37. Zimska plesna šola 2022 v Mariboru
Maribor, 25. - 28. februar 2022
DELAVNICE in PEDAGOGI
SODOBNI BALET I & II – TINA (MARTINA) DOBAJ
SODOBNI BALET I in II
Tinin sodobni balet je preplet stiliziranega klasičnega baleta z mehkobo sodobnega plesa, različno dinamiko, močjo, ostrino in volumnom gibanja.
Delavnica je prilagojena potrebam sodobnega plesalca in išče vzporednice z mehanizmi v sodobnih plesnih smereh. V uvodnem delu so vaje za pripravo telesa (pilates in floor barre). Vaje ob drogu so postavljene skozi razumevanje in pravilno uporabo anatomije ( postavitve telesa) skozi baletne vaje, uporabo stopala in ekstenzije. Vaje na sredini zajemajo koordinacijo, tranzicije, vpetost v prostor in dinamiko elevacij. V zaključnem delu sledijo vaje za moč in stabilizacijo telesa na tleh.
Sodobni balet je primeren za vse plesalce, z več in manj plesnimi izkušnjami.
photo: Saša Huzjak
TINA (MARTINA) DOBAJ, plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja, je končala umetniško akademijo P.A.R.T.S. v Bruslju. Po šolanju je bila sprejeta v profesionalno skupino ROSAS priznane belgijske koreografinje Anne Terese de Kearsmaaker. Kmalu zatem je dobila angažma v predstavi The Vile Parody of Address koreografa Williama Forsytha. Ko se je vrnila v Slovenijo, je začela učiti profesionalne treninge v Ljubljani in v gledališču v Mariboru, kasneje pa je obnovila stik z Brusljem in poučevala tudi tam različne treninge in delavnice. Prav tako je začela poučevati na gimnaziji SVŠGL – smer sodobni ples, kjer učil vse do danes. Na Pedagoški fakulteti sodeluje pri mednarodnem projektu koorporiranja plesne umetnosti v šolski sistem. Sodelovala je tudi pri uvajanju ter pisanju programov na umetniški gimnaziji Ljubljana. Od leta 2014 deluje tudi kot pedagoginja na ptujski gimnaziji, kjer soustvarja program Musicla. S koreografskim prvencem Cesta je dobila dve nagradi Povodnega moža, s predstavo Geiko (2004) pa nagrado Münchenskega festivala. V produkciji Flote je še ustvarila predstavi Ring in Kore wa tada no sen desu (2006 in 2007). Sodelovala je tudi z zborovodjo Karmino Šilec in naredila koreografijo za njen projekt Adiemus (2003) in CS LIGHT (2007). Z Gregorjem Kamnikarjem je sodelovala pri predstavah Odprto od do in Kapital. Slednja je bila povabljena na Brisbane festival v Avstraliji (2011), kjer je avtorica izvedla delavnice na Queenslandski univerzi ter študente integrirala v predstavo. Aprila 2013 je v New Jerseyu poučevala na plesni šoli MADLOM koreografinje Maje Milenović Workman, kasneje pa plesala v njeni predstavi Namišljena resnica, ki je bila premierno izvedena septembra 2013 v Stari mestni elektrarni v Ljubljani. V New Yorku je 2013 sodelovala v improvizacijskih projektih skupaj z legendama jazz glasbe, z Reaggijem Workmanom in Kenom Vandemarkom v režiji Maje Milenovič Workman. Od februarja 2014 ustvarja performanse pod imenom LaMuG-Zi v plesno-glasbenem tandemu z Andrejem Hrvatinom. . Leta 2006 -2010 je poučevala na P.A.R.T.S – u kot zunanji učitelj ter vodila delavnice in profesionalne sodobno plesne klase v Charleroi v Bruslju, Avstriji, Madžarski. Tina sedaj poučuje svoje klase skupaj s korepetitorjem Andrejem Hrvatinom v Sloveniji in zunaj nje. Leta 2016 je v Minoritski cerkvi izpeljala projekta M – Dotik v produkciji Federacije in Silhueta s finančno pomočjo Občine Maribor in jo tako predstavila na gostovanju v Švici, Zurich v februarju 2017. Leta 2018 je ustvarila skupaj z režiserjem Matjažem Latinom predstavo Motnje procesa ali to se vas ne tiče. V decembru 2018 je koreografirala kratke koreografije za Božični koncert mladih baletnih plesalcev dijakov Konservatorija za glasbo in balet Maribor in baletnega ansambla mariborskega gledališča. Leta 2019 je uspešno izvedla premiero plesne predstave Bardo – prostori praznine, s plesalko Evin Hadžialjević in glasbenico Damaris Potočnik.
Več na: http://ski.emanat.si/tina-dobaj/
IYENGAR JOGA – NEŽA POLH
IYENGAR JOGA
Joga pomaga pri premagovanju čustvenih in fizičnih sprememb, razvoju zdravega duha, samodisciplini in koncentraciji. Ljudje, ki jo izvajajo, lažje prenašajo stres, so bolj zbrani, imajo boljše hormonsko ravnovesje in imunski sistem. Joga, po vzoru BKS Iyengarja, razvija moč, vzdržljivost, koordinacijo, telesno poravnavo, gibčnost, vodi k večji vztrajnosti, boljši koncentraciji, itd. Ta metoda joge je znana po svoji natančnosti in doslednosti ter poudarku na zaporedju položajev. Vadba je strukturirana tako, da deluje spodbudno na zdravje in zmožnosti telesa ter stabilnost uma. Namenjena je vsem, ne glede na fizično zmogljivost, izkušnje ali starost. Skozi redno vadbo postanemo bolj ozaveščeni in pozorni do svojega telesa oz. sebe, kot tudi do življenja, saj uravnovesimo 5 slojev obstoja (fizično, mentalno, čustveno, duševno (duša), energetsko), kar prinaša več zadovoljstva in dobrega počutja na vseh ravneh življenja.
NEŽA POLH je mednarodno certificirana učiteljica Iyengar joge in Tao Face joge.
Človeško naravo, dušo in telo, raziskujem že od malih nog. Ljubim življenje, smisel katerega je, po mojem mnenju, vračanje k samemu sebi. Na tej poti odkrivanja, nam je lahko v veliko pomoč prav joga. Svoje raziskovanje telesa in telesnega giba sem pričela odkrivati s plesom v glasbeni in baletni šoli, ga nadaljevala s sodobnim plesom in jogo ter mnogimi potovanji širom sveta.
Name je močno vplivala moja babica, priznana pediatrinja, Eva Lovše, ki je imela močno sočutje do ljudi, predvsem otrok. Številne izkušnje z alternativno medicino in samozdravljenjem sem imela priložnost pridobiti med študijem arhitekture na Dunaju. Opravila sem dolgo vrsto domačih in mednarodnih delavnic samozdravljenja in duhovne moči po Evropi in v Indiji (Ramamani Iyengar Memorial Yoga Institute, BKS Iyengar v Pune in v BKS Iyengar Yoga Center and Trust Bellur), ki so jih vodili potomci BKS Iyengarja in drugi svetovno priznani učitelji Iyengar joge.
Leta 2018 sem pričela s Savinino šolo, leta 2020 pa sem zaključila izobraževanje in pridobila mednarodni certifikat za poučevanje Tao Face Joge in Tao Woman Lifting.
Z vadbo Iyengar joge, s katero se intenzivno ukvarjam zadnjih 10 let, sem kvaliteto svojega življenja dvignila na višji nivo.
SODOBNI PLES I & II »ZERO SPACE« – BENO NOVAK
SODOBNI PLES »Zero Space« je gibalna / plesna praksa, razvita okoli kombiniranja različnih idej in tehnik, z namenom čim bolj ekonomičnega izkoriščanja telesne energije. Oblikovana je tako, da pomaga plesalcem pri razvoju talne tehnike in njihove celotne prostorske zavesti. Moja metoda temelji na temeljnih idejah Flying-Low, ki sem jih razvil in obogatil skupaj s Counter Technique in njeno glavno idejo nasprotujočih si smeri. Moja tehnika je zasnovana, da plesalcem pomaga, da se naučijo pridobiti fizično energijo, ustvarjeno z zavestnim usmerjanjem in "kontra" usmerjanjem delov telesa skozi prostor in v relaciji do tla. In tako lažje in hitreje potujejo skozi prostor ter v tla in izven tal. V delavnici enake ideje pogosto spreminjam v partnerstvo in kontaktne improvizacije. Pomemben koncept mojega učenja je, kako prenašati ideje, ki jih kot plesalci uporabljamo v vertikali in jih uporabljati tudi v tleh. Kako ohraniti svojo os in usmerjeno energijo ter kako trenirati druge dele telesa, da so tako uporabni in prilagodljivi kot na primer podplati.
Delavnica je kombinacija raziskovanja gibanja, učenja principov in gibov, improvizacije in učenja plesnih fraz.
BENO NOVAK je profesionalni sodobni plesalec ter soustanovitelj KUD Qulenium Ljubljana. Leta 2016 je diplomiral na Salzburški eksperimentalni akademiji za ples (SEAD) iz sodobnega plesa in performansa. Zaradi svoje uspešnosti je bil kasneje povabljen na nadgradnjo svojega znanja na oddelku Tisch Dance (New York University) ter plesni akademiji The Place (London). Od leta 2017 naprej redno pleše znotraj večjih kompanij po celem svetu kot so: Gary Clarke Company, Jason Mabana Dance, James Wilton Dance Company, itd. Poleg plesa aktivno sodeluje pri organizaciji in izvedbi festivala Kalejdoskop Kranj in Ljubljana ter sodobno-plesnega festivala Summer Intensive Portugal. Zraven delovanja znotraj internacionalnih plesnih kompanij, že vrsto let deluje tudi kot ustvarjalec, večinoma znotraj svojega društva Qulenium.
FOLLOW THE FLOW I & II – URŠA RUPNIK
photo: Saša Huzjak
FOLLOW THE FLOW I & II
Urša poučuje avtorsko obarvano sintezo sodobnih in modernih plesnih tehnik, obogateno z lastnimi plesnimi izkušnjami in svojimi principi ustvarjanja. Kot dolgoletna asistentka in plesalka uveljavljenega ameriškega koreografa in pedagoga Joa Alegada pri svojem delu izhaja predvsem iz metode Alegado Movement Language, ki se napaja v gibu rok in dlani. Te se kot vodilo za gibanje celotnega telesa povezujejo z viri energije znotraj telesa in se nato projicirajo navzven v prostor.
Uršin klas se začne s preprostim, a dinamičnim ogrevanjem; ozaveščanjem in prebujanjem celotnega telesa z delom v parih, skupinah ali posamično. Temu sledijo strukturirane vaje na tleh, gibalne fraze v vertikali in prostorske kombinacije, ki jih nadgradi z zaključno plesno kompozicijo oz. koreografijo. Ta je sestavljena iz tehnično prej predelanih plesnih elementov, motivov in principov gibanja.
Pozornost se pri Uršinih klasih usmerja na gibanje in postavitev hrbtenice, kompleksno koordinacijo rok, nog ter trupa. Vpeljuje se prizemljenost ter hkratno vpetost v zrak in prostor. Urša poudarek daje plesnosti, muzikalnosti, mehkobi in pretočnosti gibanja in prehajanja med vertikalno in horizontalno ravnjo ter izrazni interpretaciji plesnega materiala.
Urša vas vabi, da na tej delavnici skupaj ujamete in zajezdite val fluidnega gibanja in se na njem podate na dinamično potovanje skozi prostor in čas.
photo: Saša Huzjak
URŠA RUPNIK je univ. dipl. kulturologinja (Fakulteta za družbene vede, UL) ter dipl. plesalka in koreografinja (Akademija za ples, Ljubljana). Kot samostojna plesna ustvarjalka sodeluje s pomembnejšimi slovenskimi koreografi (Jasna Knez, Maša Kagao Knez, Eča Dvornik, Matjaž Farič, Gregor Luštek, Rosana Hribar, Snježana Premuš), režiserji (Niko Goršič, Matjaž Mrak, Ana Kržišnik Blažica) in drugimi umetniki (Lado Jakša, Tone Stojko, Jerenj Kustrle, Katjuša Kovačič, Nikola Orešković). Ustvarja avtorske plesne projekte (Morska deklica, Izgubljena, Rada bi nekaj rekla) deluje v tandemu z Lizo Šimenc (Meduza), v plesnem kolektivu Frankies (In Vitro, Utvare/Prevare, Domus Fabula) ter kot umetniški vodja Studia za svobodni ples in Ursus Dancers kolektiva (Prehajanja, Ob sončnem zahodu /.../, Druga prihodnost).
Več kot desetletje je asistentka koreografije in delavnic eminentnega svetovno uveljavljenega ameriškega plesalca, koreografa in pedagoga Joa Alegada (med drugim vsakoletno na Vienna International Dance Festivalu ImPulsTanz) ter članica njegove mednarodne plesne skupine Jalegado Dance Company, s sedežem v Pragi. Izhajajoč iz njegove metode Shifting Roots – Alegado Movement Language poučuje lastne plesne delavnice in tečaje ter gostuje na različnih institucijah tako v Sloveniji kot v tujini.
Kot koreografinja in pedagoginja sodeluje s Pedagoško fakulteto UL, Višjo baletno šolo KGBL, Akademijo za ples AMEU, Belgrade Dance Institutom. Je prejemnica Listine Mete Vidmar (2012), ki jo podeljuje Javni sklad RS za dosežke na področju sodobne plesne umetnosti ter prejemnica Srebrnega priznanja Zveze kulturnih društev Ljubljana (2019) za izjemen prispevek na področju sodobnega plesa.
Koreografski imenik: http://ski.emanat.si/ursa-rupnik/
TRENING SODOBNEGA PLESA II & DELAVNICA KONTAKT IN PARTNERING – ANAMARIA KLAJNŠČEK
photo: Nora Baylach
TRENING SODOBNEGA PLESA II
Trening bo sestavljen iz kombinacije talne tehnike sodobnega plesa ter vodene improvizacije. Prehajali bomo skozi različne artikulacije, pri katerih bomo stremeli k efektivnemu gibanju s čim manj napora. Ukvarjali se bomo s pojmi suspenza in sprostitve, akcije in reakcije – verižnega efekta. Poudarek bo na fluidnosti giba, kako prehajamo iz ene situacije v drugo skozi krajše in daljše fraze. Gradili bomo telo, ki je celovito in ozaveščeno, močno, a vseeno tudi mehko. S pomočjo jasnih improvizacijskih nalog bomo raziskovali svoje artikulirano telo in pri tem poskušali vzpostaviti povezave med vsemi bolj ali manj oddaljenimi deli telesa.
DELAVNICA KONTAKT IN PARTNERING II (2 uri)
Raziskovali bomo različne ideje povezane s tako imenovanim partneringom. Delo bo temeljilo na prenosu teže in iskanju balansa v situacijah, ko si s partnerjem delimo isti prostor.
Delavnica bo spodbujala tako imenovano senzitivno telo, ki je maksimalno transparentno za informacije prejete preko dotika. Kako poslušati in slišati, kar nam partner nakazuje, kako predati neverbalno informacijo, kar se da jasno. Delali bomo na telesu, ki je močno in odporno, a vseeno artikulirano in senzibilno za konstantne spremembe oziroma adaptacije. Ukvarjali se bomo z vprašanjem, kako s čim manj napora doseči zaželjene dvige.
Znotraj vaj se bomo konstantno držali pravila menjave vlog. To pomeni, da v vsaki situaciji spoznaš obe poziciji: 'baze' in 'letalca', ne glede na fizično predispozicijo. Na ta način se spodbija celostno razumevanje posamezne situacije in vloge drugega, da dosežemo maksimalno fizično empatijo.
Poseben poudarek bo na ustvarjanju vzajemnega zaupanja, kjer se je posameznik zmožen popolnoma prepustiti in po drugi strani prevzeti odgovornost za telo drugega. Iz bolj preprostih vaj bomo postopoma prešli v bolj kompleksne in na prvi pogled riskantne situacije, zato bo še toliko bolj pomembno, da bomo v studiu zgradili občutek varnosti. Cilj delavnice bo ustvariti igrivo vzdušje, kjer se nenadoma vsaka ideja zdi mogoča.
Delavnica bo sestavljena iz učenja že sestavljenih struktur ter odkrivanjem novih situacij, kjer pride do prenosa teže iz enega plesalca na drugega.
photo: Roser Lopez Espinosa
ANAMARIA KLAJNŠČEK (1996) je slovenska performerka in koreografinja, ki trenutno deluje predvsem v Španiji in Sloveniji. V letu 2021 je prejemnica nagrade Ksenje Hribar za najperspektivnejšo plesalko leta.
Leta 2014 je po zaključenem šolanju na SVŠGL-ju v Ljubljani nadaljevala s študijem na Nizozemskem na amsterdamski Akademiji za teater in ples. Po treh letih študija, je v sezoni 2017/2018 delala v plesnem ansamblu TanzMainz v Nemčiji, kjer je sodelovala s koreografi kot so Sharon Eyal, Guy Nader & Maria Campos, Guy Weisman & Roni Haver.
Zadnja leta dela kot freelancerka v različnih plesnih projektih, predvsem na španski plesni sceni. Trenutno nastopa kot plesalka v predstavah koreografov Roser Lopez Espinosa, Pere Faura, Guyja Naderja in Marije Campos ter z lastno kreacijo COSSOC. Slednji je kolaborativen duet s katalonskim plesalcem Magijem Serro, s katerim nastopata po mnogih mednarodnih festivalih.
BAILEMOS! FUSION SOLO SALSA (open) – KATJA ČUK
photo: Saša Huzjak
BAILEMOS! FUSION SOLO SALSA (open)
Delavnica bo vsak dan deljena na dva dela: prvi del bo zajemal ogrevanje, footwork vaje in bodymovement vaje, v drugem delu pa se bomo posvetili plesni kombinaciji, ki jo bomo osvojili skozi prve tri dni intenzivnih delavnic ZPŠ. Ponedeljek bo namenjen piljenju in kreativnosti v povezavi z naučeno vsebino.
Delavnica je primerna za vse plesalce, moške in ženske, ne glede na zvrst plesnega predznanja. Vabljeni tako plesalci modernega, sodobnega in jazz plesa kot hip-hoperji – pripravljam zanimiv izziv.
KATJA ČUK je plesalka in plesna pedagoginja.
Katjin moto je: El baile une gente y culturas, kar v prevodu pomeni, da ples povezuje ljudi in kulture. Življenjska in plesna pot sta jo iz Maribora peljala po svetu, prav vse do Kolumbije, kjer se je za kar 5 let ustalila in zavzeto študirala salso in druge latino žanre. S plesno šolo EMD je bila del Salsodroma (največjega salsa showa na svetu), Ferie de Cali ter drugih nastopov in prireditev. Po delu v plesnem showu na otoku Kos, se je leta 2019 vrnila nazaj v Slovenijo, kjer ustvarja, pleše in poučuje. Še vedno se redno izobražuje in deluje pod mentorstvom svetovnih prvakov kot so Esteffany Moreno in Guasa y Evelyn. Verjame v izrazno in terapevtsko moč plesa in rada dela z vsemi, od malčkov do profesionalnih plesalcev. Več lahko prebereš na njeni spletni strani: katyadanceeducation.com
PLESNA DELAVNICA ZA MENTORJE: DVA LETEČA IN EN BOS – OTROŠKA PLESNA USTVARJALNOST – SAŠA LONČAR
photo: Saša Huzjak
Saša Lončar bo na delavnici predstavila svoj način dela z otroki in mladostniki, ki izhaja iz raziskovanja primarnega giba. Njeno delo temelji na tem, da preko različnih ustvarjalnih procesov prebudi in ozavesti prirojen občutek za gibanje, ki ga potem v tesnem sodelovanju z otrokom oblikuje v njegov osebni plesni izraz.
Na delavnici bodo predstavljene teme:
- spoznavanje in zaupanje ( v odnosu otrok/pedagog in otrok/skupina)
- zavedanje vidnega in nevidnega prostora
- spoznavanje gibalnih sposobnosti skozi različne nivoje v prostoru
- spoznavanje tehničnih elementov z besedno spodbudo
- procesi sproščanja v skupini otrok in povezovanje otrok v skupino z uporabo principov kontaktne improvizacije
- ustvarjalni proces
- uporaba gibalnega materiala, ki je nastal v procesu poučevanja za oblikovanje plesne koreografije
Predstavljeno bo tudi postopno nadgrajevanje tem, glede na zahtevnost skupine otrok s vključevanjem individualnih potreb posameznika. Delavnica je primerna za vzgojiteljice v vrtcih, učitelje v OŠ in mentorice otroške plesne vzgoje.
photo: MVK
SAŠA LONČAR je priznana plesna pedagoginja in koreografinja, ustanoviteljica in umetniška vodja KD Qulenium v Kranju in Ljubljani. Vsako leto organizira festival odrske umetnosti Kalejdoskop in raziskovalno-ustvarjalni poletni tabor mladih na Mašunu. Skozi ustvarjalne procese z bujno domišljijo, odprtostjo, drznostjo, odličnim občutkom vodenja, spodbuja otroško plesno ustvarjalnost in bogati njihovo osebno gibalno izraznost. S svojimi plesalci sodeluje na pomembnih prireditvah in festivalih doma in v tujini (Francija, Indonezija, Indija, Hrvaška, Danska, Srbija). Za umetniške ustvarjalne in pedagoške dosežke je prejela plaketo Mete Vidmar in na 9. slovenskem bienalu Gibanica 2019 nagrado Ksenije Hribar.
Več: www.qulenium.org
DODATNA PONUDBA
Predhodno naročilo v info pisarni:
TRADICIONALNA KITAJSKA MASAŽA - Darinka Brešar, www.darinka-tuina.si (sobota in nedelja)
BIOPTRON svetlobna terapija (regeneracija z novo dimenzijo) – Zvezdana Lamovšek, http://www.zepter.si/MainMenu/Products/Medical/Bioptron/ColorTherapy.aspx
DODATNE INFORMACIJE IN KONTAKT