PLES / DELAVNICE, IZOBRAŽEVANJA
40. Zimska plesna šola 2025 v MariboruMaribor, 21. - 24. februar 2025Vita Osojnik: BALET ZA SODOBNE PLESALCE, SODOBNI PLES
Vita Osojnik je samozaposlena v kulturi - plesalka, koreografinja, plesna pedagoginja in ulična umetnica. Maturirala je na Gimnaziji Kranj, na Srednji glasbeni in baletni šoli smer balet in zaključila študij sodobnega plesa in koreografije na Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD). Redno je bila zaposlena na Umetniški gimnaziji v Ljubljani, kot mentor in pedagog deluje v okviru društva Qulenium v Kranju, na Alma Mater Europea- akademiji za ples, v okviru Šugle (Šola uličnega gledališča) in številnih drugih društvih. Veliko let je bila gostujoča profesorica in koreografinja na SEAD-u. L. 2015 je bila povabljena s strani Tisch School of ARTS v New Yorku na rezidenco in delo z njihovimi študenti na podiplomskem študiju. Je avtorica in soustvarjalka številnih celovečernih plesnih predstav. Lani je kot mentorica sodelovala v projektu mladinskega odra Amo v Novi Gorici na temo medvrstniškega nasilja. V letih 2022/2023/2024 je ustvarila solo trilogijo Vse kar se je že zgodilo, Izven osi in Prostor z razgledom v Plesnem teatru Ljubljana. Balet za sodobne plesalce je prilagojen potrebam sodobnega plesa in se izogne običajni rigoroznosti klasicizma, išče pa vzporednice z mehanizmi v sodobnih plesnih tehnikah. Klas je sestavljen iz vaj pri drogu s poudarkom na delu stopal, raztegu, koordinaciji in organizaciji telesa, sledi delo na sredini prostora, ki se osredotoča na smeri v prostoru, tranzicijska gibanja, elevacijo in obrate. Klas sodobne plesne tehnike zajema intenzivno fizično pripravo telesa, raziskovanje svojega gibalnega aparata in širjenje lastnega gibalnega repertoarja z rabo vsak dan različnih gibalnih poligonov. Vztrajanje v posamični nalogi in visoko število ponovitev v iskanju čutenja in funkcioniranja posamičnih delov telesa in telesa kot celote. Klas zajema raznolike sodobne plesne tehnike, elemente alternativnih plesnih tehnik z vajami za hitro odzivnost, reflekse in iskanje notranje moči.
Andreja Šraj: MODERN
Andreja Šraj je plesalka, pedagoginja modernega plesa in Simonson Technique ter koreografinja. Svojo plesno pot je začela leta 2003 na Plesni izbi Maribor pri plesni pedagoginji in koreografinji Mojci Ussar. Leta 2007 jo je pot zanesla v New York, kjer se je plesno izobraževala na Dance New Amsterdam in sodelovala v plesnih projektih z različnimi koreografi. Leta 2009 je uspešno končala šolanje in si hkrati pridobila certifikat za poučevanje Simonson tehnike. Tik pred sezono 2009/10 se je vrnila v Slovenijo in začela plesati in poučevati v Galeriji plesa Maribor in leto kasneje še s Harlekinom – društvom za umetnost plesa Celje. Kot plesalka je dobivala odlične kritike tako doma kot v tujini (Full Moon, Reflection, The Two of Us). Od leta 2018 se bolj posveča poučevanju in koreografiji ter svoje bogato znanje predaja na mlajše generacije plesalk in plesalcev. Ustvarila je ogromno koreografij, plesnih miniatur in tekmovalnih koreografij, s katerimi plesalke posegajo po najvišjih mestih v slovenskem in mednarodnem prostoru. Na portalu Parada plesa je dobila naziv “Naj plesna pedagoginja” za leto 2021 in dve leti kasneje še "Naj koreografinja" za celovečerno plesno predstavo SRCE, POLETI!. Leta 2024 je Andreja prejela listino Mete Vidmar za svoje pedagoško delo in umetniške dosežke ter za svoj nepogrešljiv prispevek k sooblikovanju slovenske plesne kulture. Modern l Modern ll - lll
Ann Papoulis: CUNNINGHAM, IRIS metoda za učitelje plesa
Ann Papoulis je vizualna in plesna umetnica ter aktivatorka domišljije. Pri 23 letih je začela poučevati v studiu Cunningham na Manhattnu in je poučevala tehnike in delavnice domišljije za plesne in gledališke družbe in šole po vsej Evropi in ZDA, predvsem Opéra de Lyon, Anna Teresa de Keersmaeker, Angelin Preljocaj, Maguy Marin, Jean-Claude Gallotta. Njeno multimedijsko delo je bilo nazadnje predstavljeno v Atelier de la Main d'Or v Parizu in je vključevalo fotografije, abstraktne filme in ples. Njene predstave vključujejo samospeve in opero, ki jo je režirala, komponirala in koreografirala po naročilu Narodne hiše opere in baleta v Ljubljani. Več: about ANN PAPOULIS CUNNINGHAM Na tem klasu se boste naučili osnov plesne tehnike Cunningham, ki vključuje celovito delo hrbta in nog s središčem v medenici. Po ogrevanju boste izboljšali sposobnost uporabe svoje energije za gibanje v prostoru okoli sebe in dialog z njim, skozi adagio - frazo, ki se premika skozi prostor in skokih. Poudarek celotnega klasa je na osredotočenju telesa in uma, da sprostite svojo fizično moč. IRIS metoda za učitelje plesa – osvobajajoče domišljijske energije / delavnica za učitelje plesa Ta delavnica temelji na THE IRIS MAP, izvirni metodi, ki domišljijo dojema kot sestavljeno iz sedem osnovnih energijskih prostorov. Naučili se boste vstopiti v te energije skozi vaje za um in telo, živalske analogije, umetniška dela, film. Ko se premikate skozi to bogastvo v sebi, vam bodo dane priložnosti, da ustvarite svoje lastne gibe, geste, pripovedi, skupaj z drugimi udeleženci. Metoda omogoča odpiranje domišljije za izboljšanje učinkovitosti in učiteljem plesa ponuja orodja, s katerimi lahko ustvarijo nove vrste koreografij za svoje učence, učencem pa pomaga razširiti njihove uprizoritvene sposobnosti.
Goran Bogdanovski: FIČO TRENING / DANCE ALCHEMY
FIČO trening / Dance Alchemy
Jasna Knez: PLESALNICA: "Izrazi se"
Jasna Knez nadaljuje tradicijo izraznega plesa, kot ga je osnovala Meta Vidmar, nato njena učenka Živa Kraigher in nato njena učenka Jasna Knez. V sodobnem plesu vsak pedagog, plesalec, koreograf - doda nekaj svojega, tako so vse tri zelo avtorske, njihova skupna baza pa je ekspresionistični ples, kot si ga je zamislila Mary Wigman v Nemčiji . PLESALNICA: "Izrazi se" Željko Božič: HIP HOP
|
|