|
POLETNA PLESNA ŠOLA 2021
POLETNA PLESNA ŠOLA – Summer Dance School - SDS 2021
Ljubljana, 28. junij – 3. julij 2021
SEZNAM DELAVNIC / LIST OF WORKSHOPS SDS 2021
BALET / BALLET; level ll
REPERTOAR / REPERTOIRE; level ll + lll
Anja Mejač: JUTRANJA JOGA / MORNING YOGA
BALET / BALLET; level ll
BALETNA KOREOGRAFSKA DELAVNICA / BALLET CHOREOGRAPHIC WORKSHOP; level II
Anja Mejač: KARAKTER FLAMENKA / CHARACTER FLAMENCO, level ll
BALET / BALLET; level l
BALETNA DELAVNICA / BALLET WORKSHOP; level I
Borut Bučinel: VIDEO PLES / VIDEO DANCE
Delavnica bo potekala v slovenščini, lahko tudi angleščini. / The workshop is going to be in Slovenian and English.
Borut Bučinel je samostojni ustvarjalec na področju kulture, koreograf, plesalec, fotograf, video ustvarjalec in oblikovalec svetlobe. Doslej je ustvaril več samostojnih celovečernih plesno-gledaliških predstav ter veliko krajših plesnih predstav. Njegovo gledališko in filmsko ustvarjanje vedno izhaja iz raziskovanja svetlobe, scenografije in prostora ter atmosfere, ki jo s seboj prinaša živa likovna kompozicija. Pri svojih projektih je tako tudi sam nastopal kot scenograf in oblikovalec svetlobe.
Kot oblikovalec svetlobe, scenograf, koreograf ali plesalec veliko sodeluje z drugimi umetniki. Doslej je sodeloval z ustvarjalci: Brankom Potočanom, Sebastjanom Staričem, Želimirjem Žilnikom, Igorjem Sviderskim, Sanjo Nešković Peršin, Petrom Kusom, Luko Škofom, Chumo Sopotelo, Nino Rajić, Borutom Cajnkom in drugimi. Za svoje delo je prejel številne nagrade in priznanja.
Več:
http://photo-bucinel.com/ ali https://www.youtube.com/channel/UCa7Ypygdbj2i4oirKPkqB8w
Andreja Podrzavnik & Gregor Kamnikar: ORODJA ZA POUČEVANJE IN KREACIJO PLESA I / TOOLS FOR TEACHING AND CREATING DANCE
Delavnica bo potekala v angleščini in slovenščini. / The workshop is going to be in English and Slovenian.
Namen delavnice je podati orodja in ideje ter razpreti nekaj pristopov k poučevanju plesa in gibanja v prostoru in sicer v skupinah, ki niso nujno plesne skupine. Delavnico bomo začeli z vodenim ogrevanjem, pri čemer udeleženci ne potrebujejo posebnega plesnega predznanja. Prvi del delavnice je torej namenjen uglasitvi in povezavi s svojim telesom in ozaveščenosti prostora in ljudi okoli sebe.
Temu bo sledil drugi del, kjer Gregor in Andreja vsak dan predstaviva eno temo, ki sva jo razvila in izvajala v omenjenih kontekstih. Tretji del delavnice pa bo delo na nalogi, v manjših skupinah, izhajajoč iz predstavljene teme. Zaključek vsakega dneva je predstavitev znotraj skupine in izmenjava opažanj, mnenj in zapis vtisov.
Pomembno je tudi izpostaviti, da ples ni nujno vedno uprizoritvena praksa in tako bomo ob posameznih temah obravnavali tudi različne namembnosti, ki jih delo z gibom in plesom, ter delo s prostorom lahko ponudi.
Delavnica je v večini praktične narave, priporočamo pa, da imajo udeleženci s seboj tudi beležnico in pisalo.
Gregor Kamnikar je član DISKOlektiva, ki raziskuje "to, kar je" v vlogah kot so plesalec, izvajalec, koreograf, klovn, pedagog, pisec, producent, MC (če omenimo samo nekatere); v oblikah kot so predstava, ples, igra, dogodek, koreografija, eksperiment, instalacija, predavanje, delavnica, publikacija, klovnska točka, video, partitura (če omenimo samo nekatere). Člani DISKOlektiva od leta 2010 igrajo Igro imen, v kateri si izmenjujejo in sposojajo imena drug drugega v umetniške namene.
Andreja Rauch Podrzavnik je koreografinja in pedagoginja, večkrat nagrajena avtorica uprizoritvenih, raziskovalnih in izobraževalnih projektov, ples pojmuje kot način obnašanja. Z vpraševanjem, kako misliti in prakticirati umetnost v danem kontekstu, preverja aktualnost struktur in formatov svojega delovanja. S tega gledišča je kot plesna ustvarjalka na robu definicije plesa in ravno ta rob je tisti, ki jo privlači in ji omogoča realiziranje idej, navdihov. V svojih projektih sodeluje z glasbeniki, igralci, pevci, oblikovalci in plesalci. Izobraževala se je na London Contemporary Dance School, kjer je leta 1999 prejela naziv Master of Arts. Ples poučuje na SVŠGUGL, umetniški gimnaziji ter na seminarjih v Sloveniji in tujini. Leta 2009 je soustanovila Zavod Federacija in je aktivna članica kolektiva Federacija, ki svoje delovanje usmerja v širši družbeni kontekst ter tako aktivno srečuje različne socialne skupine kot so otroci, starostniki, dijaki itd.
Anja Mejač: JUTRANJA JOGA / MORNING YOGA
Delavnica bo potekala v slovenščini, lahko tudi angleščini. / The workshop is going to be in Slovenian and English.
Po napornem dnevu in pred začetkom plesne vadbe, našemu telesu ugaja nekaj trenutkov za nežno ogrevanje, razteg mišic in sprostitev. Joga je ena izmed metod, ki telo pripelje v tukaj in zdaj, nas poveže z dihom ter umiri um. Jutranja vadba temelji na povezavi dinamičnih in sprostitvenih vaj. Speljane so iz osnov tradicionalne Ashtanga Yoge ter položajev Yin Yoge. Odložimo staro in plesni dan začnimo z novo, prebujajočo energijo.
Anja Mejač: KARAKTER FLAMENKA / CHARACTER OF FLAMENCO, level ll
Delavnica bo potekala v slovenščini, lahko tudi angleščini. / The workshop is going to be in Slovenian and English.
Flamenko je ples, katerega določajo flamenko gibalni kodi. Telo je členjeno na različne nivoje, tehnika nog, tehnika rok, muñecas, tehnika trupa, premiki v prostoru, obrati, obvladovanje ritma itd. To je vse lepo definirano. Pomemben del flamenko plesa predstavlja tudi polnjenje plesnih form z doživljajem plesalca, kar se zrcali v grimasah obraza in osebnih gestah, ki vmesne vrzeli polnijo. Gre za solo ples in ravno nizanje teh detajlov, naredi flamenko tako prežet s čustvi ter osebnostjo plesočega.
Plesna delavnica Karakter flamenka, se usmerja na raziskovanje in vpenjanja lastnega izraza znotraj oblikovane plesne forme. Po eni strani se bomo učili metod, ki telo pripeljejo v občutenje lastnega telesa, zaznavanje tega trenutka, v “tukaj in zdaj”. Po drugi pa bomo raziskovali plesne forme flamenka, s tipičnimi telesnimi pozicijami, obrati, premiki v prostoru, prenosi teže ter posebno pozornost namenili markiranju ritma. Tehniko nog v plesnih čevljih bomo izpustili, ter se fokusirali na občutenje tal s stopali ter njihovo povezavo z celotnim telesom. Klas bomo zaključili s koreografskimi variacijami ob melodijah flamenko kitare ter primerjali ples v prisotnosti in odsotnosti glasbe.
Klas je primeren za vse plesalce, poznavanje flamenko tehnike ni potrebno, seveda lepo vabljeni tudi flamenko plesalci!
Anja Mejač je plesalka in koreografinja flamenka, ter učiteljica joge. Flamenka se uči na plesni akademiji Amor de Dios v Madridu, pri svetovno priznanih mojstrih flamenka - Alejandro Granados, Merche Esmeralda, Belen Lopez itd. Pod mentorstvom Tanje Zgonc magistrira iz Umetnosti giba na AGRFT. Jogo dela po metodi Ashtanga Yoga z učiteljico Kino McGregor. Poleg plesa flamenka, redno obiskuje delavnice sobobno-plesnih tehnik ter klasičnega baleta, doma in v tujini.
Anja je vsestranska umetnica, njeno ustvarjanje presega okvirje plesnega medija. Sodeluje z umetniki iz različnih področij. Je avtorica štirih celovečernih predstav (La Rosa del Penal 2012, Potopljene poezije 2015, Kamniti čevlji 2017, Prostor med nama je najin odnos 2020), ter raznih plesno-glasbenih-performativnih dogodkov. S svojim delom se predstavlja na različnih odrih, domačih in tujih festivalih, v galerijah in kombiniranih prostorih. Deluje tudi kot koreograf v gledališču. Je ustanoviteljica kombiniranega prostora Skladišče 172, kjer poučuje ples, jogo, organizira delavnice ter vodi eksperimentalne dogodke. Kot gostujoča učiteljica poučuje klase plesa flamenka in delavnice flamenko giba v Sloveniji, Španiji, Franciji, Srbiji in Hrvaški.
Več:
www.anjamejac.com
Space Between Us - https://youtu.be/BfqykLUvtO4
Aquarium Pieces - https://youtu.be/Az3Kyr_ZM3s
Vid Vidmar: FLOORWORK & BREAKING
Delavnica bo potekala v angleščini in slovenščini. / The workshop is going to be in English and Slovenian.
Na delavnici bo udeležencem predstavljen breakdance ter njegov nastanek in specifike. Originalno ime za ta ples je “bboying ali bgirling”, v zadnjem času pa se uporablja samo “breaking”. Na delavnici bodo udeleženci spoznali osnove in nadgradnje ter se prav tako posvetili muzikalnosti. Največ pozornosti bo namenjene footwork-u in floorwork-u, ki sta za breaking zelo pomembna, prav tako pa se lahko te elemente prenese tudi v druge plesne stile. Edinstven koncept, ki ga je prinesel breaking v svet plesa je t.i. “battle” ali “plesna bitka”; to je neke vrste dialog s plesnimi gibi, ki bo prav tako predstavljen in prakticiran na delavnici.
Vid Vidmar, poznan kot Bboy Vision prihaja iz Ljubljane. Kot otrok je treniral gimnastiko, leta 2002 pa je začel trenirati break. Na začetku je ta ples videl samo kot akrobatiko, leta kasneje pa je spoznal, da je to umetnost gibanja na višjem nivoju. Leta 2008 so si prijatelji uredili prostor za treniranje v zapuščeni tovarni Rog, kjer so ustanovili skupino Flow From Below. Njegov stil plesa temelji na tradicionalnih osnovah z modernim pristopom. Glavna vrlina njegovega plesnega stila je flow in originalnost. Rad se igra s spremembami smeri gibanja, in si konstantno izmišlja nove gibe. Break ga je popeljal po celi Evropi, kjer se udeležuje tekmovanj in delavnic. Zaradi njegove prepoznavnosti,
redno potuje kot sodnik in voditelj delavnic.
Igor Sviderski: FLESHMOBING; level II
Delavnica bo potekala v slovenščini, lahko tudi angleščini. / The workshop is going to be in Slovenian and English.
Igor Sviderski, plesalec, koreograf in plesni pedagog ter magister umetnosti giba, je s svojim ustvarjalnim in pedagoškim delom na področju sodobnega plesa in uprizoritvenih umetnosti prisoten vse od leta 1989, ko je prvič nastopil v predstavi Odisejev povratnik koreografinje Ksenije Hribar v produkciji Plesnega Teatra Ljubljana. Kot plesalec in koreograf je sodeloval in sodeluje s številnimi domačimi in tujimi plesnimi in gledališkimi ustvarjalci na področju plesa, gledališča, filma in performansa. Naj omenim nekatere: Matjaž Zupančič, Jan Cvitkovič, Tanja Zgonc, Matjaž Farič, Robert Pool, Bert Gstettner, Louise Kloos, Gerhard Nierhaus, Ema Kugler, Neven Korda. Prav tako je pripravljal in soustvarjal, kot plesalec in organizator različne dogodke kot so flešmobi v urbanem prostoru, državne proslave, otvoritvene ceremonije in predstavitev različnih produktov. Kot plesni pedagog sodeluje pri postavitvi in izvedbi izobraževalno-umetniškega programa sodobnega plesa in plesne improvizacije z različnimi plesnimi centri in umetniškimi izobraževalnimi ustanovami doma in v tujini. Sviderski poučuje plesne ure sodobnih plesnih tehnik ter vodi delavnice plesne improvizacije in koreografije doma in v tujini. Je prejemnik štipendije »Dance Web«, za sodelovanje in ustvarjanje na mednarodnem plesnem festivalu ImPulz Tanz na Dunaju, nagrad »Zlata ptica« in »Plaketa Mete Vidmar« za dosežke in prispevek k razvoju in uveljavljanju slovenske plesne kulture. Svoje mentorsko in pedagoško delo že vrsto let dopolnjuje z vlogo svetovalca za gib na področju uprizoritvenih umetnosti različnih avtorjev s fokusom na sodobno-plesnih, plesno-gledaliških in performativnih uprizoritvah. V letu 2019 praznuje 30. letnico delovanja, ki jo je obeležil, decembra meseca 2019 v Plesnem teatru Ljubljana, s plesnim performansom Tridekada. Trenutno pleše, poučuje in ustvarja v Ljubljani.
Igor Sviderski, contemporary dancer, dance teacher, choreoghrapher and performer, exploring and researching areas of contemporary dance, dance improvisation, theatre and performative arts since 1989. Cooperating with many domestic and international artists, choreographers, dancers, directors and theoryticians as well as taking part in different national and international acclaimed dance and performative festivals. After his first diploma in dance and choreography in 1994 he has been involved with and performed in many awarded and acclaimed production at home and abroad. Since 1995 he holds and organise contemporary dance classes and creative dance improvisation workshops at the begginers, advanced and professional level as well as sight specific performances and flashmobs. Employed as teacher at the Drama-theatre high-school on the subject of the art of movement. Guest teacher at the slovenian Academy for dance and at the Academy for theatre, radio, film and TV. In 2012 he achieved BA in dance and choreography and in 2016 finished MA studies in the art of movement, at the University of Ljubljana with dance-lecture performance »Gospoda Nahtingal včeraj zdaj«. He was awarded several awards on the field of contemporary dance, last mentioned was in 2012 with the highest award in the field of dance and performative arts »Listina Mete Vidmar« for contributing to the world of slovenian dance and dance tutoring, by Public foundation for the culture of the Republic of Slovenia.
In 2019 he was celebrating his 30th jubelee of the work and creativity in the field of contemporary dance and performance. His latest performance Tridekade, a tribute to the celebration was presented in december 2019 at the Plesni teater Ljubljana venue.
Recently he lives and work in Ljubljana while collaborating with domestic and foreign dance schools and organisations.
More:
https://vimeo.com/54765698
https://ski.emanat.si/igor-sviderski/
Maja Kalafatić: Joga – Radovedno telo / Yoga – Curious body
Delavnica bo potekala v angleščini in slovenščini. / The workshop is going to be in English and Slovenian.
Vsaka ura bo imela svojo tematiko, tako se bomo v petih dneh posvetili kolkom, stoječim asanam, zaklonom, predklonom in inverzijam (obrnjeni položaji). Skozi vaje ozaveščanja, delu v parih in asistenci bomo delali na stabilizaciji telesa, prav tako na odpiranju in krepitvi mišičnega tkiva. Privoščili si bomo tako dinamične sekvence kot poglobljen vpogled v posamezne položaje. Namen vadbe je čimvečja funkcionalnost telesa, urjenje prisotnosti in vzpostavitev pravilnega dihanja.
Each class will have its own theme, so in four days we will focus on the hips, standing asana, backbends, forward bends and inversions (inverted positions). Through awareness-raising exercises, working in pairs and assisting each other we will aim to stabilize the body, as well to open and strengthen muscle tissue. We will enjoy dynamic sequences as well insights into individual positions. The purpose of the classes is to maximize the functionality of the body, train the presence and establish proper breathing.
CONTEMPORARY DANCE 2
Maja Kalafatić: SODOBNI PLES / CONTEMPORARY DANCE; level II
Delavnica bo potekala v angleščini in slovenščini. / The workshop is going to be in English and Slovenian.
Prvi del ure je namenjen ozaveščanju telesa skozi tehnike sodobnega plesa in somatike. Delali bomo na artikulaciji telesa in odnosu do prostora v in izven telesa. Del vaj bo strukturiran in sestavljen iz besednjaka floor worka, release tehnike in principov iz somatike. Osredotočali se bomo na različne sekvence skozi katere bomo delali na kvaliteti fluidnosti, poseben povdarek pa bo na muzikalnosti in izvajanju plesnega/gibalnega materiala. V zadnjem delu bomo skozi taske in improvizacijo ustvarili nove različice gibalnega materiala.
The first part of the class aims to raise awareness of the body through the techniques of contemporary dance and somatics. We will work on the articulation of the body and the relation towards the space in and out of the body. Part of the class is structured and composed of floor work vocabulary, release techniques and somatic principles. We will focus on different sequences through which we will work on the quality of fluidity. Particular emphasis is on the musicality and performance of the dance / movement material. In the last part, we will create new versions of movement material through tasks and improvisation.
foto Vesna Njagrić
Maja Kalafatić (1984, Celje) je plesalka, koreografinja, pedagoginja in učiteljica joge, ki živi in ustvarja med Ljubljano in Beogradom. Leta 2006 je diplomirala na SEAD (Salzburški eksperimentalni akademiji za ples) in leta 2015 magistrirala na Hochschule fiir Musik und Tanz, KöIn: HfMT na področju plesne diseminacije. Trenutno je doktorandka na FMK (Fakulteta za medije in komunikacije v Beogradu), na področju transdisciplinarne umetnosti in medijev. Njena doktorska disertacija postavija pod vprašaj koncept veščine v sodobni performativni umetnosti. Njena praksa zdruzuje teoretične in praktične osnove ter vključuje raziskovanje giba, koreografiranje, vodenje delavnic (sodobni ples, somatska praksa, družbena koreografija, aktivizem, joga), ter pisanje o plesu.
Deluje kot samozaposlena v kulturi.
http://ski.emanat.si/maja-kalafatic/
Maja Kalafatić (1984, Celje) is a dancer, choreographer, teacher and yoga teacher who lives and works between Ljubljana and Belgrade. She graduated from SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance) in 2006 and received her Master's Degree in Hochschule für Musik und Tanz, K6In: HfMT in Dance Dissemination in 2015. She is currently a PhD student at FMK (Faculty of Media and Communication in Belgrade), in the field of transdisciplinary art and media. Her dissertation is problematizing the concept of skill in contemporary performing arts. Her practice combines theoretical and practical grounds and includes movement exploration, choreography, facilitating workshops (contemporary dance, somatic practice, social choreography, activism, yoga), and writing about dance.
She works as a self-employed in the culture.
http://ski.emanat.si/maja-kalafatic/
Raúl Tamez: SODOBNI PLES / CONTEMPORARY DANCE; level III
Delavnica bo potekala v angleščini in zato opisa ne prevajamo. / The workshop is going to be in English.
The workshop starts with a contemporary dance class focused in release and floor-work techniques. It evolves by stimulating the use of bones and articulations as movement drives, as well as isolation of body parts with the aim to enrich dance vocabulary. Finally, movement succession comes as a result with the development of complex dance phrases.
A second part of the workshop stimulates creativity, expression and improvisation; introduced as a final facet of the experience.
In 2017 and 2018, Raúl Tamez received a ‘Luna del Auditorio’, one of the most prestigious awards for performing arts in Mexico, recognising the creation of the International Contemporary Dance Festival of Mexico City. In 2016, due to his talent for choreography, he won the ‘National Dance Award of Mexico’. Tamez holds a bachelor degree in dance at Codarts in Rotterdam, The Netherlands. He has been dancing professionally for 14 years in different countries such as China (2 move dance company), Lithuania (Aura Dance Theater), Latvia (Riga’s Chamber Ballet), Canada (Le Jeune Ballet du Quebec), Spain (It dansa), The Netherlands (Dirk Dumon) and Mexico (National Dance Company of contemporary dance, CEPRODAC). Through his career as a dancer he has had the opportunity to do repertoire by Nacho Duato, Alexander Eckman, Wayne Mc Gregor, Ohad Naharin, Sidi Larbi Cherkaoui, Rafael Bonachela and Jiry Kilian. As a choreographer he has got different grants and awards. Tamez has presented his work at the most important venues for perming arts in Mexico and in different countries such as Spain, Colombia, Cuba, The Netherlands and Sweden. Raúl Tamez also holds a bachelor degree in sociology and an MA in Dance at the John Moores Liverpool University.
More:
https://we.tl/t-PE1dpQyP95
https://we.tl/t-Qnwk61O8Xt
Beno Novak & Marina Abib: ZERO SPACE, level ll
Delavnica bo potekala v angleščini in slovenščini. / The workshop is going to be in English and Slovenian.
"ZERO SPACE" je gibalna / plesna metoda, razvita okoli kombiniranja različnih idej in principov gibanja, z namenom čim bolj ekonomičnega izkoriščanja telesne energije. Oblikovana je tako, da pomaga plesalcem pri razvoju lastne tehnike in njihove celotne prostorske zavesti. Metoda temelji na idejah “Flying-Low” ter “partneringa”, ki sta jih Marina in Beno razvila in obogatila skupaj s Counter Technique in njeno glavno idejo nasprotujočih si smeri. Metoda je zasnovana tako, da plesalcem pomaga, da se naučijo proizvesti čim več fizične energije, ustvarjeno z zavestnim usmerjanjem in "kontra" usmerjanjem delov telesa skozi prostor in v relaciji do tal. Z namenom, da lažje in hitreje potujejo skozi prostor, v tla ali iz tal ter k partnerju ali proč od njega.
V tej delavnici bomo predvsem raziskovali principe v relaciji do plesnega partnerja, ter kako proizvedeno telesno energijo uporabili za izvedbo dviga ali katerega koli drugega trika. Eden glavnih ciljev bo ustvarjanje pozitivnega odnosa do plesnih partnerjev ter prav tako do tal ter razumevanje prednosti, ki jih tak odnos prinese.
Beno Novak & Marina Abib: ZERO SPACE, level l
Delavnica bo potekala v angleščini in slovenščini. / The workshop is going to be in English and Slovenian.
Glavni poudarek delavnice ZERO SPACE l bo na odnosu do lastnega telesa, odnosu do tal ter do našega plesnega partnerja. V glavnem bomo eksperimentirali z osnovnimi načeli, kako zdrsniti v tla, kako poslati lastno telo v prostor in z osnovnimi načeli dvigovanja in plezanja. Ne bomo se preveč osredotočali na določeno plesno tehniko, temveč raje raziskovali možnosti, ki nam jih ponujajo naša telesa, in predvsem iskali svoj način gibanja. Plesna delavnica bo sestavljena iz zabavnih eksperimentov, skupinskih iger in plesnih fraz z namenom, da nas zbliža in ustvari odprto okolje za učenje in izmenjavo.
Beno Novak je sodobni plesalec in soustanovitelj KUD Qulenium Ljubljana. Leta 2016 je diplomiral na plesni akademiji v Salzburgu (SEAD) iz sodobnega plesa in performansa. Zaradi njegovega uspeha je bil pozneje povabljen, da svoje znanje nadgradi na plesni akademiji Tisch Dance (Univerza v New Yorku) in The Place (London). V letih 2017 in 2018 je plesal v Gary Clark Company v predstavi "Coal", ki je prejela številne nagrade, kot so "UK Theatre Award", "Critics Circle National Dance Awards" in druge. Od takrat sodeluje z mednarodnimi kompanijami in koreografi, kot so Jason Mabana, James Wilton, Ricardo Ambrozio, ... Že nekaj let poučuje lastno tehniko "Zero Space" v različnih ustanovah in na festivalih, poleg tega pa je redni profesor plesa na Plesni akademiji Ljubljana in v programu sodobnega plesa Performact Portugal. Poleg plesa aktivno sodeluje pri organizaciji in izvedbi festivala Kalejdoskop Kranj in festivala Kalejdoskop Ljubljana ter plesnega festivala Summer Intensive Portugal.
Marina Abib Candusso je plesalka in ustanoviteljica plesne kompanije »Soma«, São Paulo, Brazilija. Opravlja raziskave s pomočjo teoretičnih in terenskih referenc o izgradnji sodobno plesne telesnosti, razvite v matrici brazilskih tradicionalnih plesov. Njena kompanija je prejela nagrado »ProAC« za raziskave v plesu ter nagrado »Klauss Vianna« za novo stvaritev. Poleg nastopanja v spektaklih "Passo" in "Naturalmente - Teoria e Jogo de uma Dança Brasileira", katero je ustvaril Antonio Nóbrega, je Marina kot koreografinja in plesalka sodelovala v celovečernem filmu "Brincante, O Filme" v režiji Walter Carvalho.
Želja po pisanju jo je vodila do študijev in člankov o njenih raziskavah. Njen članek "The Act of inventing" je objavljen v knjigi Tube of Essay znotraj homonimnega projekta zvezne države Santa Catarina. Sodelovala je tudi pri izdaji DVD-ja, izdanega skupaj s knjigo Festas e Danças Brasileiras v zvezni državi Sao Paulo. Danes poleg dela z lastno kompanijo, pleše tudi v belgijski kompaniji Untamed by Ricardo Ambrozio, razvija solo delo v sodelovanju z gledališkim režiserjem André Casaca v Italiji in redno poučuje na festivalih v Belgiji, Franciji, Nemčiji in na Portugalskem.
Matej Kejžar CAPITAN HAN SOLOS, level ll
Delavnica bo potekala v angleščini in slovenščini. / The workshop is going to be in English and Slovenian.
In that particular way, the way we use our living language, the word Solo addresses for unaccompained dance done by one for or by one person alone. Or solo as in an unaccompained flight by a pilot in an aircraft. Or even Capitan Han Solo from Star Wars? But actually what does denominator Solo stress for?
In terms of a Dance event, solo might be the place of glorification of a sort, type or a character, the individual. But taken out of context of the dance event, solo can be pretty much scary and most of all alone. As if some sort of a paradox is at work: as much solo is the place conditioned by one own individual self, like it is at the core of one individual place, on the other hand, to stress at the realm of solo, the individual self needs its(in singular and pular way), surround.
The event of solo has all different set of address done in the forest among the trees, or done in the context of social/public event. The event unaccompanied by present of the human might still have its own surround, like tress lakes, wind, sounds and all the other invisible creatures present at the place. But with no human at the such a place of a solo, the realm conditioned by one individual place, the event of solo, might be troubling: how to address to the event of solo if there are no human witnesses? As the matter a fact, what are the ways to actually address to solo, specifically solo dance event?
Though in the following Dance workshop we will be working with the realm of Solo, in turn, we will be solo-dancing in terms of sharing and producing an alternative forms of communities. In that respect, the community called Dance Hood will be the place of all dance styles: it will be the surround of each individual dance, the Dance Hood of Capitan Han Solos.
foto Petra Veber
Matej Kejžar (SI/BE) graduated from Amsterdam’s SNDO programme and Brussels at X-Group P.A.R.T.S. and was an exchange student at the Trisha Brown Dance Company in New York. After finishing his studies, he created a number of critically-acclaimed choreographies in Slovenia. In 2007, Kejžar moved to Brussels where he worked with Rosas (The Song, Cesena). Since 2010 he started developing his unique choreographic language, creating various pieces around the globe, including Senser 2010 and True Romance (2015). In 2013, Kejžar began working on the Verbalisation Trilogy, a series of researches into relationships between choreography and verbalisation, resulting in three performances: Hit (2013), White (2014), and Rave (2015). He completed his Verbalisation Trilogy with a commissioned premiere of Rave at the Avignon Theatre Festival in July 2015.
In 2016, Kejžar began working on Utopian Trilogy, a series of researches between choreography and communities, resulting in three performances: Club 1 2 (2016), House (2017), and Dance (2018). Kejžar collaborated with Boris Charmatz on the 20 Dancers for the XX Century. In 2019, Kejžar began working on the Language sausage Trilogy, a series of researches into relationship between body and digitalization.
He has been the initiator and artistic director of Spider festival for radical bodies. Spider’s first edition was held in Athens, Greece (2009) and followed by editions in four European cities (Lyon, Zagreb, Berlin, Brussels) until settling as an annual festival held in Ljubljana since 2015.
Alicia Ocadiz: SODOBNI PLES / CONTEMPORARY DANCE; level I
Delavnica bo potekala v angleščini in zato opisa ne prevajamo. / The workshop is going to be in English.
This class is designed for beginner and young dancers. In this class we will study the basic principles of realese and flying low techniques. With the help of visualizations, connection with the music and awareness of our anatomy we will discover the pleasure of communicating through our body.
Alicia Ocadiz je magistrirala iz plesnih in gibalnih umetnosti na Universitat Catolica de San Antonio de Murcia v Španiji, Diplomirala je na Escuela Nacional de Danza Clasica y Contemporanea v Mexico City-ju. Med drugimi je študirala na Rotterdam Dance Academy (CODARTS) v Rotterdamu in na Beijing International Arts School v Pekingu na Kitajskem. V svoji karieri je nastopala kot plesalka, koreografinja in cirkuška umetnica na različnih odrih, gledališčih in festivalih v državah kot so Mehika, Nizozemska, Francija, Nemčija, Slovenija, Kitajska, Panama, Kostarika, Indonezija in Španija. Bila je tudi članica neodvisnih plesalskih skupin 2Move Dance Company (Nizozemska), Les Yeux Roulant (Francija), Foco al Aire Producciones (Mehika), Ashley Meeder Movement Project (ZDA), Cirkus Kansky (Slovenija). Leta 2009 je prejela nagrado za mlade umetnike mesta Mexico City, leta 2010 pa nagrado Niewe Maan v Rotterdamu. Kot plesalka v plesni predstavi El Magico Teatro de la Muerte (režija Raul Tamez) je tudi dobitnica prestižne Mehiške državne plesne nagrade Guillermo Arriaga. Od 2018 Alicija živi v Sloveniji, kjer je leta 2019 v produkciji Plesnega Teatra Ljubljana koreografirala in odplesala svoj solo prvenec Sestavi se. Je tudi redna gostja festivalov Ana Desetnica ter Rdeči Revirji kot tudi učiteljica na raznih plesnih delavnicah Poletne in Zimske plesne šole (JSKD) ter Praktikuma Sodobne Plesne Umetnosti (SVŠGL).
Rok Vevar: ZGODBE O PLESU / DANCE STORIES
Delavnica bo potekala v slovenščini. / The workshop is going to be lectured in Slovene.
Na delavnici bo Rok Vevar iz sodobnoplesne zgodovine izbral zgodbe, ključne trenutke, v katerih se je plesno ustvarjanje preokrenilo v kakšno nepričakovano smer, izumilo kaj novega in svežega ali se obnovilo s spremenjenimi pristopi. Takšni trenutki so običajno povezani s kakšnimi presenetljivimi naključji ali pa tudi z zgodovinskimi spremembami na področju politik, družb in kultur, ki so v telesa naselile kakšno novo reč ali jih sprostile v neobičajnih okoliščinah. Zgodbe bodo imeli svoja fotografska in filmska gradiva, dostopne pa bodo vsem, ne glede na stopnjo predznanja.
foto Urška Boljkovac
Rok Vevar je diplomiral je na Oddelku za primerjalno književnost in literarno teorijo Filozofske fakultete v Ljubljani. V 90. letih je obiskoval Gledališko in lutkovno šolo – Kozmopolitsko delavnico umetnosti (GILŠ KODUM) na takratni ZKOS. Je publicist na področju sodobnih scenskih umetnosti ter zgodovinar in arhivar sodobnega plesa. Članke in kritike je objavljal v vrsti dnevnih časopisov (Delo, Finance, Večer), v strokovnih revijah (Maska, Frakcija) ter v domačih in tujih priložnostnih publikacijah. Kot dramaturg je sodeloval z umetnicami in umetniki s področja sodobnega plesa in gledališča (Sinja Ožbolt, Jana Menger, Goran Bogdanovski, Andreja Rauch Pozdravnik, Snježana Premuš, Kaja Lorenci, Dejan Srhoj, Oliver Frljić, Ana Vujanović, Saša Asentić). S Simono Semenič sta ustvarila tri avtorske predstave: Polna pest praznih rok (2001), Solo brez talona (2003) in Kartografija celovečernih slik (2005). V okviru festivalske mreže FIT (Poljska, Finska, Slovaška, Slovenija) in na mednarodnih festivalih (Bolgarija, Latvija, Hrvaška) je poučeval mlade kritike, plesne dramaturge in publiciste, na Akademiji za ples in AGRFT v Ljubljani pa zgodovino, dramaturgijo, analizo, teorijo sodobnega plesa in gledališko kritiko. Od leta 2010 je aktiven član balkanske plesne mreže Nomad Dance Academy in njenih različnih umetniških, pedagoških in produkcijskih programov. V okviru projekta Nomad Dance Institute je iniciiral arhiviranje in zgodovinjenje koreografskih praks v tej regiji, izsledke zgodovinskih raziskav je objavil v dveh številkah revije Maska (Premiki sodobnega plesa II, Avtonomija plesu). Leta 2012 je v svojem stanovanju ustanovil »Začasni slovenski plesni arhiv« in ga aprila 2018 preselil v Muzej sodobnih umetnosti Metelkova v Ljubljani (svoj arhiv je predstavil tudi na Univerzi Harvard, ZDA). Ustanovil je festival plesnih perspektiv Ukrep in ga med letoma 2008–2010 v Plesnem teatru Ljubljana kuriral skupaj s Sinjo Ožbolt, od leta 2012 pa je sokurator mednarodnega festivala sodobnega plesa CoFestival (Nomad Dance Academy Slovenija, Kino Šiška). Izbor svojih kritik in člankov je objavil v knjigi Rok za oddajo (2011), leta 2018 je uredil knjigo Dan, noč + človek = Ritem: Antologija slovenske sodobnoplesne publicistike 1918–1960, za katero je izbral gradiva in napisal spremna besedila. Leta 2020 je izšla njegova monografija Ksenija, Xenia: Londonska plesna leta Ksenije Hribar 1960–1978. Za svoje delo je leta 2019 prejel nagrado Ksenije Hribar.
Uršula Teržan: PURE CUNNINGHAM, level II
Delavnica bo potekala v angleščini in slovenščini. / The workshop is going to be lectured in English and Slovene.
PURE CUNNINGHAM
Uršula Teržan je razvila in povzela Cunningham klas iz znanj pridobljenih pri svojih vzornikih in učiteljih Cunningham plesne tehnike doma in v tujini: Ann Pappoulis-Adamović (SLO), Ikky Maas (UK), Mary Evelyn (UK), Richard Alston(UK).
Gre za bolj ali manj originalni klas, primerljiv s posnetki klasov, ki jih je vodil sam Merce Cunningham. Z dodanimi variacijami, razvojem in fuzijo z nekaterimi sodobnejšimi plesnimi praksami.
Na klasu bo, po začetnih sredinskih vajah curvov in bounces, deep curvov v različnih kombinacijah, pospeševanjem tempa in kombinatorike gibov: curve, tilt, high release, sledil prehod na uporabo stopal, tondujev, jetéjev, rondov in visokih nog. Na koncu se izvajajo vaje čez prostor: addagio, prounces, nizki in višji skoki s curvi, kombinacije in kompozicije - s kombinatoriko stopal, rok, obratov, poskokov in višjih skokov.
PURE CUNNINGHAM
Uršula Teržan developed her Cunningham class including knowledge by her patrons and teachers of Cunningham dance technique at home and abroad: Ann Pappoulis-Adamović (SLO), Ikky Maas (UK), Mary Evelyn (UK), Richard Alston(UK).
It is about more or less original class that can be seen on the videos of the classes that Merce Cunningham has been teaching himself. With added variations, developement and fusion of some more contemporary dance practices.
Class will include, after the beginning middle exercises with curves and bounces, deep curves in different combinations, with speeding the tempo and combinations of movement: curve, tilt, high release, followed by the use of feet, tondues, jetés, ronds and high legs. At the end there will be exercises across the space: addagio, prounces, low and higher jumps with curves, combinations and compozitions – with combinatorics of feet, hands, turns, lower and high jumps.
foto Miha Fras
Uršula Teržan je plesalka, koreografinja in profesorica Umetnosti giba. Plesno izobrazbo si je pridobila na Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani (1987) in dokončala magistrski študij iz plesnih uprizoritvenih umetnosti na akademiji London Contemporary Dance School (1997). Od leta 1989 naprej se je dodatno izobraževala na mnogoštevilnih plesnih in gledališko gibalnih seminarjih pod vodstvom mednarodno priznanih plesalcev in koreografov, doma in v tujini.
Kot plesalka je od leta 1987 nastopila v različnih plesnih projektih, gledaliških predstavah in performansih. Od leta 1991 je bila članica Plesnega teatra Ljubljana - kot plesalka, koreografinja in pedagoginja.
Koreografsko je ustvarjala plesne in gibno gledališke predstave - v okviru Celinke-društva ustvarjalk sodobnega plesa ter za Društvo Baletnih Umetnikov Slovenije. Kot plesalka ali koreografinja je sodelovala pri različnih predstavah v slovenskih institucionalnih in neinstitucionalnih gledališčih, modnih revijah in performansih ter z njimi gostovala na domačih in tujih festivalih.
Od leta 1992 predava na ljubljanski Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo - prvo in drugo stopenjski program Umetnost giba, kot izredna profesorica. Vmes še na akademiji JAMU – Brno, Češka (2019 – 2020). Ter med leti 2009 - 2019 Umetnost giba na ljubljanski Akademiji za glasbo – smer Petje.
Leta 2003 je napisala avtorsko knjigo Sodobni ples v Sloveniji, v založbi Knjižnice Mestnega gledališča ljubljanskega.
Leta 2006 je v okviru Univerze v Ljubljani prejela Priznanje za pomembna umetniška dela - umetniški doktorat.
Uršula Teržan is a dancer, choreographer and professor of the Art of movement. She acquired dance education at the Secondary School for Music and Ballet in Ljubljana (1987) and concluded her studies with the M.A. in dance performing arts at the London Contemporary Dance School (1997).
Since 1989 she acquired advanced knowledge at various dance and theatre movement seminars under the guidance of internationally recognised dancers and choreographers, home and abroad.
Since 1987 she has performed as a dancer in numerous dance and theatre performances. Since 1991 she has been a member of Ljubljana Dance Theatre - as a dancer, choreographer and teacher.
As a choreographer she created dance pieces within Celinka-društvo ustvarjalk sodobnega plesa, her dance company, and also for Ballet dance society of Slovenia. As a dancer or choreographer she colaborated with different institutional and free-lance theatres, fashion shows and performances at home and abroad, at festivals.
Since 1992 she has been lecturing the Art of movement - first and second degree studies, as an associate professor at Academy for Theatre, Radio, Film and Television – University of Ljubljana, Slovenia. Between 2019 – 2020 also at Academy JAMU – Brno, Check Republic. And between 2009 - 2019 also at Music Academy of Ljubljana.
In 2003 she wrote a book Contemporary Dance in Slovenia, published by the Library of The Municipal Theatre of Ljubljana.
In 2006 the University of Ljubljana awarded her the Award for important achievements in art – an artistic doctorate.
More:
www.celinka.net
https://www.agrft.uni-lj.si/sl/node/225
www.tagrajska.si
Vita Osojnik: SODOBNI BALET / CONTEMPORARY BALLET “RUN FORREST, RUN…”, level ll
Delavnica bo potekala v angleščini in slovenščini. / The workshop is going to be lectured in English and Slovene.
Cel klas Sodobnega baleta se izvaja na sredini prostora. Poudarek je na premiku skozi prostor,elevaciji in dinamiki. Osnovni koraki klasičnega baleta in postavitve telesa se bodo nadgrajeni anatomsko kompozicijsko in muzikalično. Izdaten fokus bo namenjen tudi koordinaciji dela rok in nog. Poudarek bo na ozaveščanju, ki naj ne bodo zgolj nek estetski dodatek,ampak pomemben del kvalitetne izvedbe posamičnega plesnega premika.
Klas je primeren za širok spekter plesalcev iz različnih plesnih zvrsti.
Vita Osojnik je samozaposlena v kulturi, opravlja specializiran poklic plesalke,koreografinje,plesne pedagoginje in ulične umetnice. Maturirala je na Gimnaziji Kranj,svojo drugo maturo pa opravila tudi na Srednji glasbeni in baletni šoli na smeri Balet. Zaključila je študij sodobnega plesa in koreografije na Salzburg Experimental Academy of Dance. V okviru redne zaposlitve na Umetniški gimnaziji v Ljubljani pa je kasneje zaključila še pedagoško andragoško izobraževanje in strokovni izpit za učitelje.
Pedagoško in mentorsko delo opravlja v okviru plesne akademije Alma Mater Europaea-Akademija za ples, plesnega društva Qulenium v Kranju, v okviru Šugle (Šola uličnega gledališča),v okviru Praktikuma (SVŠGUGL), občasno poučuje v okviru programa Bitnamun, pa v Centru plesa v Mariboru, na Poletni plesni šoli v Ljubljani, na Toscana Dance Hub v Firencah itd…Je gostujoča profesorica na Salzbug Experimental Academy of Dance, kjer uči na rednem programu in v okviru delavnic MoveMentors,ki služijo kot plesne delavnice in hkrati priprave na avdicije. Oktobra 2015 je bila kot koreografinja in pedagoginja povabljena s strani dekana Tisch School of Arts (Broadway,New York) na rezidenco in delo z njihovo skupino študentov na podiplomskem študiju. Je avtorica številnih plesnih predstav (Nosila sem tuje otroke, Zlahka nosim svojo lastno težo, Del mene je narejen iz stekla, Cinični morilci lastne matere, Prodiranje vanjo je zanj,…) in soustvarjalka predstav ( Sen plesne noči, Manada, Danes zadnjikrat,…).
Septembra 2019 je na povabilo Dantzaz v St Sebastianu ustvarila novo koregrafsko delo Hombre masa,katere ponovitve še trajajo. Trenutno je v vlogi koreografinje projekta Začasno zadržana telesa v Plesnem teatru Ljubljana.
Urška Centa: FLAMENKO /FLAMENCO Rhythmic Phrasing
Delavnica je namenjena mlajšim in starejšim plesalcem, ki jih zanima iskanje plešočega telesa, vpetega v ritem. Vsebina delavnice bo osnovana na učenju tehničnih osnov plesa flamenka, kot so razporejanje teže, estetika torza in rok in udarci z nogami ter na občutenju in razumevanju ritma. Tega bodo plesalci raziskovali preko krajših ritmičnih sekvenc, povezanih v koreografski sestavek. Iskali bodo načine za celostno občutenje lastnega telesa, ki uporablja ritem kot svojo osnovno gibalno komponento, se vpenja v ritmične kroge flamenka, se poigrava s poudarki, posluša okolico in se nanjo odziva. Ritem bo s pomočjo zvočenja pridobil svojo melodijo in vsebino ter postal jasen za uho ter telo. Delavnica bo prilagojena univerzalni stopnji zahtevnosti. Za udeležbo so potrebne superge ali druga stabilna športna obutev.
Foto Blaž Fortuna
Urška Centa (1993) je plesalka, koreografinja, glasbena ustvarjalka in pedagoginja, ki za ustvarjalno izhodišče jemlje umetnost flamenka. Svoje delo s plesa razširja v druge umetniške vode. Med leti 2014 in 2017 je znanje pridobivala na madridskih akademijah flamenka Centro de Danza Española y Arte Flamenco Amor de Dios in Centro Superior de Estudios del Flamenco UFlamenco. Leta 2021 je na Akademiji za ples AMEU v Ljubljani diplomirala iz sodobnega plesa in koreografije. Med njene odmevnejše avtorske projekte spadajo »ENO - ONE« (Cankarjev dom, Zavod Flota), »Lorca, ti in jaz« s Katjo Šulc in Robertom Jukičem, »Eno balado, prosim!« z Zvezdano Novaković ter delovanje v glasbenih zasedbah »Nairuz«, »Sentido project« in »MTF feat. Sub- Lime«. Od leta 2017 v Ljubljani vodi cikel »Noches de tablao«, platformo za razvoj novih projektov, ki svoje jedro črpajo iz flamenka in ga združujejo z drugimi svetovnimi glasbenimi kulturami in sodobnimi umetniškimi smernicami. Nastopa na pomembnih odrih in festivalih, na katerih sodeluje z izpostavljenimi slovenskimi in tujimi glasbeniki. Oblikuje edinstven ustvarjalni svet in v zasledovanju medkulturne vizije razvija performativno govorico, ki se tvori na polju med flamenkom in sodobnim plesom. Kot pedagoginja v Ljubljani redno poučuje flamenko in gibalno-glasbene delavnice ter mentorira predstave in miniature učencev.
BALET / BALLET level I (10 – 14)
Tjaša Kmetec
Baletni klas s prvakinjo SNG Opera in balet Ljubljana je namenjen učencem baleta, ki imajo baletno osnovo in poznajo osnovne baletne pojme. Klas je sestavljen iz baletnih vaj ob drogu in na sredini s poudarkom na baletni tehniki na osnovnem nivoju v povezavi s plesnostjo.
Primeren je za učence od 10 do 14 let. Potek klasa in težavnost bo prilagojena prijavljenim kandidatom.
Delavnica bo potekala v slovenščini. / The workshop is going to be in Slovenian.
BALETNA DELAVNICA/BALLET WORKSHOP (10 – 16)
Tjaša Kmetec
Na baletni delavnici bo baletna plesalka Tjaša Kmetec nadaljevala zastavljeno delo baletnega klasa, kjer se bodo utrjeni elementi nadgradili z baletno koreografijo in popestrili z dodatnimi vajami za koordinacijo ter plesno izraznostjo.
Primerno za dekleta in fante od 10 do 16 let.
Delavnica bo potekala v slovenščini. / The workshop is going to be in Slovenian.
TJAŠA KMETEC
Tjaša Kmetec je takoj po končani Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani leta 1995 postala članica baletnega ansambla SNG Opera in balet Ljubljana. Leta 2001 je napredovala v baletni solo zbor, leta 2005 je postala solistka, leta 2015 priznana baletna solistka ter leta 2020 prvakinja.
V času šolanja pa tudi v času aktivne baletne kariere se je udeležila več poletnih plesnih šol v New Yorku, Cannesu, Parizu in Avstriji.
Sodelovala je na treh tekmovanjih mladih slovenskih baletnih plesalcev. Na drugem tekmovanju leta 1995 v Mariboru in na tretjem leta 1997 v Ljubljani je prejela srebrni medalji.
Do sedaj je plesala v naslednjih baletnih predstavah: Veliki Gatsby (Daisy), Doktor Živago (Lara), Silfida (Silfida), Labodje jezero (Odette, Rusko dekle, Pas de six, Pas de trois), Don Kihot (Kitri, Mercedes), Tristan in Izolda (Izolda), Trnuljčica (princesa Aurora), Coppelia na Montmartru (Swanhilda), Hrestač (Klara, valček - solo par, kitajski ples), Giselle (Mirtha), Bajadera (Gamzati, solo sence), Stravinski - baletni večer (Apolon - Terpsihora), Mozart vs. Schumann (Mozart - solo par, Schumann - solo par), Serenade (Serenada - valček solo par), Concerto barocco (druga violina), Tango za Rahmaninova (Pet tangov - solo par), Simfonija otožnih pesmi, Orfična himna (Perzefona), Pod zvezdami - Ples s Sinatro in Čudoviti svet … je lahko (solo par), Pepelka (Genovefa, vila Pomlad), Kdo je najmočnejši na svetu (gospodična Miška), Labodje jezero - tokrat … po Prešernu (Ana Jelovšek), Yin & Yang (She is missing – solo), Ta ljubezen (La vie en rose, Satie in jaz), Dvojnost (solo in duet), Klasika in tango (Chopiniana), Veronika se odloči …, Urbano balet, Balet 100 (Žica - duet), Svečani baletni koncert DBUS (Rajmonda), Vidnonevidno (Miniature), Meso srca/Kaktusi, Arhitektura tišine…
Za vlogi v baletnem večeru Mozart vs. Schumann je leta 2009 prejela stanovsko nagrado Lidije Wisiak.
Sodelovala je tudi na gala koncertih in festivalih v Sarajevu (Balet Fest Sarajevo), Miamiu (International Ballet Festival of Miami), Ciudad de Mexicu (Festival Del Centro Historico), Bogoti (Festival Iberoamericano de Teatro de Bogota), Astani (Eurasian dance festival), Brnu (Dance Brno 100), Bonnu, Salzburgu, Ostravi, Skopju …
Tjaša Kmetec became a member of the SNG Opera in balet Ljubljana (Slovenian National Theatre Opera and Ballet Ljubljana) as soon as she graduated from the Ljubljana Secondary Music and Ballet School in 1995. In 2001 she was promoted to demi-soloist, in 2005 to soloist, in 2015 to first soloist and in 2020 to principal.
While still a student and also later, during her active ballet carrier, she perfected her technique in summer dance schools in New York, Cannes, Paris and Austria.
She took part in three Young Slovenian Ballet Dancers Competitions, where she won two Silver Medals - in the second competition, held in Maribor, in 1995 and in the third competition, held in Ljubljana in 1997.
She has so far danced in the following ballet performances: The Great Gatsby (Daisy), Doctor Zhivago (Lara), La Sylphide (The Sylph), Swan Lake (Odette, Russian Girl, Pas de six, Pas de trois), Don Quixote (Kitri, Mercedes), Tristan and Isolde (Isolde), The Sleeping Beauty (Princess Aurora), Coppélia on Montmartre (Swanhilda), The Nutcracker (Clara, Solo Waltz Couple, Chinese Dance), Giselle (Myrtha), La Bayadère (Gamzati, Solo Shades), Stravinsky – A Ballet Evening (Apollo - Terpsichore), Mozart vs. Schumann (Mozart – Solo Couple, Schumann - Solo Couple), Serenade (Serenade – Waltz Solo Couple), Concerto Barocco (Second Violin), Tango for Rachmaninov (5 Tangos – Solo Couple), Symphony of Sorrowful Songs, Orphic Hymn (Persephone), Under the Stars – Sinatra Suite and Wonderful World … (Solo Couple), Cinderella (Genoveva, Spring Fairy), Who's the Strongest? (Miss Mouse), Swan Lake – this time … after Prešeren (Ana Jelovšek), Yin & Yang (She is Missing – Solo), Love Stories … (La vie en rose, Satie and I), Duality (Solo and Pas de Deux), Classics and Tango (Chopiniana), Veronika Decides …, Urbanobalet, Ballet 100 (Wire – Duet), Ballet Gala Concert DBUS (Association of Ballet Artists of Slovenia) (Raymonda), Visibleinvisible (Miniatures), Heartmeat/Cacti and Architecture of Silence …
In 2009 she received the Lydia Wisiak Award for her two roles in the ballet evening Mozart vs. Schumann.
She has participated in Gala Concerts and Festivals in Sarajevo (Ballet Fest Sarajevo), Miami (International Ballet Festival of Miami), Ciudad de Mexico (Festival Del Centro Historico), Bogota (Festival Iberoamericano de Teatro de Bogota), Astana (Eurasian dance festival), Brno (Dance Brno 100), Bonn, Salzburg, Ostrava, Skopje...
BALET level II (14 – 16)
Klasični baletni klas vsebuje baletne vaje pri drogu in na sredini. Na tej stopnji bo poudarek na utrjevanju baletne tehnike in pripravi telesa na napore baletnega plesalca.
Primeren je za dekleta in fante od 14 let naprej, ki plešejo balet že nekaj let (stopnja 6.r baletne šole, 1. in 2. letnik srednje baletne šole). Izjemoma se v baletni klas lahko vključijo tudi starejši kandidati, ki imajo že predznanje baleta. Potek klasa in težavnost bo prilagojena prijavljenim kandidatom.
MELINDA SZITT
Melinda Szitt prihaja z Madžarske plesne akademije (Hungarian Dance University), kjer poučuje klasični balet, repertoar in metodiko ter fizično pripravo baletnih plesalcev, od leta 2019 pa je direktorica osnovne baletne šole na tej akademiji.
Na Madžarski plesni akademiji v Budimpešti je z diplomo pridobila naziv plesalke in pedagoginje s specializacijo na področju sodobnega plesa, kasneje pa je opravila še magisterij učiteljice klasičnega baleta.
Bogate izkušnje ima na področju metodike baleta, posebno na področju Vaganova tehnike, o kateri predava na plesnoizobraževalnih institucijah na Madžarskem, Hrvaškem in v Sloveniji, sodeluje pa tudi na poletnih šolah na Madžarskem in v Sloveniji.
Kot plesalka in koreografinja je sodelovala z različnimi orkestri in pri postavitvi različnih klasičnih koreografij, dolga leta je poučevala balet pri madžarskem ritmičnogimnastičnem timu in je umetniška vodja zasebne plesne šole.
Je avtorica raznih raziskav in publikacij s področja klasičnega baleta ter fizične priprave plesalcev in metodike baleta.
Melinda Szitt comes from the Hungarian Dance Academy, where she teaches classical ballet, point and repertoire methodology and the Director of Preparatory School of Hungarian Dance Academy. She is an expert in the field of the physical preparation of dancers.
After graduating from the Hungarian Dance Academy (Ballet Academy in Budapest), she obtained a Bachelor’s degree as dancer and coach, specializing in modern dance. She also obtained a Master’s degree in classical ballet teaching.
She passes on her experience from the field of classical ballet and repertoire, modern dance, ballet methodology and stretching and strengthening methods at summer schools in Hungary and Slovenia.
She has extensive experience in ballet methodology, which she teaches at dance educational institutions in Hungary, Croatia and Slovenia, where she uses the Vaganova technique.
As a dancer and choreographer, she cooperated with various orchestras and participated in the setting of various classical choreographies. For many years, she taught ballet at the Hungarian Rhythmic Gymnastics Team. She is the artistic director of a private Movement Dance School.
She is the author of various research and publications in the field of classical ballet and physical preparation of dancers, as well as ballet methodology.
BALET level III (16+)
Leo Mujić
Klasični baletni klas priznanega koreografa, pedagoga in baletnega plesalca s Hrvaške Lea Mujića, vsebuje baletne vaje pri drogu in na sredini na naprednem nivoju. Klas je zasnovan s pridihom koreografskega sloga in izjemno mero občutka za plesalce na različnih nivojih, ki je značilen za omenjenega pedagoga. Poudarek bo na natančni izvedbi korakov, koordinaciji ter muzikalnosti in plesnosti.
Klas je primeren za dekleta in fante od 16 let dalje ter profesionalne plesalce, ki želijo svoje znanje nadgraditi in izpopolniti na napredni ravni (3. in 4. letnik srednje baletne šole, profesionalni baletni plesalci).
Delavnica bo potekala v slovenščini, hrvaščini in angleščini. / The workshop is going to be in Slovenian, Croatian and English.
REPERTOAR, VARIACIJE, ŠPICE level II+III (14+)
Leo Mujić
V nadaljevanju zastavljenega baletnega klasa se bo Leo Mujić posvetil elementom, ki so potrebni za izvajanje variacij (vaje na špicah za dekleta, skoki, tehnika in interpretacija variacij…).
Pouk bo prilagojen številu prijavljenih kandidatov in njihovim tehničnim zmožnostim, vsi kandidati pa bodo imeli možnost prisostvovati tudi individualnemu delu pedagoga z ostalimi plesalci. Pouk je primeren za plesalce od 14 let naprej, ki že obvladajo tehniko špic, pa vse do profesionalnih baletnih plesalcev.
Delavnica bo potekala v slovenščini, hrvaščini in angleščini. / The workshop is going to be in Slovenian, Croatian and English.
BALETNO KOREOGRAFSKA DELAVNICA level II (14 + )
Koreografska delavni temelji na ustvarjanju in povezavi plesnih elementov, tako baletnih kot sodobnih. V ospredju je iskanje povezav med plesnimi koraki, odkrivanje neobičajnih poti pri sestavljanju koreografij.
Pouk je primeren za baletne plesalce od 14 let naprej, ki že obvladajo svoje telo, želeli pa bi znanje nadgraditi s koreografskimi osnovami, prav tako pa se v delavnico lahko vključijo plesalci sodobnega plesa.
LEO MUJIĆ
Leo Mujić, koreograf in baletni pedagog, je za baletne plesalce vseh starosti pomemben kot izredno inspirativen pedagog, znan po tem, da zna na svojih baletnih klasih na zabaven a dosleden način motivirati plesalce in jih s svojim pristopom spodbuditi, da dajo od sebe najboljše in stalno iščejo svoje meje.
Po uspešni mednarodni plesni karieri, kjer je nastopal na različnih odrih svetovnega formata, v baletih največjih koreografov današnjega časa, kot so Forsythe, Béjart, Kylian, Eck, Duato, Naharin, Lee, Silvestrin, Blavier, Van Manen, Decoufle in drugi, se je posvetil koreografiranju in delovanju v različnih plesnih projektih ter sodelovanju z baletnimi ansambli in priznanimi baletnimi šolami.
Kot baletni mojster in koreograf soustvarja z velikimi baletnimi ansambli, kot so Stuttgart Ballet, Saarlandishes Staatsteater, Volksoper Wien, Komischesoper Berlin, Tokyo City Ballet, Jacobs Pillow WS, Capezio Center New York, SBBS Zürich, Hungarian National Ballet, Hrvaško narodno gledališče Zagreb, Hrvaško narodno gledališče Split, Slovensko narodno gledališče Ljubljana, Slovensko narodno gledališče Maribor, Teatro Nuovo Bolzano, Teatro San Remo, Australian Quinsland Ballet.
Kot pedagog in koreograf je redno vabljen na priznane baletne šole (Madžarska plesna akademija, Tanzakademie Zürich, Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana…), redno pa predaja tudi znanje mladim generacijam baletnih plesalcev v okviru baletnih seminarjev in poletnih plesnih šol po svetu.
Izjemno bogato je njegovo koreografsko ustvarjanje, za katerega so poleg izjemne zmožnosti pripovedovanja z gibom značilni tudi tehnična dovršenost, popolna povezava med gibom in glasbo ter zmožnost očarati publiko. Koreografiral je solo za Davida Hallberga (American Ballet Theater), solo za Aurelie Dupont (pariška Opera), izjemne kreacije za duet Jacoby & Pronk, Augsburg Ballet, Tanz Academy Zurich, Staatsballet Berlin, New National Theater Tokyo, Dance Academy Budapest, Hungarian National Theater Pecs, Jacobs Pillow Festival, Dance Festival New Orleans, SNG Ljubljana, HNK Zagreb, Bitef Dance Company, PR-Evolution Dance Company, Holland Dance Festival, Salad Dance Festival Dallas in za druge.
V slovenskem baletnem prostoru je Leo Mujić redno prisoten z ustvarjanjem predstav in koreografij za SNG Maribor Opera in balet (Nevarna razmerja, Paquita&Carmen, Romeo in Julija) ter za SNG Opera in balet Ljubljana (Yin&Yang, She is missing, Troy Game, Drugi z leve, Oko brez rokava, Pepelka in odmnevni Veliki Gatsby).
Leo Mujić, choreographer and ballet pedagogue, is important for ballet dancers of all ages as an extremely insiring pedagogue, known for his ability to motivate dancers in a fun but consistant way and encourage them to give their best and constantly looking for their limits.
After successful international dance careers, where he has performed on various stages in the world, in ballets by the greatest choreographers of today, such as Forsythe, Béjart, Kylian, Eck, Duato, Naharin, Lee, Silvestrin, Blavier, Van Manen, Decoufle and others, he has dedicated himself to choreography, working in various dance projects and collaborating with ballet ensemles and renowned ballet schools.
As a ballet master and choreographer, he cooperates with major ballet ensembles such as the Sttutgart Ballet, Saarlandishes Staatsteater, Volksoper Wien, Komischesoper Berlin, Tokyo City Ballet, Jacobs Pillow WS, Capezio Center New York, SBBS Zürich, Hungarian National Ballet, Hrvaško narodno gledališče Zagreb, Hrvaško narodno gledališče Split, Slovensko narodno gledališče Ljubljana, Slovensko narodno gledališče Maribor, Teatro Nuovo Bolzano, Teatro San Remo, Australian Quinsland Ballet.
As a pedagogue and choreographer, he is regularly invited to renown ballet schools (Hungarian Dance Academy, Tanzakademie Zurich, Conservatory of Music and Ballet…) and regularly teaches young generations of ballet dancers through ballet seminars and summer dance schools around the world.
His choreographic creation is extremely rich, which, in addition to his exceptional ability to tell with movement, is also characterized by technical perfection, a perfect connection between movement and music and the ability to enchant the audience. He created many choreographies: solos for Davida Hallberga (American Ballet Theater), solo for Aurelie Dupont (Paris Opera), outstanding creations for the duet Jacoby & Pronk, Augsburg Ballet, Tanz Academy Zurich, Staatsballet Berlin, New National Theater Tokyo, Dance Academy Budapest, Hungarian National Theater Pecs, Jacobs Pillow Festival, Dance Festival New Orleans, Slovenian National Theatre Opera and Ballet Ljubljana, Slovenian National Theatre Maribor Opera and Ballet, Croatian National Theatre Zagreb, Bitef Dance Company, PR-Evolution Dance Company, Holland Dance Festival, Salad Dance Festival Dallas and others.
Leo Mujić is regularly present in the Slovenian ballet field, creating performances and choreographies for Slovenian National Theatre Maribor Opera and Ballet (Dangerous Relationship, Paquita & Carmen, Romeo and Juliet) and for Slovenian National Theatre Opera and Ballet Ljubljana (Yin&Yang, She is missing, Troy Game, Second from the Left, Sleeveless Eye, Cinderella and The Great Gatsby).
MARJAN PETERNEL - baletni korepetitor
BALET level III
Marjan Peternel je na ljubljanski Akademiji za glasbo diplomiral iz kompozicije pri prof. Urošu Rojku ter iz klavirja pri prof. Hinku Haasu. Za svoje študijske dosežke je prejel tri Prešernove nagrade Akademije za glasbo, v klavirskem duu s Tjašo Šketako pa 1. nagrado in zlato plaketo na državnem tekmovanju TEMSIG. Kot pianist, aranžer in komponist deluje v Sloveniji in na tujem. Solistično je nastopil z orkestrom Slovenske filharmonije, orkestrom RTV, orkestrom SNG Opera in balet Ljubljana, Policijskim orkestrom, Orkestrom gimnazije Kranj in orkestrom filharmonije v Brnu. V ciklih Glasbene mladine ljubljanske se je predstavil kot komponist, s solističnim recitalom, v klavirskem duu ter v več drugih zasedbah. Koncertno je sodeloval z ansamblom za moderno glasbo MD7, društvom Slowind, v ciklih Predihano in Koncertni atelje. Kot pianist se udejstvuje tudi na gledaliških in baletnih odrih, med drugim je že sodeloval z ljubljanskim Mestnim gledališčem, SNG Opero in baletom v Ljubljani in SNG baletom v Mariboru. Je avtor glasbe za več državnih proslav in gledaliških predstav. Marjan kot baletni korepetitor deluje na ljubljanskem Konservatoriju za glasbo in balet, v SNG Opera in balet v Ljubljani ter pogosto na seminarjih doma in na tujem.
Marjan Peternel studied composition with prof. Uroš Rojko and piano with prof. Hinko Haas at the Ljubljana Academy of music. He received three Prešeren prizes given to students for special achievements and 1st prize in the TEMSIG national competition in a piano duo with Tjaša Šketako. In Slovenia and abroad he is active as a pianist, arranger and composer. As a soloist he has performed with the Slovenian Philharmonic orchestra, SNG Opera and ballet Ljubljana orchestra, RTV Slovenia orchestra, Slovenian Police Orchestra, Gimanzija Kranj Orchestra and Brno Philharmonic orchestra. He frequented concerts with Glasbena mladina ljubljanska as soloist, in chamber groups and as a composer. He performs with world-renowned musicians in contemporary ensembles including MD7, Slowind and in concert cycles Predihano and Koncertni atelje DSS. As pianist he also works in theatre, including with SNG Opera and Ballet Ljubljana, SNG Ballet Maribora and Mestno gledališče ljubljansko. He has written music for several theatre plays and national celebration events. Marjan is a ballet accompanist at Ljubljana's Conservatory for music and ballet, Ljubljana's national theatre SNG Opera and Ballet and frequently plays at ballet seminars at home and abroad.
LYUDMYLA RUBLYOVA – baletna korepetitorka
BALET level II
Lyudmyla Rublyova se je rodila v malem obmorskem mestu Berdynsk v Ukraini. Svoje glasbeno izobraževanje je pričela vzporedno s poukom klasičnega baleta, kasneje pa se je odločila za glasbeno pot kot pianistka, vendar ji je baletna dvorana za vedno pustila svoj čarobni pečat.
Srednjo glasbeno šolo je končala v Zaporožju, diplomirala je na Harkovski državni akademiji za umetnost I.P.Kotlarevski pri svetovno znani profesorici Nini Kazimirovi.
V Sloveniji živi od leta 2001 in je svojo strokovno pot nadaljevala na podiplomskem študiju na Akademiji za glasbo v Ljubljani, ki jo je končala v razredu pri prof.Tatjani Ognjanovič leta 2006.
Od leta 2008 je zaposlena na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani kot profesorica klavirja in baletna korepetitorka. Tako po dolgih letih v baletni dvorani ponovno združuje pianistične možnosti in izraznost plesnega giba.
Poleg rednega dela svoje znanje nadgrajuje v sodelovanju z različnimi domačimi in tujimi baletnimi pedagogi KGBL-ja, SNG Opere in balet Ljubljana ter na seminarjih združenja EPTA, katere članica je.
I - BASIC: plesno predznanje ni potrebno / dance knowledge is not necessary
II - INTERMEDIATE: osnovno plesno znanje potrebno / basic dance skills are necessary
III - ADVANCED: visok nivo plesnega znanja / high level of dance knowledge
Nivo I je priporočljiv za začetnike in plesalce do 14 let. Za nivo ll je najnižja starost 15 let, za nivo III pa 18 let. Kjer nivo ni naveden, ni omejitev.
Projekt PPŠ 2021sofinancira
|
IN ENGLISH
Projekt PPŠ 2021sofinancira
|