PLES / DELAVNICE, IZOBRAŽEVANJA

 

 

  38. Zimska plesna šola 2023 v Mariboru

Maribor, 3. - 6. februar 2023

  DELAVNICE in PEDAGOGI

 

BALET ZA SODOBNE PLESALCE I & II-III in SODOBNI PLES II-III – VITA OSOJNIK

Vita Osojnik
foto: Nada Žgank

BALET ZA SODOBNE PLESALCE I & II-III

Cel klas se izvaja na sredini prostora. Poudarek je na premiku skozi prostor, elevaciji in dinamiki. Osnovni koraki klasičnega baleta in postavitve telesa so nadgrajeni anatomsko, kompozicijsko in muzikalično. Izdaten fokus bo namenjen koordinaciji dela rok in nog. Poudarek bo na ozaveščanju, da niso zgolj nek estetski dodatek, ampak pomemben del kvalitetne izvedbe posamičnega plesnega premika.

SODOBNI PLES II-III

Klasi sodobne plesne tehnike zajemajo intenzivno fizično pripravo telesa, raziskovanje svojega gibalnega aparata in širjenje lastnega gibalnega materiala  z rabo različnih gibalnih poligonov kot recimo »one minute show«, kjer vsaka naloga traja eno minuto.  Uči te relativnosti časa, napora, doziranje energije, izrabe moči, razporejanja kapacitet. V nadaljevanju raziskujemo vloge vodje, sledilcev, notranjih in zunanjih koreografov. Kasneje se podamo v vertikalno tehniko v krogu v smislu rituala in vsak klas zaključimo s krajšo kompozicijo s poudarkom na organizaciji in orientaciji telesa.

VITA OSOJNIK

Vita Osojnik
foto: Nada Žgank

Vita Osojnik je samozaposlena v kulturi, opravlja specializiran poklic plesalke,koreografinje,plesne pedagoginje in ulične umetnice. Maturirala je na Gimnaziji Kranj,svojo drugo maturo pa opravila tudi na Srednji glasbeni in baletni šoli na smeri Balet. Zaključila je študij sodobnega plesa in koreografije na Salzburg Experimental Academy of Dance. V okviru redne zaposlitve na Umetniški gimnaziji v Ljubljani pa je kasneje zaključila še pedagoško andragoško izobraževanje in strokovni izpit za učitelje.
Pedagoško in mentorsko delo opravlja v okviru plesne akademije Alma Mater Europaea-Akademija za ples, plesnega društva Qulenium v Kranju, v okviru Šugle (Šola uličnega gledališča),v okviru Praktikuma (SVŠGUGL), občasno poučuje v okviru programa Bitnamun, pa v Centru plesa v Mariboru, na Poletni plesni šoli v Ljubljani, na Toscana Dance Hub v Firencah itd…Redno poučuje v programih v organizaciji Zavoda 0.1 Gib – lab in Gibosfera. Zadnji dve leti vodi delavnice v okviru Poletne plesne šole v organizaciji Javnega sklada za kulturne dejavnosti. Veliko let je bila v vlogi gostujoče profesorice na Salzbug Experimental Academy of Dance, kjer  je učila na rednem programu in v okviru delavnic MoveMentors,ki služijo kot plesne delavnice in hkrati priprave na avdicije. Oktobra 2015 je bila kot koreografinja in pedagoginja povabljena s strani dekana Tisch School of Arts (Broadway,New York) na rezidenco in delo z njihovo skupino študentov na podiplomskem študiju. Je avtorica številnih plesnih predstav (Nosila sem tuje otroke, Zlahka nosim svojo lastno težo, Del mene je narejen iz stekla, Cinični morilci lastne matere, Prodiranje vanjo je zanj, Random acts of kindness,Hombre masa,Manada, Začasno zadržana telesa…) in soustvarjalka predstav ( Sen plesne noči, Manada, Danes zadnjikrat,…).Septembra 2019 je na povabilo Dantzaz  v St Sebastianu ustvarila  koreografsko delo Hombre masa,katere ponovitve še trajajo. Junija 2021 je v okviru festivala Ukrep to koreografsko delo doživelo slovensko premiero v »Double bill« večeru, kjer je bilo premierno uprizorjeno tudi novo koreografsko delo Začasno zadržana telesa.
Trenutno  je v vlogi pedagoške vodje in organizatorke plesnih klasov in delavnic v okviru Plesnega teatra Ljubljana, njihov mentor mlajšim ustvarjalcem pri prvencih in drugih koreografskih podvigih, članica umetniškega sveta. Kot koreografinja pripravlja celovečerno predstavo Vse kar se je že zgodilo /Meals that i already cooked), ki je prvi del v solo trilogiji 2022/2023. Premierna uprizoritev bo v novembru v Plesnem teatru Ljubljana.  Je pa trenutno tudi angažirana v mednarodnem projektu Mesta žensk Dancing in your shoes – performing gender, kjer nastopa v dvojni vlogi.  Junija je v okviru projekta  vodila medgeneracijsko delavnico na to temo, povabljena je pa kot gostujoča predavateljica v Bologno in na Nizozemsko v letu 2022. Skupaj z režiserko Brino Klampfer pa z novembrom 2022 začenjata postavljanje zaključne celovečerne predstave v okviru opisanega projekta.

FELDENKRAIS V PLES – SIMON WEHRLI (CH)

Simon Wehrli 
foto: Olaf Brachem

FELDENKRAIS V PLES I-III

Pričeli bomo s tako imenovano prakso zavedanje skozi gib (ATM), ki izhaja iz metode Feldenkrais*, ter se nato podali v ples. Ko se bolj zavedamo lastnega gibanja in prostora okoli sebe, imamo več možnosti pri odločanju kako želimo voditi svoj gib. Pri tem klasu ne gre za sprostitev (čeprav bi na začetku lahko izgledalo tako) – gre za pripravo na akcijo.
*Metoda Feldenkrais® je izobraževalni sistem, ki uporablja gibanje za učenje samozavedanja in izboljšanje delovanja.

SIMON WEHRLI (CH)

Simon Wehrli 
foto: Saša Huzjan

Simon Wehrli (CH) je vstopil v svet umetnosti kot glasbenik. Obiskoval je Accademia Teatro Dimitri (CH) in študiral sodobni ples na Trinity Laban London (UK). Sodeloval je z mnogimi koreografi. Velik vpliv za svoje delo črpa iz mnogih sodelovanj z Davidom Zambranom. Od leta 2013 razvija tudi lastne predstave – med drugim veliko sodeluje z Jasmino Križaj. Simon mednarodno poučuje ples in improvizacijo, redno dela za Bachelor in Dance of La Manufacture Lausanne (CH) in je izvajalec metode Feldenkrais®.

RAZISKOVANJE INDIVIDUALNOSTI I & II-III – LEA OROŽ

Lea Orož

RAZISKOVANJE INDIVIDUALNOSTI I IN II-III

Lea predvsem združuje različne sodobne plesne tehnike, vendar se skuša odmakniti od razvrščanja giba v poseben slog. Njen klas ima namen igrivosti, raziskovanja in razširjenja fizičnih in kognitivnih možnosti. Začetek treninga se fokusira k vodenju telesa in uma v prisotno, razpoložljivo in pripravljeno stanje.
Nadaljevali bomo z vajami, ki raziskujejo raznolikost gibalnih kvalitet, kot je zavestno ločevanje in izoliranje delov telesa v nasprotju z uporabljanjem telesa kot celovitost ter omogočanje prekinitve fluidnosti in spiral z nenadnimi dinamičnimi spremembami ali premori. V poteku klasov so možne tudi vodene improvizacijske naloge, ki posamezniku omogočajo razumevanje in artikulacijo kvalitet preko lastnega raziskovanja in gibanja.
V zaključnem delu se ponavadi pojavijo gibi iz preteklih vaj, kateri omogočijo udeležencem, da izboljšajo kvaliteto in artikulacijo giba.

LEA OROŽ (SLO, ZDRUŽENO KRALJESTVO)

Lea Orož
foto: Celine Fortenbacher

Lea Orož je profesionalna plesalka, ki je doštudirala 3-letno plesno akademijo v Londonu in tam trenutno tudi nadaljuje svojo plesno kariero. Zadnja štiri leta je Lea sodelovala z raznimi koreografi, umetniki in institucijami kot so Holly Blakey, Benjamin Jonsson, Maxine Doyle, Jose Agudo, Giannis Haroulis, Alexandra Green, Hannah Marshall Studio, Temper Theatre in Royal Opera House.
Kot plesalka in umetnica nastopi tudi na raznih projektih ki združujejo sodobni ples in modo kot na primer Another Magazine, Acne Studios, Online Vogue, Issey Miyake, Well Curated, Hermés, Roksanda, Burberry in Koibird. Lea občasno tudi nastopa in snema za oglase večjih televizijskih produkcij, kot so Nestlé, H&M, Samsung in Marks&Spencer.
Pred kratkim je Lea koreografirala za kratek film Born of Violence, ter pri samostojni razstavi umetnice Else James v Focal Point galeriji. Trenutno tudi samostnojno ustvarja in sodeluje z raznimi glasbeniki ter z njimi nastopa na raznih concertih po Evropi.

SODOBNI PLES I in AFRO FUSION I-III – MAŠA KAGAO KNEZ

Maša Kagao Knez
foto: Kyrylo Beliaiev

SODOBNI PLES I

Po dolgoletnih pedagoških, koreografskih in plesnih izkušnjah, je Maša Kagao Knez oblikovala delavnico, v kateri povezuje raznolike gibalne prakse in plesne usmeritve. S pomočjo načel sodobnega plesa in funkcionalnih vadb ter naravnanosti zahodnoafriških plesnih tradicij, plesalce spodbuja k nadgrajevanju njihovega plesnega izraza in poglabljanju senzibilnosti v plesni interpretaciji. Preko vaj in plesnih sekvenc se posveča krepitvi in raztezanju telesa ter ozaveščanju gibanja.
Delavnica je namenjena plesalcem, ne glede na njihovo plesno usmeritev, saj se posveča različnim kvalitetam (zavedanje in odzivnost telesa, preciznost in usmerjenost giba, osredotočenost v danem trenutku, muzikalnost, ritmičnost..), ki omogočajo pretočnost in večjo amplitudo giba ter svobodnejšo, polnejšo in iskreno plesno izvedbo.

AFRO FUSION I-III

Na delavnici se bomo osredotočili na usklajenost plesa z ritmom, na izolacijo posameznih delov telesa, na tekoče in artikulirano gibanje, ter na komunikacijo med plesalci. Delavnica je zgrajena iz ogrevanja s poudarkom na gibalnih motivih zahodnoafriške plesne tradicije ter plesne kombinacije, v kateri se povežejo elementi, ki smo se jih naučili tekom klasa.
Delavnica je primerna tako za ženske kot moške, za plesalce in ljubitelje, za tiste, ki bi radi nadgradili svoj plesni izraz ali pa se samo sprostili ob afriški glasbi ter spoznali delček afriške kulture preko plesa in glasbe.

MAŠA KAGAO KNEZ

Maša Kagao Knez
foto: Tjaša Jerak

Maša Kagao Knez, rojena 1978 v Ljubljani, je dipl. plesalka, koreografinja, mag. Umetnosti giba, plesna pedagoginja in gledališka ustvarjalka. Z uprizoritvenimi umetnostmi se je srečala že kot otrok skozi delo svoje mame, plesalke in koreografinje Jasne Knez.
Maša se je izobraževala pri številnih mentorjih doma in v tujini, ter leta 2006 zaključila profesionalno izobraževanje na šoli Georgesa Momboyeja za tradicionalne in sodobne afriške plese v Parizu. Leta 2013 je diplomirala na Akademiji za ples v Ljubljani, leta 2021 pa zaključila magistrski študij Umetnost giba na AGRFT (Akademija za gledališče, radio, film in televizijo) v Ljubljani.
Kot plesalka, igralka in koreografinja sodeluje tako z institucionalnimi gledališči, kakor tudi z neodvisnimi producenti (PTL, SNG Drama, Mestno gledališče Ljubljana, SNG Nova Gorica, SLG Celje, APT, Mini Teater). Zadnja leta je stalna sodelavka režiserke Ivane Djilas.
Med leti 2009 in 2014 je zastopala kulturno-umetniško društvo Baobab, ki ga je leta 2009 soustanovila s plesalko Dalando Diallo in glasbenikom Damirjem Mazrekom. V okviru tega društva, ki deluje na področju plesa, glasbe in gledališča, je soustvarjala predstave, projekte in mednarodni festival afriške kulture Baofest.
Je umetniška vodja zavoda za kulturne dejavnosti Studio 25, ter direktorica zavoda Diaspora, znotraj katerega deluje umetniški kolektiv, ki se posveča ustvarjanju avtorskih predstav.
Leta 2013 je prejela nagrado Ksenije Hribar za plesalko. Leta 2016 pa je duet, ki sta ga ustvarila z glasbenikom Muratom osvojil nagrado na XX. Festivalu koreografskih miniatur v Beogradu.
Od leta 2004, ko je začela samostojno koreografsko pot, je ustvarila več kot petnajst avtorskih predstav, med drugimi Rojena zunaj svoje vasi, 1978, Koncert za Mam, Lakeless, YAAMAAM, ker je bilo, kar je bilo v Plesnem Teatru Ljubljana, Nameščeniv Španskih borcih, Dia diasso diasspora in MOMENTUM Avenija ujetih trenutkov v Cankarjevem domu, Črna koža, bele maske v Anton Podbevšek Teatru.
Več na:
http://masakagaoknez.com/
https://www.youtube.com/channel/UCqjt8n76wqVU5pY1eFnFMtw
https://www.youtube.com/watch?v=-K6BrqNuiyo
https://www.youtube.com/watch?v=LYtq5116e7A
https://www.youtube.com/watch?v=WIIGxrO6FyM

URBAN DANCE I & II-III – GAŠPER KUNŠEK

Gašper Kunšek

URBAN DANCE I & II-III

Plesni klas temelji na igrivosti, kjer vsak posameznik nadgrajuje svoj in skupni plesni jezik. Sprehajali se bomo na meji med koreografijo in improvizacijo, invidualnostjo in skupnostjo, tehniko in gibalnimi principi, emocijo in umom, ter med »švicom« in zabavo… 😊
Klas 1 bo temeljil predvsem na gibalnah tehnikah urbanih plesnih stoloc, klas 2 pa na improvizaciji. Cilj obeh klasov bo širjenje zavedanja v gibanju in premagovanju gibalnih in mentalnih vzorcov.
skozi skupek dni bomo spoznavali: Ritem, Prostor, Glasbo, Čas, Domišljijo, Prezenco, Poslušanje, Somatiko, Tehniko, Odnose, Nastopanje, Kompozicijo, Improvizacijo, Koreografijo, Funkcionalno gibanje, Dihanje, Kontaktno improvizacijo, Napetost in Sproščenost ter Talne tehnike.

GAŠPER KUNŠEK

Gašper Kunšek

Gašper Kunšek je samozaposlen v kulturi kot koreograf, plesalec in pedagog. Že pri rosnih letih se je udeleževal veliko festivalov,dogodkov in tekmovanj, kjer je dosegal odlične rezultate. Kmalu se je srečal z muzikalom, plesno predstavo, interdisciplinarnim projektom, komedijo, otroško predstavo, konceptualnimi predstavami, uličnimi nastopi,plesnimi dvoboji in na splošno z različni tehnikami performiranja, umeščenimi v različne prostore dogajanja, kasneje pa tudi s kratkimi filmi in koreografiranjem dramskih iger.
Pri 13 letih se mu je na njegovi poti pridružil Žigan Krajnčan (soustvarjalec, prijatelj in učitelj). Skupaj raziskujeta univerzalne sisteme gibanja, življenja, načine bivanja in delovanja. S krepitvijo veščin performiranja predvsem pa improviziranja, skozi fuzijo življenjsko gibalnih principov kot so: hip hop, house, sodobni ples, freestyle , kontaktna improvizacija, yoga, alkimija, krump, shamanic dance, newstyle, turfing, bboying, smashing, joga, locking, popping, sta razvijala svoj lasten način izražanja. Razvila sta neverbalni pogovor oz. pogovor gibalne telepatije, ki njunemu načinu izražanja da originalni žig.
V letu 2016/2017 sta začela ustvarjati svoj drugi avtorski duet imenovan Alien Express, katerega koncept je da se iz predstave v predstavo spreminja in raste. Z duetom že dve leti redno nastopata v tujini, kjer sta imela  več kot 50 gostovanj - Brazilija, Kitajska, Afrika,Španija, Nemčija, Danska, Švedska, Hrvaška, Srbija, Bosna in Hercegovina...Skupaj delujeta že 6 let. V letu 2017 jima je Ministrstvo za kulturo glede na uspehe odobrilo status samostojnega kulturnega delavca.  Leta 2018 je ustanovil društvo Urbana scena Ljubljana (ŠKD Sajfr).  

KREATIVNE TERAPIJE S PLESOM – MOJCA KASJAK

Mojca Kasjak
foto: Slavko Rajh

KREATIVNE TERAPIJE S PLESOM I-III

Delavnica je izkustvena in vsebuje procese osebnega raziskovanja. S pomočjo utelešenega ustvarjalnega giba bomo raziskovali ozaveščanje zaznav, občutkov in misli. Udeleženci bodo spoznali čuječnost s pomočjo ustvarjalnega giba, avtentično gibanje, metodo improvizacijske tehnike, integracijske modele kreativne izraznosti in posamezne utelešene kognitivne strukture. Spoznavali bomo sprostitvene tehnike, ki se s pomočjo kreativnosti vključujejo v plesno izraznost. Namenjena je opolnomočenju udeležencev in kreativnosti.
Kreativne terapije vsebujejo plesno gibalni terapevtski pristop in omogočajo spremembe različnih vzorcev delovanja, da lahko udeleženci vzpostavijo globlji stik s samim s seboj. Gre za področje umetnostne terapije, kjer se uporabljajo plesno gibalni in utelešeni psihoterapevtski pristopi. 
Posamezni segmenti (Čuječnost in sprostitev s pomočjo ustvarjalnega giba, metoda improvizacije) bodo prikazani tudi z namenom uporabe v obliki pedagoških pristopov in prenosa na področje plesne pedagogike.
Plesna izraznost ima  pomemben vpliv na možganske procese in nevrološke povezave. Omogoča namreč integracijo čutilnih, pozornostnih, spoznavnih, čustvenih, motoričnih in avtonomnih procesov, kar omogoča občutenje blagostanja in večjo kreativnost.

MOJCA KASJAK

Mojca Kasjak
foto: David Orešić

Mojca Kasjak je samostojna ustvarjalka na področju kulture. Plesalka, koreografinja, plesna pedagoginja, izvršna producentka ter programska in umetniška vodja festivala Platforme sodobnega plesa. Po formalni izobrazbi je profesorica geografije in sociologije s specializacijo na London Contemporary Dance School v Veliki Britaniji in pridobljenim certifikatom za koreografijo in ples. Je samozaposlena v kulturi in avtorica mnogih avtorskih projektov ter plesnih predstav. Prejela je številne nagrade: Vizionar, Nagrada Zveze Kulturnih Društev za društveno dejavnost, Listina Mete Vidmar, Zlata Linhartova značka … Leta 2020 je za izredne dosežke na plesnem področju, za pedagoško delo in umetniške dosežke ter za nepogrešljiv prispevek k sooblikovanju slovenske plesne kulture prejela PLAKETO METE VIDMAR.
2017 je ustanovila Zavod za sodobno plesno umetnost, kreativnost in umetnost bivanja MOJA KREACIJA, Maribor, kjer je umetniška vodja in direktorica. Njeno ustvarjalno, pedagoško in producentsko delo je tesno povezano z mladimi, s katerimi je ustvarila več otroških in mladinskih plesnih predstav. Izvaja strokovne seminarje in ustvarjalne plesne delavnice (Kulturni bazar, Sinapse – Teden možganov, Poletni Art kamp, Vilinsko mesto).
Od leta 2020 je državna selektorica pri Javnem skladu za kulturne dejavnosti (JSKD). Sodelovala je tudi pri oblikovanju programa nacionalnih smernic za kulturno-umetnostno vzgojo v vzgoji in izobraževanju pri Zavodu RS za šolstvo, v strokovni komisiji pri projektu Institucionalizacija sodobnega plesa na Ministrstvu za kulturo, pri ustanovitvi Centra sodobnih plesnih umetnosti in pri pripravi Lokalnega progama za kulturo 2015 – 2020 v mestni občini Maribor.
Trenutno zaključuje magistrski študij Pomoč z umetnostjo na Pedagoški fakulteti (Univerza v Ljubljani). Dodatna izobraževanja je opravljala pri dr. Cathy Malchiodi, dr. Jonu Kabat-­Zinnu, dr. Helen Payne idr.    
Več na: https://ski.emanat.si/mojca-kasjak/

DELAVNICA ZA VZGOJITELJICE IN MENTORJE: DVA LETEČA IN EN BOS – SPOMIN – SAŠA LONČAR

Saša Lončar
foto: Saša Huzjak

SPOMIN

Spomin je pomemben za ravnovesje med pomnenjem in spominjanjem. Preko različnih metod, tako gibalnih in slikovnih bomo odkrivali svoj senzorni, kratkoročni in dolgoročni spomin. Spomin  bo temeljno sredstvo, za oblikovanje zanimivih “po spominu” pridobljenih materialov, s katerimi bomo ustvarili nove plesne zgodbe z neomejenimi razsežnostmi podatkov iz lastne spominske mreže.

SAŠA LONČAR

Saša Lončar
foto: MVK

Saša Lončar je priznana plesna pedagoginja in koreografinja, ustanoviteljica in umetniška vodja KD Qulenium v Kranju in Ljubljani. Vsako leto organizira festival odrske umetnosti Kalejdoskop in raziskovalno-ustvarjalni poletni tabor mladih na Mašunu. Skozi ustvarjalne procese z bujno domišljijo, odprtostjo, drznostjo, odličnim občutkom vodenja, spodbuja otroško plesno ustvarjalnost in bogati njihovo osebno gibalno izraznost. S svojimi plesalci sodeluje na pomembnih prireditvah in festivalih doma in v tujini (Francija, Indonezija, Indija, Hrvaška, Danska, Srbija).  Za umetniške ustvarjalne in pedagoške dosežke je prejela plaketo Mete Vidmar in na 9. slovenskem bienalu Gibanica 2019 nagrado Ksenije Hribar.
Več: www.qulenium.org

 

 

 

 

 

 

 

 

 

prijavnica