PLES / DELAVNICE, IZOBRAŽEVANJA

 

 

  40. Zimska plesna šola 2025 v Mariboru

Maribor, 21. - 24. februar 2025

  

Vita Osojnik: BALET ZA SODOBNE PLESALCE, SODOBNI PLES

 

Vita Osojnik

 

Vita Osojnik je samozaposlena v kulturi - plesalka, koreografinja, plesna pedagoginja in ulična umetnica. Maturirala je na Gimnaziji Kranj, na Srednji glasbeni in baletni šoli smer balet in zaključila študij sodobnega plesa in koreografije na Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD). Redno je bila zaposlena na Umetniški gimnaziji v Ljubljani, kot mentor in pedagog deluje v okviru društva Qulenium v Kranju, na Alma Mater Europea- akademiji za ples, v okviru Šugle (Šola uličnega gledališča) in številnih drugih društvih. Veliko let je bila gostujoča profesorica in koreografinja na SEAD-u. L. 2015 je bila povabljena s strani Tisch School of ARTS v New Yorku na rezidenco in delo z njihovimi študenti na podiplomskem študiju. Je avtorica in soustvarjalka številnih celovečernih plesnih predstav. Lani je kot mentorica sodelovala v projektu mladinskega odra Amo v Novi Gorici na temo medvrstniškega nasilja. V letih 2022/2023/2024 je ustvarila solo trilogijo Vse kar se je že zgodilo, Izven osi in Prostor z razgledom v Plesnem teatru Ljubljana.

Balet za sodobne plesalce je prilagojen potrebam sodobnega plesa in se izogne običajni rigoroznosti klasicizma, išče pa vzporednice z mehanizmi v sodobnih plesnih tehnikah. Klas je sestavljen iz vaj pri drogu s poudarkom na delu stopal, raztegu, koordinaciji in organizaciji telesa, sledi delo na sredini prostora, ki se osredotoča na smeri v prostoru, tranzicijska gibanja, elevacijo in obrate.

Klas sodobne plesne tehnike zajema intenzivno fizično pripravo telesa, raziskovanje svojega gibalnega aparata in širjenje lastnega gibalnega repertoarja z rabo vsak dan različnih gibalnih poligonov. Vztrajanje v posamični nalogi in visoko število ponovitev v iskanju čutenja in funkcioniranja posamičnih delov telesa in telesa kot celote. Klas zajema raznolike sodobne plesne tehnike, elemente alternativnih plesnih tehnik z vajami za hitro odzivnost, reflekse in iskanje notranje moči.

 

Andreja Šraj: MODERN

 

Andreja Šraj

 

Andreja Šraj je plesalka, pedagoginja modernega plesa in Simonson Technique ter koreografinja. Svojo plesno pot je začela leta 2003 na Plesni izbi Maribor pri plesni pedagoginji in koreografinji Mojci Ussar. Leta 2007 jo je pot zanesla v New York, kjer se je plesno izobraževala na Dance New Amsterdam in sodelovala v plesnih projektih z različnimi koreografi. Leta 2009 je uspešno končala šolanje in si hkrati pridobila certifikat za poučevanje Simonson tehnike. Tik pred sezono 2009/10 se je vrnila v Slovenijo in začela plesati in poučevati v Galeriji plesa Maribor in leto kasneje še s Harlekinom – društvom za umetnost plesa Celje. Kot plesalka je dobivala odlične kritike tako doma kot v tujini (Full Moon, Reflection, The Two of Us). Od leta 2018 se bolj posveča poučevanju in koreografiji ter svoje bogato znanje predaja na mlajše generacije plesalk in plesalcev. Ustvarila je ogromno koreografij, plesnih miniatur in tekmovalnih koreografij, s katerimi plesalke posegajo po najvišjih mestih v slovenskem in mednarodnem prostoru. Na portalu Parada plesa je dobila naziv “Naj plesna pedagoginja” za leto 2021 in dve leti kasneje še "Naj koreografinja" za celovečerno plesno predstavo SRCE, POLETI!. Leta 2024 je Andreja prejela listino Mete Vidmar za svoje pedagoško delo in umetniške dosežke ter za svoj nepogrešljiv prispevek k sooblikovanju slovenske plesne kulture.

Modern l
Delavnica je namenjena plesalcem z osnovnim predznanjem ali tistim, ki šele začenjajo raziskovati osnove tega plesnega sloga. Osredotočili se bomo na tehnično osnovo modernega plesa, delo na pravilni postavitvi telesa, osnovah gravitacije, težišča in uporabi tal. Raziskovali bomo dinamiko gibanja, nato pa povezali tehnične elemente v smiselno koreografsko celoto. 
Delavnica je oblikovana tako, da bo razvijala vaše gibalne potenciale in vas spodbudila k poglobljenemu razumevanju modernega plesa.

Modern ll - lll
Delavnica je namenjena plesalcem z obsežnim predznanjem, ki želijo poglobiti svoje razumevanje koreografskega procesa in izboljšati tehnično preciznost, umetniško izraznost in fizično pripravljenost. 
Osredotočili se bomo na koreografski fokus, kot je delo na zahtevnejših gibalnih frazah, ki prepletajo dinamiko, ritem in emocionalno interpretacijo, s poudarkom na prezenci. Posvečali se bomo razvoju moči, vzdržljivosti in stabilnosti, ki so ključni za izvedbo tehnično in energetsko intenzivnih koreografij. Raziskovali bomo osebni odnos do koreografskega materiala ter razvijali individualni plesni jezik znotraj strukturirane forme.
Delavnica združuje tehnično dovršenost, ustvarjalno raziskovanje in telesno zmogljivost ter vas spodbuja, da presežete svoje meje in vstopite v globlji koreografski proces.

 

Ann Papoulis: CUNNINGHAM, IRIS metoda za učitelje plesa

 

Ann Papoulis

 

Ann Papoulis je vizualna in plesna umetnica ter aktivatorka domišljije. Pri 23 letih je začela poučevati v studiu Cunningham na Manhattnu in je poučevala tehnike in delavnice domišljije za plesne in gledališke družbe in šole po vsej Evropi in ZDA, predvsem Opéra de Lyon, Anna Teresa de Keersmaeker, Angelin Preljocaj, Maguy Marin, Jean-Claude Gallotta.

Njeno multimedijsko delo je bilo nazadnje predstavljeno v Atelier de la Main d'Or v Parizu in je vključevalo fotografije, abstraktne filme in ples. Njene predstave vključujejo samospeve in opero, ki jo je režirala, komponirala in koreografirala po naročilu Narodne hiše opere in baleta v Ljubljani. Več: about ANN PAPOULIS

CUNNINGHAM

Na tem klasu se boste naučili osnov plesne tehnike Cunningham, ki vključuje celovito delo hrbta in nog s središčem v medenici. Po ogrevanju boste izboljšali sposobnost uporabe svoje energije za gibanje v prostoru okoli sebe in dialog z njim, skozi adagio -  frazo, ki se premika skozi prostor in skokih. Poudarek celotnega klasa je na osredotočenju telesa in uma, da sprostite svojo fizično moč.

IRIS metoda za učitelje plesa – osvobajajoče domišljijske energije / delavnica za učitelje plesa

Ta delavnica temelji na THE IRIS MAP, izvirni metodi, ki domišljijo dojema kot sestavljeno iz sedem osnovnih energijskih prostorov. Naučili se boste vstopiti v te energije skozi vaje za um in telo, živalske analogije, umetniška dela, film. Ko se premikate skozi to bogastvo v sebi, vam bodo dane priložnosti, da ustvarite svoje lastne gibe, geste, pripovedi, skupaj z drugimi udeleženci.

Metoda omogoča odpiranje domišljije za izboljšanje učinkovitosti in učiteljem plesa ponuja orodja, s katerimi lahko ustvarijo nove vrste koreografij za svoje učence, učencem pa pomaga razširiti njihove uprizoritvene sposobnosti.
Več: Liberating Imaginative Energies Libérer les énergies de l'imagination

 

Goran Bogdanovski: FIČO TRENING / DANCE ALCHEMY

 

Goran Bogdanovski



Goran Bogdanovski
že od leta 1990 profesionalno živi in diha ples ter se je uveljavil kot vsestranski umetnik na področju uprizoritvenih umetnosti, vključno s klasičnim baletom, sodobnim plesom in fizičnim gledališčem. Več kot desetletje je plesal v SNG Opera in Balet Ljubljana, od baletnega zbora do solističnih vlog. Hkrati je razvil bogato kariero svobodnega umetnika in sodeloval s številnimi sodobnimi koreografi in gledališkimi režiserji v Sloveniji in Evropi.
Leta 2000 je začel raziskovati improvizacijo in svobodo kot utelešen življenjski slog. Soustanovil je plesno skupino Fičo Balet, ustvarjal koreografije in plesne produkcije ter z njimi gostoval po vsem svetu. Njegova predanost umetnosti je segla tudi onkraj odrskih desk, saj je soustanovil številne umetniške prostore, akademijo, festivale, platforme in mreže, kot so Nomad Dance Academy, Kino Šiška, CoFestival, Gibanica in Center sodobno plesnih umetnosti Slovenije (ki ga je na novoizvoljena vlada v imenu recesije zaprla še predno je zaživel), ter pomembno prispeval k razvoju plesne in umetniške skupnosti. Od leta 2006 svoje znanje deli kot učitelj, mentor in coach ter je delal z več kot 3.000 posamezniki v 23 državah. Njegove edinstvene metode črpajo iz bogate življenjske izkušnje na področjih baleta, sodobnega plesa, plesne improvizacije

FIČO trening / Dance Alchemy
Trening telesa, uma in duha skozi plesno improvizacijo in kreacijo.
Fičo trening je edinstven prostor, kjer se že od leta 2006 razvija in preizkuša Fičo metoda ter Dance Alchemy orodja. Ta združujejo sodobno plesne prakse in starodavna vedenja za podporo osebni in profesionalni transformaciji. Gre za študijo plesne in kontaktne improvizacije, body-mind-spirit prakse ter plesne terapije, ki udeležence spodbuja k odkrivanju lastne avtentičnosti, svobode in kreativnega izraza skozi ples. Trening je sestavljen iz dveh delov. V prvem delu, ki traja 1 uro, delamo na moči prisotnosti, energiji in popolnem zavedanju telesa. V drugem delu se osredotočamo na razvoj svojega unikatnega giba in plesnega izraza z uporabo orodij plesne improvizacije. Na koncu ozavestimo izkušnjo ter podelimo uvide in opažanja.
Delavnica je odprta za vse odrasle, ki se želijo poglobiti vase in v svet plesa, ne glede na predhodne plesne izkušnje. Holističen pristop, igriv proces in vključujoče okolje omogočajo vsakemu telesu, da najde svojo pot.

 

Jasna Knez: PLESALNICA: "Izrazi se" 

 

Jasna Knez

 

Jasna Knez nadaljuje tradicijo izraznega plesa, kot ga je osnovala Meta Vidmar, nato njena učenka Živa Kraigher in nato njena učenka Jasna Knez. V sodobnem plesu vsak pedagog, plesalec, koreograf - doda nekaj svojega, tako so vse tri zelo avtorske, njihova skupna baza pa je ekspresionistični ples, kot si ga je zamislila Mary Wigman v Nemčiji .
Raziskovanje plesa, izmišljanje gibov, kostumov, prostorov, scenografije, rekvizitov - vsi ti elementi so Jasno Knez zmeraj zanimali, mikali in očarali s svojimi neštetimi možnostmi razporejanja in navdihovanja. Tako tudi v plesnih delavnicah išče v vsakem človeku predvsem njegov avtorski gib in pristop do telesa. Izražanje notranjih vsebin vsakega posameznika - je največja želja, nuja in važnost za človeka, saj s plesom lahko izrazimo svoja čustva in občutja. 

PLESALNICA: "Izrazi se" 
Nič novega se ne bomo učili. Sami stari gibi, že videne vaje, znane metode. Kar bo novo, je naše dojemanje sebe. Pa tudi Drugega. Zanima nas predvsem - je še kaj v moji notranjosti, v telesu, v duši, kar bi rad spoznali?
Drugi odpirajo nove kotičke v nas. Smo večplastna bitja. Nekdo je v nas, s tisoč obrazi. Šri Aurobindo pravi, da smo sestavljeni iz več slojev: duša, dušnega bitja, vitalnega bitja, fizičnega bitja itd. Življenje, umetnost, narava, medčloveški odnosi in še marsikaj odkrivajo to razslojenost človeka - če to raziskujemo oziroma si želimo vedeti kaj več o sebi.
Samo učiti se plesnih motivov, vežbati tehniko, se telesno izpopolnjevati - je premalo. Kultivirati telo in istočasno psiho - šele prikliče duha v nas, ga zaznavamo, ga razvijamo, mu damo prostor, čas - da se skozi njega in s pomočjo njega izrazimo.
Zato se bomo poslužili pripomočkov kot so beseda, glas, zvok, pisanje, risanje...prepuščanje, odmotavanje iz lupin, snemanje mask. In potem osvobojeni si bomo izmišljali gibe in notranja stanja.
Sreča nam bo pomagala, ko bomo pogumni in ples potrebuje našo korajžno željo.

 

Željko Božič: HIP HOP

 

 

 

 

 

 

 

prijavnica