PRIDRUŽITE SE NAŠI
   FACEBOOK SKUPINI

        

   OBIŠČITE NAŠ YT-KANAL

        

 

prijava na e-novice

 

Naši zbori

 

Naši zbori

 

Naši zbori

OSREDNJA SLOVENSKA ZBOROVSKA REVIJA NAŠI ZBORI NA SPLETU

 

   SPLETNA STRAN FESTIVALA
   EUROPA CANTAT 2021
   LJUBLJANA

 

 

   KATALOGI

 

GLASBA / REGIJSKA TEKMOVANJA / SOZVOČENJA 2020


SOZVOČENJA 2020
9. REGIJSKI TEMATSKI KONCERTI
SREDNJEŠOLSKIH IN ODRASLIH PEVSKIH ZASEDB

SPOREDI

PRIMORSKA

Vokalna skupina Elum, Postojna
Vodja skupine: Karolina Repar
Tema: Nace ima dolge tace

Komorni zbor Ipavska, Vipava
Zborovodkinja: Damjana Vončina
Tema:Ljubezen na razglednici

Vokalna skupina Karina, Kozina
Vodja skupine: Andreja Tomažič Hrvatin
Tema:Tri Vovkove o ljubezni s telesnimi tolkali

 

 


 

 

VS ELUM, Postojna

Vodja skupine: Karolina Repar
Avtorja sestave sporeda: Karolina Repar, Blaž Podobnik
Avtorica obrazložitve: Tjaša Blaško
Blaž Podobnik, klavir

Nace ima dolge tace

Blaž Podobnik (1993):

ANGULI BANGULI (vipavska ljudska)
neizdano, noviteta

FANTEK PRBANTEK (vipavska ljudska)
neizdano, noviteta

BEŽMO SPAT (vipavska ljudska)
neizdano, noviteta

EN, DVA, SMO DOMA (vipavska ljudska)
neizdano, noviteta

TEDENSKA (vipavska ljudska)
neizdano, noviteta

HOČE, NOČE, LJUBI, VARA (vipavska ljudska)
neizdano, noviteta

NACE IMA DOLGE TACE (vipavska ljudska)
neizdano, noviteta

 

Dediščina »dvorišč« oziroma tako imenovano otroško ustno izročilo je v času vse bolj prisotne tehnologije tudi med siceršnjimi uporabniki dvorišč in igrišč – med otroki – dragocena dobrina, vredna skrbnega in hkrati ustvarjalnega ohranjanja. Izštevanke, besedne igre, zmerjanke in preproste rimanke predstavljajo pomemben del zapuščine, ki je zaznamovala nas, naše prednike in še danes zaznamuje našo otročad. Imamo srečo, da je izročilo kraških dvorišč zelo obširno popisal in v knjigi Nace ima dolge tace širši javnosti predstavil pesnik in zbiratelj Franc Černigoj. Ravno ta »antologija« nas je spodbudila, da tudi same kot glasbenice dodamo svoj košček v mozaik oživljanja otroškega ljudskega izročila.
Avtor skladb, Blaž Podobnik, je glasbeni pedagog in (ljubiteljski) skladatelj mlajše generacije. Kot pianist tudi v svojih kompozicijah za zbor nemajhno vlogo odmerja klavirskemu partu. V pričujočem programu, ki tekstualno črpa iz zakladnice otroške folklore, se mestoma že prav »otročje« enostavne melodične invencije, ki k popevanju vabijo tudi občinstvo, srečajo s klavirskim stavkom, ki jih harmonsko in značajsko dopolni.

KOMORNI ZBOR IPAVSKA, Vipava

Zborovodkinja: Damjana Vončina
Avtorica sestave sporeda in obrazložitve: Damjana Vončina
Petra Jurič, violina; Mojca Lavrenčič, klavir

Ljubezen na razglednici

Eric Whitacre (1970): FIVE HEBREW LOVE SONGS (Hila Plitmann):
1. Temuná
2. Kalá kallá
3. Lárov
4. Éyze shéleg!
5. Rakút

Walton Music

 

Bila je ona … in bil je on.
Ona sopranistka, pesnica … on odličen skladatelj.
Prosil jo je, naj mu napiše pet razglednic v svojem maternem jeziku. Ustvarila je pet čudovitih ljubezenskih besedil v hebrejščini, ki jih je uglasbil in jih združil v cikel Five Hebrew Love Songs. Vsebinski vezni člen med vsemi petimi besedili je ljubezen, tema, h kateri se mnogi pesniki, glasbeniki in drugi umetniki vedno znova in znova vračajo in jo opevajo. In teh pet ljubezenskih besedil je skladatelj čudovito povezal prav z glasbo. Ta daje besedilom moč, upanje in skrivnostnost, kajti vseh pet skladb je napisanih na način, da v izvajalcih in poslušalcih ustvari hrepenenje po nadaljevanju. Tudi zadnja …
Komorni zbor Ipavska bo na odru ustvaril preplet govorjene besede (v hebrejščini in slovenščini) in glasbe. Besedila razglednic je napisala Hilla Plitmann, glasbo pa Eric Whitacre, ki v tem letu praznuje 50 let.

VOKALNA SKUPINA KARINA, Kozina

Vodja skupine: Andreja Tomažič Hrvatin
Avtorica sestave sporeda in obrazložitve: Andreja Tomažič Hrvatin
Iztok Cergol, povezovalec programa, inštrumentalna spremljava

Tri Vovkove o ljubezni s telesnimi tolkali

Samo Vovk (1989):

EN ŠUŠTAR ME JE VPRAŠAL (slovenska ljudska)
rokopis

PASTIRČE MLADO (slovenska ljudska iz Bele krajine)
rokopis

TA NA SOLBICI (Samo Vovk)
Gimnazija Kranj

 

Mladi glasbeni ustvarjalec Samo Vovk je v zborovske partiture večkrat vključil telesna tolkala in tako skladbam dodal še eno dimenzijo. Vse tri izbrane skladbe na svojstven način povezujejo slovensko ljudsko izročilo z Vovkovim sodobnim pristopom, zanimivimi harmonijami in dodanimi ritmičnimi elementi telesnih tolkal, ki na izbranih mestih podprejo vzdušje v skladbi. To je povezava tradicije s sodobnostjo v eni najlepših tematik, kar jih imamo. Karine rade pojejo o ljubezni, in zato so iz Vovkove zakladnice poiskale tri karakterno raznolike skladbe na to temo. Prvi dve sta priredbi ljudskih skladb, zadnja pa avtorska skladba z narečnim rezijanskim besedilom. Šuštar, tišlar, profesor in vrtnar bi radi dekle povabili na ples. Le komu bo uspelo? V belokranjski ljudski bi mlad pastir rad osvojil dekle s svojo piščalko, a kaj, ko si je ona že izbrala drugega. V rezijanski Solbici pa so ljubezen že okronali s poroko, tako glasno so ploskali in topotali z nogami, da so preglasili celo reko Bilo. Program bodo pevke povezale na poseben ritmičen način, s telesnimi tolkali, z Iztokom Cergolom in mogoče tudi s pomočjo občinstva.