27. državno tekmovanje mladih plesnih ustvarjalcev OPUS 1 – PLESNA MINIATURA 2019
ŽIRIJA
Žirija za A1 in A2:
Sanja Tropp Frühwald, Barbara Kanc, Dušan Teropšič
Žirija za B in C:
Uršula Teržan, Kaja Lorenci, Samo Oleami
Sanja Tropp Frühwald
Sanja Tropp Frühwald je študirala ples in koreografijo na SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance). Leta 2007 je bila prejemnica DanceWEB štipendije. Istega leta je ustanovila VRUM (Performing Arts Collective Croatia) in od takrat je realizirala več kot 20 avtorskih projekto, ki so bili rezultat mednarodnih produkcij. Nekaj njenih predstav je bilo videnih na preteklih edicija festivala kulturno-umetnostne vzgoje Bobri.
Med leti 2012 – 2014 je bila reziednčna umetnica pri Evropskem projektu FRESH TRACKS EUROPE, kateri je bil posvečen razvoju sodobnoplesnih predstav za mlado publiko. Leta 2009 je bila pobudnica festivala Dani Suvremenog Plesa Varaždin, ki ga je leta 2016 preoblikovala v KLIKER Festival.
Sanja Tropp Frühwald je članica pomembnih mednarodnih mrež - Generator, Nomad Dance Academy in Young Dance Network.Od leta 2016 ima VRUM kolektiv svoj sedež tudi na Dunaju.
Trenutno je Sanja Tropp Frühwald Zagrebom in Dunajem, kjer deluje kor plesalka, koreografinja, režiserka, producentka in plesna pedagoginja.
Večina njenega dela je namenjena umetniškim inovacijam na področju plesa za mlado publiko, razvoju občinstva in medgeneracijskemu sodelovanju.
Barbara Kanc
Barbara Kanc je plesalka, plesna pedagoginja in koreografinja. Svojo plesno izobrazbo je pridobila na Umetniški gimnaziji za sodobni ples v Ljubljani ter na Konservatoriju za ples Trinity Laban v Londonu. Po končanem študiju - v letih 2006–2007 je prejela nagrado Simone Michelle za izjemne dosežke na področju koreografije. Sodeluje v različnih plesnih projektih, zadnja leta predvsem s slovenskimi avtorji in koreografi. Leta 2014 je ustvarila avtorski projekt Iskanja brez naslova, ki je bil kasneje izbran v program festivala Gibanica 2015.
Vzporedno z njenim umetniškim ustvarjanjem pa zadnjih osem let preko giba z mladimi plesalci raziskuje tudi neskončna prostranstva domišljije. Med drugim je poučevala na Glasbeni šoli Laško-Radeče, v Španskih borcih, Galeriji Škuc, Coni, trenutno pa vodi Plesalnice v Lutkovnem gledališču Ljubljana.
Njeno pozornost pritegnejo majhne, skoraj neopazne stvari ter (otroško) čudenje. Ples pa je zanjo eden izmed medijev, preko katerih raziskuje svetove. Je hkratnost poti navzven in k sebi.
Dušan Teropšič
Dušan Teropšič je gibalec, plesalec, koreograf, pedagog, astronom, učitelj, ronin in ljubitelj narave in Vesolja. Je član skupine Fourklor Physical Theatre in vodi društvo KUD NOR Kranj. Sodeluje s Plesnim Teatrom Ljubljana, Slovenskim mladinskim gledališčem, Lutkovnim gledališčem Ljubljana in drugimi ustvarjalci. Nastopal je v predstavah mnogih koreografov in režiserjev ter ustvaril vrsto lastnih avtorskih predstav in projektov, s katerimi je gostoval na festivalih doma in v tujini. V zadnjih letih se ukvarja z osnovami borilnih veščin in cirkusa (vrtenje magičnega kroga-Cyr Wheel, cirkuška svila in vru), ter njihove elemente vnaša v svoje predstave in koreografije, ki temeljijo predvsem na fizičnem teatru.
Vodi tudi delavnice sodobnega plesa, partneringa, fizičnega teatra ter različne plesno-gibalne delavnice borilnih ter cirkuških veščin: plezanje in triki na vrvi in svili, gibanje v magičnem krogu, vožnja monokolesa, hodulje… Kot pedagog deluje na Ljubljanski Umetniški gimnaziji za sodobni ples (SVŠGUGL) ter na drugih izvenšolskih izobraževalnih programih.
Uršula Teržan
Uršula Teržan, izredna profesorica Umetnosti giba na AGRFT, plesalka in koreografinja si je plesno izobrazbo pridobila na Srednji Baletni šoli v Ljubljani in končala magistrski študij iz uprizoritvenih umetnosti na akademiji London Contemporary Dance School.
Od leta 1987 je kot plesalka in koreografinja sodelovala v številnih plesnih in gledaliških predstavah ter z njimi gostovala na domačih in tujih festivalih. Koreografsko ustvarja samostojne gibno-gledališke in plesne predstave v okviru Celinke - društva ustvarjalk sodobnega plesa. Prav tako je ustvarila več koreografij za Društvo Baletnih Umetnikov Slovenije ter Plesno Nacionalo.
Leta 2003 je napisala avtorsko knjigo Sodobni ples v Sloveniji, v založbi Knjižnice Mestnega gledališča ljubljanskega ter objavljala še v drugih strokovnih publikacijah.
Poučevala je sodobne plesne tehnike in balet na Umetniški gimnaziji v Ljubljani, smer sodobni ples, na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani, na ljubljanski Akademiji za glasbo – smer petje, v plesnem studiu Intakt, za JSKD (Javni sklad kulturnih dejavnosti Slovenije); na Fakulteti za šport vodila plesne in koreografske delavnice ter v tujini.
Od 1992 predava na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo, kjer je v okviru Univerze v Ljubljani prejela tudi Priznanje za pomembna umetniška dela - umetniški doktorat.
Kaja Lorenci
Kaja Lorenci je plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja, ki je leta 2006 diplomirala na Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD). Po končanem študiju je kot plesalka sodelovala v predstavah Andreje Rauch Podrzavnik, Mateje Bučar, Gregorja Luštka in Rosane Hribar, Madeleine Karlsson in Aleksandre Stratimirović, Shimrit Golan, Katje Legin, Nataše Berce, Karmine Šilec (Carmina Slovenica), Vite Osojnik ter Mihe Nemca.
Z avtorsko predstavo Zven telesne tišine (2011) je v sodelovanju z Ivanom Mijačevićem začela razvijati svojevrstno metodo ustvarjalnega dela in pristopa h gibu. Leta 2016 je nastala njena druga celovečerna avtorska predstava Morda na videz kdaj kot vsi ljudje s petimi plesalci, leta 2018 pa avtorska predstava Tristanov akord ali sladki poslej.
Več let je poučevala sodobno plesno tehniko na Umetniški gimnaziji V Ljubljani, smer sodobni ples, trenutno pa na AGRFT opravlja magistrski študij iz Umetnosti giba. Leta 2017 je prejela Nagrado Ksenije Hribar v kategoriji “perspektivna koreografinja”, ki jo podeljuje Društvo za sodobni ples Slovenije.
Samo Oleami
Samo Oleami (prej Gosarič) je pisec in ustvarjalec na področju scenskih umetnosti. V svojem pisanju in kritiškem razmišljanju pokriva širok spekter performativnih praks, od dramskega gledališča, sodobnih scenskih umetnosti, performansa, do festivalov improvizacijskega in uličnega gledališča (Goli Oder in Ana Desetnica). Skozi različne vloge – režiserja, asistenta, dramaturga, performerja, PR‑ovca, občasnega tehnika – je nabral celosten vpogled v raznolike vidike ustvarjalnega procesa in njegove skupinske dinamike. Sledi tudi plesni pedagogiki in mladinskim plesnim festivalom. Preko študija, pisanja člankov in dela na umetniških projektih ima poglobljeno poznavanje slovenske neo‑avantgarde poznih 1960ih let (grupa OHO, Pupilija Ferkeverk, zgodnje obdobje EG Glej). Kot dramaturg, asistent režije in/ali videast je sodeloval v projektih Janeza Janše (prej Emil Hrvatin), Vlada Repnika in Martine Ruhsam, Milana Tomašika in Jelene Milovanovič. Pisal je za dnevnik Večer, revije Maska, Dialogi, Mentor in ima svoj kritiški blog.
|