzin) Igralci in gibalci predstave Salto mortale so se izkazali v uigrani medsebojni odrski povezanosti, pretočni energiji in skupinskem naboju, ki iz njihovih medsebojnih odnosov seže dlje. V gibalnih delih so si intuitivno delili in podajali materijo zgodbe in skupaj pletli rdečo nit, ki so jo v govornih pasusih suvereno povezali v celostno pripoved in nas zavrteli v svoj poetični vrtiljak. Posebno priznanje Koruzno zrno Slovenska Bistrica / Hiša otrok in umetnosti Ljubljana / Lutkovno gledališče NEBO Kranj Ustvarjalci predstave Pot okoli sveta so v treh lutkovnih miniaturah s sodobnimi uprizoritvenimi sredstvi pred nami uspeli razkriti moč lutkovnega medija. S kopico duhovitih domislic, premišljeno menjavo perspektiv, inovativno likovno podobo in razgibano dramaturgijo so nas popeljali na razburljivo popotovanje okoli sveta, ki ga ne bomo zlahka pozabili.
|
programska knjižica
Lansko, 60. Linhartovo srečanje
|